Ga naar inhoud

onboard RAID probleempje


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb een probleem. ik heb een asus a7v8x moederbord met onboard raid (1 slot) ik heb 4 hardeschijven, 2 op de primary en nu 1 op de raid. maar als ik die andere erbij prik op de raid (alles goed ingesteld met master en slave) dan ziet hij er toch maar 1 tijdens de boot en in windows... in de boot als hij de raid controller gaat checken, dan zie je ook dat hij ruimte aangeeft voor 2 hdd's maar hij laat er maar 1 zien, heb ook al het programma gestart in de boot zodat je in de setup komt van je raid controller en als ik dan dus de tweede hdd wil instellen zegt hij dat hij niks kan vinden... waarschijnlijk ben ik iets kleins vergeten, een bios instelling of een progje niet geinstalled ofzo... (hoop ik :)) hopelijk kunnen jullie me verder helpen specs : asus a7v8x kt400 raid windows xp pro eng. alvast bedankt
Link naar reactie
Nee, hij bedoelt wat ie zegt :D Maar je moet de HD's allemaal op een aparte poort zetten. Met ieder een aparte kabel dus. Die 2e poort op zo'n kabel is voor een RAID-array met Hot Spare. Als je ze elk op een aparte kabel zet moet je een array aanmaken met 1+1 Striping als je 2 HD's wilt hebben, en 2+0 Striping als je de 2 schijven wilt combineren. Daar heb je wel 80-aderige kabels voor nodig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...