Ga naar inhoud

Boot disk failure etc etc


Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende problemen met mijn comp. Soms begint ie tijdens opstarten te tetteren, dat hij de harddisk niet kan vinden. (Dan staat deze ook niet tussen de IDE-devices list. Ook heb ik last dat mijn internetconnectie wegvalt (de eerste keer blijft hij 0,5 minuut hangen, even later hoor ik klik uit mn kast en is mijn verbinding verbroken. Soortgelijk verhaal als ik ipv mn voodoo4 een geforce4MX inplaatst (scherm bevriest naar een tijdje (zit allang in windows) en dan gaat ie weer verder, enkele minuten later heb een een "freeze" (beeld staat stil & geluid gaat gewoon verder)) Mijn specs: Windows ME MSI K7T-pro (MS-6330) motherboard 384 mb sd-ram 250W voeding Alvast TnX voor help
Link naar reactie
1) probeer in je BIOS iets te vinden wat lijkt op "init delay" of zoiets dergelijks wat een kleine vertraging van het opstarten regelt. Dan heeft je HD wat meer tijd om op te komen. Hij kan ook op het punt van overlijden staan... 2) vermoedelijk staat je internet verbinding ingesteld op automatisch na x tijd de verbinding verbreken. Kwestie van het juiste vinkje weghalen dus. 3) Wat voor (Geforce) driver gebruik je? Bart
Link naar reactie
\\bvk punt 1 is nix nis mee.... (zal k ff checken) punt 2: Nee dit is niet het geval. Ik heb vooral last van het flipperdeflip fenomeen als ik zeer actief aant surfen\dlen ben. punt3: Ik heb 3 geforce drivers geprobeert: de meegeleverde, diegene die op de ut2003 cd staan en de 40.72 versie. Ik zat zelf te denken aan een software probleem, en anders aan mijn voeding en/of moederboard Geheugen = uitgesloten, omdat ik heb gechecked dat beide bankjes sd100 het deden (apart en gezamelijk)
Link naar reactie
Voor de meeste moderne harde schijven kan je in het BIOS vaak een HD bewakings tooltje inschakelen S.M.A.R.T geheten. Dan weet je gauw of het aan je harde schijf ligt. Wat voor internet verbinding heb je dan? Hoort wellicht meer in het Internet forum thuis, is vaak geen hardware probleem. Kan je voeding zijn ja, een GF4 MX trekt vermoedelijk meer stroom dan een Voodoo 4. Bart
Link naar reactie
Voor internet gebruik ik een normaal 56k modempje.... Aan instellingen van de iexplorer kan het niet liggen, deze heb ik al vaak aangepast, zonder merkbaar resultaat. Aan de provider ligt het ook niet, omdat ik al enkele verschillende geprobeerd heb. Misschien draait het wel weer kosjer als ik de comp formatteer en/of knoppix run.... In dat geval hoor je nog van me. Alvast hartelijk bedankt voor je advies bvd. Nu ik mn bios heb aangepast, heb ik in elk geval dat hdd probleem niet meer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...