Ga naar inhoud

oud probleem: comp zit vast en komt half uur niet aan


Aanbevolen berichten

ik zit nu al jaren met hetzelfde probleem, soms heb ik er maanden geen last van, en soms steekt het de kop weer op, ik snap nog steeds niet wat het is...hier volgt de beschrijving: 1. bij een specifieke handeling, applicatie of game die ik start of uitvoer crashed mijn computer 2. de monitor krijgt geen signal meer, de cd-rom leds en de schijfactiviteitindicator gaan volledig branden, reset werkt niet meer, ik kan twee dingen doen, 4 sec lang de power knop indrukken of de stroom eraf gooien... nu heb ik door de jaren heen steeds een vernuftigere manier gevonden om de computer weer aan de gang te krijgen: 1. ik kan dus met de power knop de computer aan en uit krijgen, maar het enige wat er dan gebeurt is dat de fans gaan draaien, en de leds op mijn MSI K7T Pro moederbord gaan draaien 2. ik zet de voeding knop achterop de comp uit, laat de comp tenminste een half uur staan, vervolgens zet ik de voeding weer aan, de leds op mijn moederbord gaan nu werken (ze worden in verschillende combinaties groen) 3. meestal start mijn systeem nu nog niet op, maar moet ik ongeveer 10x de voeding uit en aan zetten...dan opeens trektie het, en zal mijn pc een lange tijd werken (ook aan en uit) totdat ik dus een zoveelste actie bega die het systeem kennelijk niet wil (het zijn vrij normale acties, zoals het opstarten van een game of applicatie, zoeken van servers enz) alhoewel deze manier dus werkt, snap ik niet wat het probleem nu eigenlijk is en vraag ik me af in hoeverre het wel gezond is voor mijn systeem wat ik doe...is tenminste 10x je voeding aan en uitgooien wel zo netjes?!? wat is hier nu eigenlijk het probleem...ik heb de laatste VIA chipset drivers, de nieuwste bios geflashed, alles...bovendien is het een probleem wat dus al jaren bestaat....vroeger dacht ik dat het wel eens oververhitting kon zijn, maar ik werk ondertussen met 2 fans op mijn processor en een extra kastfan, mijn temperatuur komt niet boven de 55 graden uit ofzo.... ook heb ik het moederbord batterijtje vervangen, dit alles leek (vooral de koeling) succes te hebben, maar het probleem keert gewoon terug.... mijn exacte systeem: MB: MSI K7T Pro (W6330) met VIA 4in1 chipset Proc: AMD Athlon 900 Video: GeForce2MX (MSI) Mem: 256 mb (pc100) HD: Seagate Barracuda IV 40GB (2x NTFS) en Maxtor 80 GB (1x FAT32) xtra's: 2 Pinnacle TV kaarten, 100Mbit netwerkkaartje, 52x CD-ROM en 16x/40x Toshiba DVD-ROM Windows XP (vroeger '98, ook toen was het probleem er al)
Link naar reactie
misschien is je mobo gaar. Mijn moeder heeft zo ongeveer hetzelfde mobo (MSI K7T turbo). Op zich is 'ie wel stabiel. Maar op het moment dat windows een keer hangt of je moet rebooten na software-installatie, dan blijft 'ie hangen bij het opstarten. Je moet dan zo'n 10 minuten wachten voor 'ie weer doorstart... Evt MSI (NL) even een mailtje sturen, reageren op zich wel snel.
Link naar reactie
in mijn comp hangt een Aopen voeding met een DC output van 250W ik heb cpucool gedowned, dit zijn de resultaten: [url=http://home.hccnet.nl/bart.van.engelen/files]cpucool.jpg[/url] zien er volgens mij goed uit, met uitzondering van VCore 2 (de onderste grenswaarde is volgens het programma nl 1V)....of zien jullie nog iets dat mis is?
Link naar reactie
in mijn comp hangt een Aopen voeding met een DC output van 250W ik heb cpucool gedowned, dit zijn de resultaten: [url]http://home.hccnet.nl/bart.van.engelen/files/cpucool.jpg[/url] zien er volgens mij goed uit, met uitzondering van VCore 2 (de onderste grenswaarde is volgens het programma nl 1V)....of zien jullie nog iets dat mis is?
