Ga naar inhoud

athlon 2200xp +asus a7v266


Aanbevolen berichten

kan zijn dat de 1800 nog met palomino core is en daarom wel werkt. De 2200 is in ieder geval een throughbred core die misschien door het moederbord bios niet correct herkend kan worden en daardoor niet opstart..... Maar heb net gekeken, volgens de Asus Site zou hij hem al vanaf bios 1010 ondersteunen, zou dus moeten werken? is de cpu in orde? (doet ie het in een andere pc?)
Link naar reactie
[quote:d61a9b9d30="Boerke87"]Dan is de conclusie simpel, probeer eens het mobo van een andere PC (indien beschikbaar) over te zetten in je huidige PC en dan te testen, werkt het dan wel dan moet je echt eens terug met je mobo.[/quote:d61a9b9d30] huh? en dat zal nut hebben?? het bios ondersteund gewoon geen 0.13 micron CPU's.. dit is alleen op te lossen als er een bios update is... is die er niet? jammer, maar dan wordt het hem gewoon niet....
Link naar reactie
[quote:f5e749010b="Boerke87"]Daarom zeg ik, dan ga ja terug met je moederbord ofzo, lijkt me toch vanzelfsprekend dat zo'n CPU op dat mobo werkt....toch?[/quote:f5e749010b] toch.. niet :wink: hoe het precies werkt weet ik zo ook niet 123, maar het kan voorkomen dat je een bios moet flashen zodat ie de code (niet XP type) kan herkennen van een 0.13 micron CPU..
Link naar reactie
[quote:8a1488e3f2="turbulence"][quote:8a1488e3f2="Boerke87"]Dan is de conclusie simpel, probeer eens het mobo van een andere PC (indien beschikbaar) over te zetten in je huidige PC en dan te testen, werkt het dan wel dan moet je echt eens terug met je mobo.[/quote:8a1488e3f2] huh? en dat zal nut hebben?? het bios ondersteund gewoon geen 0.13 micron CPU's.. dit is alleen op te lossen als er een bios update is... is die er niet? jammer, maar dan wordt het hem gewoon niet....[/quote:8a1488e3f2] Met het BIOS dat hij heeft zou het dus prima moeten werken. Zou dus idd een ander conflict kunnen spelen en het overzetten van mobo omdat te testen lijkt me helemaal niet zo'n gek idee.
Link naar reactie
Ik vraag me wel af wat die jumper precies doet. Het zou iets moeten zijn met de internal core voltage of zo. Ik heb er namelijk ook mee lopen klooien met m'n 1900+ om het voltage goed te krijgen. In het BIOS 1.74V en onder de Windows tools (CPU Cool, Sandra, Asus Probe) 1.82V met bijbehorende temps... Ben dus benieuwd wat die XP 2200 doet met voltage en temps. Bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...