Ga naar inhoud

nieuw pc


Aanbevolen berichten

Hallo mensen :D ik heb een paar vraagjes. Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen en ik ervoor gekozen om er een samen te stellen in plaats van een compleet systeem te kopen. Ik dacht aan een gigabyte GA7-VAXP of een asus A7V8X-SA moederbord met een AMD athlon 2400+ processor. Vrienden van mij zeggen dat een MSI KT4 moederbord stabieler is met die processor. Hebben ze gelijk? Voor de rest: -asus geforce4 Ti4600 -soundblaster Audigy2 platinum -creative inspire 5.1 of 6.1 (welke is beter) -plextor cd rewriter 48x24x48A -samsung dvd 16x48x -floppy drive -120 Gb harde schijf -512 mb geheugen -kast: thermaltake Xaser 6000+ met 370 watt voeding. Is dit een goed systeem? Zo niet, wat moet er verandert worden? Graag uw mening hierover. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:04da6c2fc2="MasterChemist"]Hallo mensen :D ik heb een paar vraagjes. Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen en ik ervoor gekozen om er een samen te stellen in plaats van een compleet systeem te kopen. Ik dacht aan een gigabyte GA7-VAXP of een asus A7V8X-SA moederbord met een AMD athlon 2400+ processor. Vrienden van mij zeggen dat een MSI KT4 moederbord stabieler is met die processor. Hebben ze gelijk?[/quote:04da6c2fc2] Nee ze hebben duidelijk NIET gelijk, ga voor de asus. Msi heeft met de KT3 en KT4 best flink wat probleempjes (op tweakers staan er hele topics vol over). Ga voor de asus, sneller en stabieler (oke ietsje duurder ook :wink: ) Voor een test ga naar www.tomshardware.com Voor het geluid, oke 6.1 is mooier, maar is dat nou wel écht nodig!? 5.1 heb je alleen met een truukje (creative) in playcentre 5.1 surround in windows en veel games, met DVD heb je vaak pas het échte 5.1 geluid. Ik zou wat geld in mn zak houden en een goeie 5.1 set kopen (bv Inspire 5300/5700).
Link naar reactie
En misschien kun je dat overige geld ook wel in een leuke Radeon 9700 Pro proppen die beduidend beter presteerd dan de Ti4600 van NVidia. Zo niet, waarom dan de Ti4600 als je voor minder geld een bijna evengoede Ti4400 hebt, ik vind dat zonde van het geld want de extra prestatie die de Ti4600 geeft is het geld niet waard. Zo hou je weer geld over voor leuke dingen zoals een leuke speakerset inderdaad, maar dat laat ik aan jou over. 8)
Link naar reactie
[quote:9bdb16d0ec="MasterChemist"]Hallo mensen :D ik heb een paar vraagjes. Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen en ik ervoor gekozen om er een samen te stellen in plaats van een compleet systeem te kopen. Ik dacht aan een gigabyte GA7-VAXP of een asus A7V8X-SA moederbord met een AMD athlon 2400+ processor. Vrienden van mij zeggen dat een MSI KT4 moederbord stabieler is met die processor. Hebben ze gelijk? Voor de rest: -asus geforce4 Ti4600 -soundblaster Audigy2 platinum -creative inspire 5.1 of 6.1 (welke is beter) -plextor cd rewriter 48x24x48A -samsung dvd 16x48x -floppy drive -120 Gb harde schijf -512 mb geheugen -kast: thermaltake Xaser 6000+ met 370 watt voeding. Is dit een goed systeem? Zo niet, wat moet er verandert worden? Graag uw mening hierover. Alvast bedankt.[/quote:9bdb16d0ec] @ chillah: staat gewoon XP2400 hoor :wink: @ topicstarter: leuk systeem wel, echter: - videokaart: vervangen voor een Radeon 9500 pro of een 9700 - mobo: kijk eens naar een Nforce2 bordje, die zijn sneller dan de KT400 bordjes die jij aangeeft.. neem bijvoorbeeld dan de Asus A7n8X of de Epox 8RDA+ deze hebben goed geluid onboard, dus als je niet een super audio freak bent, dan kun je met dit geluid zeer goed overweg.. ik had er eerst ook een audigy in, maar het verschil is helemaal niet merkbaar.... de Soundstorm chip is zelfs al eens op tweakers.net naast een Audigy2 gezet en hij deed er niks aan onder.... ik vind het onboard sound van de Sounstorm chipset zeer goed, en zie het nut dan van een audigy niet in (wel mijn persoonlijke mening) en zou gewoon de inspire 5.1 nemen.... als je van plan bent de onboard chip te gebruiken, dan kom je automatisch uit op 5.1... tenzij je echt een audiofiel bent natuurlijk....
Link naar reactie
CPU staat er wel, beter lezen, een AMD Athlon 2400+ mijn advies: Moederbord: een met een nForce 2 chipset! Asus heeft er ook een. Videokaart: een Radeon 9500 PRO of Radeon 9700 (als je geld over hebt een PRO) Brander: Lite-on 52x24x52x en geen dure Plextor Als het een game pc word: Geen Aduigy II Platinum maar een Audigy II OEM of Retail. Als je een Audigy II neemt moet je gewoon de Inspire 6700 boxen nemen, de Audigy II ondersteund 6.1 geluid dus meteen 6.1 boxen erbij, het word nu nog niet veel gebruikt maar je bent temisnte klaar voor de toekomst.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...