Ga naar inhoud

Hoe mijn BIOS te upgraden


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb zo'n mooie live update functie op mijn mobo. bij het booten moet ik op alt+F2 drukken, echter werkt dit niet mijn systeem loopt vast. Wanneer ik naarde site ga van mijn mono kom ik erachter dat ik de bios update op de site een fix voor dit probleem zit. mooi denk je dan, maaaar nu. ik download het bestand en dat is een *.zip wanneer ik deze uitpak zit er een *.bin file in en ja wat moet ik daar nu mee????? is dit nou een image?? en dus gewoon te branden of moet ik dit op een hele andere manier oplossen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Link naar reactie
[quote:93b3cd2e65="Ruudfeen"]Daar heb je het programma voor gekregen wat op de cd van je mobo staat. Dan kun je gewoon onder windows flashen. En daar moet je verwijzen naar dat bin bestand. Maar er is één nadeel aan. Als ie net op dat moment vast loopt als je flasht dan heb je een probleem.[/quote:93b3cd2e65] # Hoe weet je dat? Er staat geeneens welk mobo hij heeft. # Als je iets NIET moet doen dan is het wel onder het fijne en o zo stabiele Windows flashen. // # Wat voor mobo heb je? Epox werkt met een update waarbij je bij het booten alt+F2 moet indrukken, maar niet met zipfiles naar mijn weten. # Hetgene wat je moet doen is gewoon een goede flop formatteren, waar GEEN badsectors op zitten en daar moet je waarschijnlijk de bin heen kopiëren en vervolgens rebooten en op alt+F2 drukken. Het kan ook zijn dat je de bin moet uitpakken en dat daar en rom uitkomt. # Het staat gewoon op de site van je mobo fabrikant hoe je dient te flashen, lees dat eerst eens!!!!
Link naar reactie
ga naar [url=www.bootdisk.com]bootdisk maken[/url] download daar een bootdisk, ik gebruik die voor win98 altijd. daarna download je [url=http://www.epox.org/bios/awdflash/awdflash.exe]deze[/url] file.. dit is het programma om je bios te flashen.. dan maak je met het gedownloade bootdisk programma op een lege flop een bootable disk.. hier zet je dus de gedownloade flashtool op, en de bios file.. dan druk je de flop erin, en start je opnieuw op (zorg dat flop als 1st bootdevice staat in je bios) dan boot ie dos van de flop af. en dan voer je deze regel in: a:\awdflash biosfile.bin /sn/py/cc/ de naam Biosfile moet je dus vervangen voor de naam zoals de bios file heet die je gedownload hebt van de site van Asus.... dan moet het allemaal goed gaan, en is je bios geflashed... let er wel op dat bios flashen gevaarlijk kan zijn, en je moederbord kan slopen, flash alleen wanneer nodig... je bent zelf aansprakelijk op het moment dat het verkeerd gaat, dus houdt er rekening mee, dat je dan ook geen enkele aanspraak meer hebt op garantie oid
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...