Ga naar inhoud

backwards compatible?????


Aanbevolen berichten

Ik heb een Fujitsu comp; Pentium II 450MHz Chipset: Intel i440BX, ik heb 2 geheugenmodules van 32MB pc100 SDRAM erin zitten, hier wilde ik laatst een 256 Mb PC133 module bij prikken (met in de gedachten dat ie wel backwards compatible zou zijn). Maar hij herkent um niet bij het opstarten en in windows niet, als ik in de bios (phoenix) kijk zie ik um wel derbij staan. Als ik alleen die nieuwe module der inzet start ie nieteens op. In een nog oudere comp (Pentuim MMX) doet ie het wel maar geeft de comp aan dat het een 32 MB module is :o . Kan ik op een één of andere manier nog zorgen dat ie um wel herkent?
Link naar reactie
Je hebt het waarschijnlijk zo: slot0: 32MB PC100 slot1: 32MB PC100 slot2: 256MB PC133 Bij sommige moederborden wordt PC133 niet juist herkent, echter mijn vorige PC had dezelfde chipset als jouw moederbord. En die herkende het wel. Wat je kunt proberen is die DIMM van 256 in het slot0 te steken (het slot wat het dichtste bij de processor zit). Die DIMM van 32MB die nu in slot0 zit, gaat dan naar slot2. Het kan ook voorkomen dat je moederbord niet DIMM's met verschillende snelheden kan combineren. Probeer in dat geval alleen de DIMM van 256MB er in te steken, dus die van 32MB verwijderen en probeer dan nog eens of Windows hem herkend. edit: dat laatste had je al geprobeerd dus, alleen in welk slot had je de DIMM dan?
Link naar reactie
Als ik die dimm in de eerste slot doe en de andere 2 in die andere start ie niet op en als ik alleen die nieuwe dimm erin zet start ie ok niet op. Dus heb ik ze weer in de oude volgorde gedaan. Ben ik maar in de bios(phoenix) wezen kijken, bij het kopje info zag ik het volgede rijtje staan: Total memory 320 MB DIMM 1 256 MB DIMM 2 32 MB DIMM 3 32 MB ECC Mode Disabled Wat betekent dat ECC Mode dan? En moet ik dat dan op een één of andere manier op Enabled zetten?
Link naar reactie
Soms werkt bepaald geheugen gewoon niet. Ook ooit gehad met merkgeheugen. Ik kon alles wat ik in huis gebruiken op dat moederbord, behalve dat ene reepje dat ik net gekocht had. Die heb ik uiteraard teruggebracht. Wat ik ervoor terug kreeg (ander merk, merkloos), werkte meteen. Men zegt dat het ligt de verschillen aan merk en snelheid. Tja, dat is altijd moeilijk in te schatten, er bestaan zoveel verschillende IC's om die geheugen kaartjes mee te bestukken. Het kan dus van alles zijn. Ik denk dat het combinatie is van een hardware coflict en timing, maar het kan ook gewoon wat anders zijn. Als een CMOS clear niet helpt, zou ik het geheugen niet gebruiken en zo snel mogelijk terugbrengen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...