Ga naar inhoud

welke van deze processor's thoroughbred of barton?


Aanbevolen berichten

[quote:7b591fd5fc="woeterke"]Hallo, ik zou me een nieuwe processor willen aanschaffen met een fsb van 333mhz, nu lees ik dat de barton op komst is en de vragen zijn: -Is het de moeite om een barton boven een thoroughbred te verkiezen. -Past deze barton op een zenith 7njs mobo. -Wanneer is de barton te verkrijgen. thx[/quote:7b591fd5fc] 1) ja, de extra cache die een barton met zich mee brengt is altijd baas boven baas boven die van een normale XP 2) ja, alle Nforce2 borden zijn Barton ready 3) dat is een vraag die moeilijk te beantwoorden is... de barton staat al in de pricewatch van tweakers, echter voordat ie dan ook echt te leveren is zijn we wel weer een paar weken, niet een maand verder... echter, is het in jouw ogen een goeie stap om nu al op een barton over te stappen? - koop je nu een XP2400 of XP2200 met 133 FSB, dan kun je hem met gemak veel hoger overclocken dan die 1e steppings van de barton, of evt een XP2600 met 166 FSB, mocht je van plan zijn te gaan OC'en natuurlijk :wink: - is de extra cache in jouw ogen voldoende voor de prijs die er ook nog eens aanhangt? XP3000 Barton kost nu in de pricewatch 666 euro zou eens over deze vragen nadenken, en dan je besluit nemen.... zou persoonlijk eerder voor bijvoorbeeld een XP2400 gaan, en deze te overclocken... 2,4 GHZ is makkelijk te halen met een goeie stepping XP2400
Link naar reactie
Bedankt voor het antwoord en ja ik zou wel willlen men processor oc'en maar ik begrijp niet goed hoe het zit met het "unlocken" en word een processor dan oc'ed met de fsb te verhogen , ik zou namelijk van een 266 fsb naar een 333 fsb willen overstappen zodat men geheugen aan 333mhz werkt , de fsb van de processor is 266 (xp2000+) en men geheugen is pc2700 maar als ik het geheugen in de bios instel op 333mhz dan vind ik dat men pc niet lekker draait, daarbij de vraag: -kan men door oc'en de fsb op 333mhz krijgen. alvast bedankt :wink:
Link naar reactie
[quote:7c28cbc401="woeterke"]Bedankt voor het antwoord en ja ik zou wel willlen men processor oc'en maar ik begrijp niet goed hoe het zit met het "unlocken" en word een processor dan oc'ed met de fsb te verhogen , ik zou namelijk van een 266 fsb naar een 333 fsb willen overstappen zodat men geheugen aan 333mhz werkt , de fsb van de processor is 266 (xp2000+) en men geheugen is pc2700 maar als ik het geheugen in de bios instel op 333mhz dan vind ik dat men pc niet lekker draait, daarbij de vraag: -kan men door oc'en de fsb op 333mhz krijgen. alvast bedankt :wink:[/quote:7c28cbc401] Volgens mij is je CPU al standaard unlockt. Je kunt dan overklokken met de multiplier en de FSB. Van 266 naar 333 mhz op de FSB is wel een hele grote overklok. Met waterkoeling of een phase-change systeem zal het misschien lukken.
Link naar reactie
ik heb de 1e stepping XP2400, en daar is de max 2,2 GHZ de max..... //Noname: promethia of WC is echt niet nodig hoor voor een FSB OC van 33 MHZ.... als je een goed mobo hebt, die een beetje wil overclocken, en die chaintech heb ik wel zien lopen op 200 FSB, dan is 166 een makkie... ik zelf draai mijn XP2400 die normaal op 133 mhz draait, nu simpel op 194 MHZ.... je moet alleen ervoor zorgen dat je temps laag blijven, dus misschien wat betere cooling kopen
Link naar reactie
[quote:1124a4dc76="turbulence"]ik heb de 1e stepping XP2400, en daar is de max 2,2 GHZ de max..... //Noname: promethia of WC is echt niet nodig hoor voor een FSB OC van [b:1124a4dc76]33[/b:1124a4dc76] MHZ.... als je een goed mobo hebt, die een beetje wil overclocken, en die chaintech heb ik wel zien lopen op 200 FSB, dan is 166 een makkie... ik zelf draai mijn XP2400 die normaal op 133 mhz draait, nu simpel op 194 MHZ.... je moet alleen ervoor zorgen dat je temps laag blijven, dus misschien wat betere cooling kopen[/quote:1124a4dc76] Moet 66 zijn.
Link naar reactie
[quote:fbb1a02827="no_name"]:oops: Ik heb de TB onderschat blijkbaar[/quote:fbb1a02827] hoezo? dacht je dat die niet goed te overclocken was ofzo? de core is anders dan die van een palomino dus wordt ie ook veel minder warm... dit heeft als voordeel dat ze beter te overclocken zijn, omdat er minder warmte vrij komt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...