Ga naar inhoud

Moederbord met AGP 8x


Aanbevolen berichten

[quote:2125143282="Gerard Timmers"]Ik wil een nieuwe pc voor gaming aanschaffen. Als videokaart is mijn keuze op de Raedon 9700 gevallen. Deze kaart werkt ook op AGP 8x. Heeft het veel voordeel om dus ook een moederbord te kiezen met AGP 8x? Als processor wil ik een P4 gaan gebruiken.[/quote:2125143282] 4 of 8X AGP maakt niet veel uit hoor qua snelheid.... je kan de kaart net zo makkelijk gebruiken in een mobo met een 4x AGP slot.. je zal het verschil echt niet merken hoor, het is niet zo dat 8x AGP een keer sneller is ofzo... [quote:2125143282="Salv"]Ik hoop dat je een snelle P4 hebt, ander wordt het overkill.[/quote:2125143282] dat valt ook wel weer mee hoor... P4 begint bij? 1500 mhz ofzo... als ik zo lees dan moet ik zn systeem nog samenstellen... koop dan een leuke 2,4 of 2,8 GHZ P4, en er is niks aan de hand... wat vindt jij dan eigenlijk een overkill?
Link naar reactie
Rechtstreeks uit de FAQ van het videokaarten en monitoren forum: [quote:dd831d27ea] [b:dd831d27ea]Wat is het verschil in snelheid tussen AGP 1x, 2x, 4x en 8x?[/b:dd831d27ea] Op dit moment zijn er weinig games en andere toepassingen die AGP goed benutten (op 3D visualization/CAD software na), bij de huidige games heeft het zo goed als geen invloed of u nu AGP 8x of AGP 2x gebruikt. AGP 8x is dus zeker geen reden om uw pc up te graden met een AGP 8x moederbord en AGP8x videokaart. Test het maar eens met 3dmark2001se of AGP 2x wat uitmaakt met AGP 4x. Het verschil tussen beiden is hooguit een paar punten. [url=http://www.xbitlabs.com/video/nv18-nv28/] Meer over AGP8x[/url] Meer informatie betreffende deze vraag kunt u [url=http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=64]hier[/url] lezen[/quote:dd831d27ea] Koop gewoon een goed P4 moederbord en laat die AGP8x lekker zitten, de i845PE chipset is goed en snel en niet duur en ook al mist hij AGP8x een mooie aankoop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...