Link naar reactie
image deed het hier eerst ook niet.. je moet ff [url=http://home.hccnet.nl/bart.van.engelen/files/]hier[/url] clicken en dan de img handmatig openen.... ziet er verder niet echt slecht uit.. neemt niet weg dat er wel vaak problemen zijn met Aopen PSU's... lijkt me iig niet een power probleem als ik hier naar kijk...
Link naar reactie
denk toch dat je andere kast moet nemen met meer watt. probleem heb ik zelf ook gehad. kocht namelijk nieuwe videokaart en liep elke keer vast. toen zijn we weken bezig geweest, maar lukte gewoon niet. toen heb ik nieuwe kast gekocht en alles duz overgezet en toen deed hij het gewoon weer. ps: is niet de bedoeling dat je nu gelijk nieuwe kast gaat kopen, ik ben ook nog maar beginner
Link naar reactie
Hoi, Een nieuwe voeding is aan te raden, en als je er een koopt, dan een hele zware die zal omdat hij lichtbelast draait weinig herrie maken! Dat wou ik even kwijt maar ook dat ik eerder soortgelijke problemen heb gehad en deze uiteindelijk heb opgelost door de voeding eruit te halen en op de printplaat alle soldeerverbindingen nog eens na te lopen met de soldeerbout en een beetje hars, een doffe soldeerverbinding kan soms een koude las zijn. In elk geval, alle probleman waren nadien weg ! Succes, Alipapa
Link naar reactie
# Die CPUcool screenie biedt geen info helaas, omdat je een proc belasting hebt van 1.5% op dat moment. # Download CPUburn, draai BurnK7 en neem dan een screenie als ie 30 min draaid. # Er zijn 3 dingen waar ik aan denk, in volgorde van logisch naar minder logisch: voeding, moederbord en temperatuur. Er zijn zat voedingen die idle netjes hun werk doen, maar die onder 100% belasting finaal door het lint gaan. Er zijn ook wat MSI borden met probs en de temp zou stressed misschien te hoog kunnen worden, maar daar lijkt hte igg niet op.
Link naar reactie
[quote:59cc25de0f="HyperBart"] mijn exacte systeem: MB: MSI K7T Pro (W6330) met VIA 4in1 chipset Proc: AMD Athlon 900 Video: GeForce2MX (MSI) Mem: 256 mb (pc100) HD: Seagate Barracuda IV 40GB (2x NTFS) en Maxtor 80 GB (1x FAT32) xtra's: 2 Pinnacle TV kaarten, 100Mbit netwerkkaartje, 52x CD-ROM en 16x/40x Toshiba DVD-ROM Windows XP (vroeger '98, ook toen was het probleem er al)[/quote:59cc25de0f] Ik denk, dat de voeding te weinig watt levert. - Je moet eens proberen je systeem ff zo te bouwen, dat alleen het hoogst nodige erin zit (Mobo, CPU,RAM, VGA, HD (waar windows op staat)) - Leen van iemand een sterkere voeding (350 watt) en kijk of het probleem dan nog bestaat
Link naar reactie
[Er zit inderdaad een vrij zwakke voeding in.Maar ik denk niet dat dat de oorzaak is.Het is gewoon een (vergeef me) een zwak MB.Volgens mij is het de North bridge chip Je zult op een gegeven moment niet meer kunnen opstarten.Heb 2 x een nieuw MB gekregen, de laatste heb ik er niet eens ingezet, maar gelijk verkocht.Ook de nieuwe eigenaar had vlot problemen.Het begint altijd eerst met een 3D spel , loopt een tijdje en dan loopt het vast , even wachten en dan kun je weer verder.Hte wordt van kwaad tot erger.Me dunkt koop een ander MB.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb 3 jaar hetzelfde moederbord gehad(hoe oud is hij van jouw?) Laatste maanden hetzelfde euvel. Na zoeken op div. forums o.a. www.amdmb.com, bleek dat de eerste versies van dit bord (MSI-6330) problemen hadden met de voltage-regulator(IC op mobo wordt te heet, bord schakelt uit) Garantie van MSI is 2jr., misschien kan je via je leverancier het bord nog ruilen. Ikzelf heb nu een Asus A7V8x met XP2000+ gekocht (had geen garatie :cry: ) gr.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...