Ga naar inhoud

Hoe warm mag een XP2200+ worden?


Aanbevolen berichten

moet het een superstille zijn??? zalmann maakt hele stille coolers, echter kosten die minimaal rond de 30 euro... deze bijvoorbeeld bij Freezinghardware: [url=http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=244]Zalman CNPS5100ALCU[/url] superstil en kost 19,90.. ook niet zo duur, maar wel een lawaaimakertje: de Thermaltake Volcano 7: [url=http://www.xxlcases.nl/webshop/pd-1944724766.htm]Volcano 7[/url] kost 29,- bij [url=www.xxlcases.nl]xxlcases[/url] wat mag het kosten?? coolermasters zijn ook niet zo duur, maar ik lees vaak dat die ook redelijk tegen vallen
Link naar reactie
Klopt je hebt idd wel een grote kast nodig voor de beugel waar de fan op gemonteerd word. Overclocken moet je op silent mode idd niet proberen :) En bij het overclocken heb ik geen problemen maarja, dat komt door mijn settings Ahtlon XP2400@ 2050mhz MSI KT4 BSR Club-3D 9700pro 340core/325mem Dit kan de Zalman Koeler nog makkelijk aan (na een uur UT2003 op 1024/768 FSAA pas 40 graden) Maar als je idd hoger wil moet je een koeler hebben die sneller draaid, maar jammer genoeg ook meer geluid produceerd
Link naar reactie
[quote:aedb617a29="ChrisTuner"]Klopt je hebt idd wel een grote kast nodig voor de beugel waar de fan op gemonteerd word. Overclocken moet je op silent mode idd niet proberen :) En bij het overclocken heb ik geen problemen maarja, dat komt door mijn settings Ahtlon XP2400@ 2050mhz MSI KT4 BSR Club-3D 9700pro 340core/325mem Dit kan de Zalman Koeler nog makkelijk aan (na een uur UT2003 op 1024/768 FSAA pas 40 graden) Maar als je idd hoger wil moet je een koeler hebben die sneller draaid, maar jammer genoeg ook meer geluid produceerd[/quote:aedb617a29] doelde meer op de grootte van de waaier.... die beugel is geen probleem, maar met een normale ATX kast, zit je al gauw met de waaier tegen de voeding aan, aangezien de socket meestal aan de rand van je mobo zit... en nee, jij kan nog wel een keer op silent mode draaien met 50 MHZ overclock.. maar ik heb de XP2400 @ XP2800 draaien, en dan moet ik echt alles uit de zalmann halen om de temp laag te houden....
Link naar reactie
[quote:daecfa1644="ChrisTuner"]Ja, ik zit bij mij ook al bijna tegen de voeding aan heb nog 2cm denk ik. Als je een 2400+ op 2800+ krijgt ben je lekker bezig, de Troughebred is niet goed te overclocken. Hoe hoog heb je je Voltage, FSB en multiplyer staan? En dan kan ik het voorstellen dat hij het moeilijk heeft :)[/quote:daecfa1644] laatste keer, en dan weer even Ontopic... we dwalen een beetje af van de vraag.... FSB op 196 MP op 11,5 VCore op 1,950
Link naar reactie
dumpie probeer eerst eens die casefan om te draaien, als je tegenwerking hebt in de luchtstroom mag je nog de zwaarste koeler kopen die er bestaat hij kan gewoon zijn werk niet doen. voor je je geld verspilt aan een koeler, ik heb ook een amd boxed gekocht, die standaard koelr is niet van de zwaarste en ik had in het begin stressed soms 62 graden na eens nagedacht te hebben over de perfecte luchtstroom zonder tegenwerkingen gelijk waar heb ik 1 casefan omgedraaid en 1 bijgestoken (wel in een gat die ik zelf moeten maken heb) resultaat -> meer dan tien graden naar beneden. en het heeft me slechts 8 euro gekost voor die casefan plus grilletje.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...