Ga naar inhoud

Niet herstarten na inzetten nieuw geheugen??


Aanbevolen berichten

Ik heb een MSI 745 Mobo, en daar heb ik nu een reepje kingston 512MB pc2700 Cas 2.5 ingezet. Maar nu herstart de computer helemaal niet meer, verder gaat alles goed (opstarten/afsluiten). Eerst zat er een reepje 256MB PC2100 Cas 2.5 in. Verder heb ik een AMD 1800+ en een POV GF4 MX440... Nog ff voor de duidelijkheid, er zit nu alleen een reepje 512 in! Iemand enig idee?
Link naar reactie
Dat had ik wel gezien, maar ik d8 dat je problemen had met je systeem als beide reepjes erin zaten. Dat wil dus zegge (zo d8 ik) dat het systeem met 1 reepje wel werkt. Daarom zei ik, probeer eens verschillende combinaties uit met mem banks. Probeer dat andere reepje eens trug te zette en kijk of et dan wel werkt.
Link naar reactie
Bedankt voor deze reacties, ik zal even antwoord geven op alle vragen. HermanH: Aan een BIOS update begin ik liever niet, doe ik alleen als het echt niet anders kan. De Geest Van Oirlo: HermanH heeft inderdaad gelijk, er zit maar één plaatje in. Mijn andere geheugen was pc2100, vandaar. Marcel de Reus: Bij het rebooten sluit de computer niet af, maar blijft gewoon hangen bij het punt dat ie overnieuw zo moeten opstarten. Het viel me wel op dat de computer dan de IDE poorten scande (oid). Hebben we hier wat aan??
Link naar reactie
Dat vind ik onvoorstelbaar en ongelooflijk: omdat de PC niet reboot, een BIOS update aanraden. Dat moet je [b:8e9da26192]nooit doen[/b:8e9da26192], tenzij in uiterste nood. Het probleem van de vraagsteller zit in losgewriemeld kabeltje op het MB. Ook het RAM dikteerd dat niet aan uw systeem, vermits hij wel normaal opstart en afsluit.
Link naar reactie
Now ja, dit was dus uiterste nood, want ik wordt er compleet :roll: van. Dus dan maar die Bios-update, naar versie 1.6 (ik zat op 1.4). Alles gaat goed.... ok, pc opnieuw opstarten .........grrr :cry: , nog steeds niks. Maar in ieder geval zijn we er wel achter dat die Bios update niks helpt. (Zou die fout niet in het geheugen zelf kunnen zitten?)
Link naar reactie
[quote:ec07ba73ed="Black Shadow"]Wat gebeurt er als je alle ide-kabels van je moederbord aftrekt?[/quote:ec07ba73ed] nee, dat is lekker goed bezig zeg... :roll: wat moet hij dan??? tijdens dat het systeem aanstaat de kabels eruit rukken???? (hopen dat de boel dat overleeft dan) of voordat ie opstart de kabels er al uithalen??? wat wil je dan booten??? iig... ik had mn geld ook gezet op de biosflash, omdat er nog wel eens problemen willen zijn met systemen en Kingston geheugen.. draai eens [url=www.memtest86]memtest[/url] of [url=www.passmark.com]passmark[/url] en test daar eens je mem mee.. misschien is het reepje gewoon niet helemaal lekker....
Link naar reactie
- Ik zal gaan proberen de IDE kabels te verwijderen en dan te resetten. - Als ik de reset knop gebruik, dan herstart ie ook niet. - Verder krijg ik in windows helemaal geen fouten, ook niet als ik zware programma's zoals Photoshop / UT2003 draai. Het lijkt me dus niet echt logisch dat het aan het geheugen zelf ligt, maar ik zal het plaatje memtest86 ff laten voelen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...