Ga naar inhoud

warmte probleem


Aanbevolen berichten

ik zit nogal met een warmteprobleem het moederbord wordt af en toe 46 graden, dan is zelfs de CPU nog lager een keer per aantal dagen crasht de pc, ik vermoed door de warmte... Ik heb de volgende kast: [url]http://www.paradigit.nl/pdf/10004021v.htm[/url] Ik heb nu aan de achterkant een casefan. Deze blaast koude lucht naar binnen. Kan ik deze beter de lucht naar buiten laten blazen? En is er dan nog voldoende luchtstroom naar binnen? de kast is nogal slecht uitgerust met openingen voor casefans. Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden? Onder aan de voorkant zit ook nog zon opening voor een fan, maar volgens mij kun je daar van voren niet bij om een fan te bevestigen...
Link naar reactie
ik heb een andere kast, dar niet van , maar ik heb 3 fans. 2 uit en 1 in. in jou kast heb je maar de mogelijkhied om 2 fans te plaatsen, ik zou die aan de voorkant in laten blazen en die ander uit omdat de koele luctstroom dan over het mobo gaat. anders eens informeren bij paradigit (daar komt die kast tog vandaan) hoe ze dachten om een fan te plaatsen met een beetje geluk wijzen ze je dat zo bij een andere kast. anders is er nog een (vervelende) optie. de kast open laten
Link naar reactie
je moet als het goed is de plastic voorkan aan de boven/onder/zijkanten kunnen losklikken, ik heb nog weinig pc's gezien waar dit niet kan. ik heb zelf eens gekeken op internet omdat ik op mijn 2 pc een warmte te veel een fan-plek-tekort heb. er zijn ook vertilators te koop die je in een 5 1/4 inch slot aan de voorkant zet, maar ik weet niet of dit volstaat
Link naar reactie
je moet als het goed is de plastic voorkan aan de boven/onder/zijkanten kunnen losklikken, ik heb nog weinig pc's gezien waar dit niet kan. ik heb zelf eens gekeken op internet omdat ik op mijn 2 pc een warmte te veel een fan-plek-tekort heb. er zijn ook vertilators te koop die je in een 5 1/4 inch slot aan de voorkant zet, maar ik weet niet of dit volstaat
Link naar reactie
uhmm, je kan gewoon het frontpaneel losdraaien.... dan komt die los van het frame, monteer de fan op het frame, zet het frontpaneel weer vast, en klaar... er zullen vast wel ergens schroeven zitten.. kijk wel even of de voorkant wel ''open'' is, dus dat er wel lucht doorheen kan... heb eens een case gehad, waar ook de mogelijkheid was om een fan voorin te monteren, maar het frontpaneel was dicht, dus hij kon nergens lucht weg halen.. wat Twan zegt klopt ook.. je hebt nu de fan boven in op lucht in blazen staan zeg je, nu helpt dat niks, want warme lucht stijgt, dus je krijgt 2 tegenwerkende luchtstromen... onderin 1 fan die lucht van buitenuit in de case blaast, en bovenin de fan op uitblazen zetten, dus de warme lucht weer weg transporteren...
Link naar reactie
[quote:32fab24b88="Stiaanke"]Tip :wink: Je kunt (onderaan) in je sidepanel altijd een gat maken om een extra fan te plaatsen.[/quote:32fab24b88] hangt van het type kast af, wanneer je je side pannel er helemaal in moet schuiven werkt het niet.. (je kunt het gat wel maken, maar de fan bevestigen wordt dan een probleem)
Link naar reactie
[quote:3d92552e38="turbulence"]je hebt nu de fan boven in op lucht in blazen staan zeg je, nu helpt dat niks, want warme lucht stijgt, dus je krijgt 2 tegenwerkende luchtstromen... onderin 1 fan die lucht van buitenuit in de case blaast, en bovenin de fan op uitblazen zetten, dus de warme lucht weer weg transporteren...[/quote:3d92552e38] Je hebt helemaal gelijk.. en het beste is trouwens om een lichte onderdruk in je kast te hebben, dus 1 fan die onderin (voorkant) lucht aanzuigt en 2 verder naar boven (achterkant) die lucht naar buiten blazen bijvoorbeeld :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...