Ga naar inhoud

PCMark score laag???


Aanbevolen berichten

PC 2002: CPU: 3392 Memory: 2612 HHD (vertekend aangezien hij gepartitioneerd is): 587 http://service.futuremark.com/compare?pcm=1103809 Klopt dit, en zo niet, wat moet ik doen (heb geheugen al op CAS2 staan...)... Bios update eventueel een optie? Valt op: Raw Block Read - 384KB Raw Block Write - 384KB Raw Block Modify - 384KB Random Access - 6144 (384KB) items Verdacht laag in vergelijking met de andere scores???
Link naar reactie
Ik heb jouw waardes vergeleken met [url=http://service.futuremark.com/compare?pcm=944541]mijn XP1600 met 256MB SDRam systeem[/url]. Ik denk dat het wel meevalt. Bedenk dat er een nogal groot geheugen blok verplaatst wordt. Om dat snel te doen, is de gewone PC CPU niet zo geschikt. Bij kleinere blokken is de snelheid een stuk hoger. Dan kan de CPU caching ook nog een beetje helpen. Grotere computer systemen werken op dat punt anders en zijn daarom vaak vele malen sneller. De harde schijf benchmark is wel vrij laag. Betreft het een 5400 rpm schijf?
Link naar reactie
Info Hardeschijf: The DiamondMax D540X drive uses advanced electronics and design innovations to achieve solid reliability and quiet operation at very competitive prices. With capacities up to 80 gigabytes, the D540X includes an Ultra ATA/100 interface for optimum data transfer performance. As a result, the D540X is the premier choice for desktop and consumer storage.
Link naar reactie
[quote:3903187dfc="Hu'uruun"]Kan wel, weet het eigenlijk niet... Maar aangezien hij opgesplitst is in verschillende delen, is-ie langzamer...[/quote:3903187dfc] Je bedoelt partities op de harde schijf? Ik denk dat niks uitmaakt. Ik denks zelfs dat het niet klopt. De harde schijf is niet op elke plek (spoor) even snel. Een partitie die meer aan de buitenzijde ligt is langzamer dan eentje die aan de binnenkant ligt. Als je 1 partitie hebt, dan heb je te maken met het gemiddelde. Met meer partities zal er toch één partitie sneller uit de bus komen. Volgens mij heb ik ook zo'n Maxtor harde schijf maar dan in een socket 7 systeem. Doet het tot nog toe prima en voor die computer voldoende snel. Die draait dus ook gewoon WInXP met 192 MB SDRam. En wat betreft die caching, het is niet voor niks dat CPU's nu 512 kB cache krijgen (Athlon) of hebben (P4). Echter, hoe groot de caching ook is, er is altijd een grens dat de prestaties naar beneden duiken. De één zal die grens door zijn/haar toepassingen eerder bereiken dan de ander.
Link naar reactie
[quote:20e35d690b="Hu'uruun"]Toch denk dat het uitmaakt, want toen ik de partities eens samenvoegde en Sandra draaide haalde ik het dubbel van wat ik eerst had?...[/quote:20e35d690b] Er zijn momenten dat ik bepaalde test programma's niet vertrouw. Ik zou ook nagaan wat andere testprogramma's vinden. Maarre, ik heb de Maxtor nooit ingesteld met 1 partitie, en dat ga ik ook niet uitproberen. Dus kan ik er ook niet meer over zeggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...