Ga naar inhoud

RDRAM PC 1066 en 800 uitwisselbaar ??


Aanbevolen berichten

Heb een PC met een Intel 850E chipset en RDRAM PC 1066 .FSB 533Mhz Wil mijn geheugen uitbreiden maar zie grote prijsverschillen tussen diverse types RDRAM. Het verschil tussen PC 1066 en PC 800 schijnt ook niet spectaculair te zijn. Kun je deze modules beide in één PC gebruiken ? Of werkt PC 800 niet goed met FSB 533 ?
Link naar reactie
Als je PC1066 hebt kun je dat best uitbreiden met PC800, dan werken ze beide op PC800 snelheden. Het gaat wel een beetje ten koste van de prestaties, maar het kost ook minder. Binnen twee maanden zal Intel een nieuwe lijn P4 CPU's introduceren, met 800MHz FSB en ook een aantal nieuwe chipsets. [i:710d397eff]Al die chipsets zullen DDR gebruiken.[/i:710d397eff] Daarom lijkt mij de kans groot dat de vraag naar RDRAM plotseling flink zal dalen, waardoor de prijzen ook omlaag zullen gaan. Als ik je was zou ik op dat moment het geheugen uitbreiden.
Link naar reactie
Dat is natuurlijk koffiedikkijken. Het kan ook best zijn, dat men de productie van RDRAM omlaagschroeft, en dat de vraag toch wat minder daalt dan men denkt. En dan kan het net zo goed stervensduur worden. Bovendien wordt er gigantisch gespeculeerd met geheugen, er is dus vrijwel onmogelijk er iets zinnigs over te zeggen. Overigens, de PS2 gebruikt Rambus geheugen, en die loopt als een trein. De chippies zullen dus nog wel even gemaakt blijven worden.
Link naar reactie
Ik dacht eigenlijk dat de PS2 wel andere soorten chips gebruikte dan de chips die op een RIMM-module zitten. Dus wat betreft kun je niet zeggen dat de reepjes wel leverbaar blijven. Al zouden de chips hetzelfde zijn, dan nog is het zo dat ze bij de PS2 geïntegreerd zijn en niet op insteekmodules zitten als bij een PC.
Link naar reactie
[quote:e74c23d3db="charrie"]Het verschil tussen PC 1066 en PC 800 schijnt ook niet spectaculair te zijn.[/quote:e74c23d3db] het verschil tussen deze twee is volgens deze link 33% --> "Changing the module clock speed from 800 MHz to 1066 MHz allows for a 33% boost in memory performance. " http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=stateofpc1066&page=3 [quote:e74c23d3db="charrie"] Kun je deze modules beide in één PC gebruiken ? Of werkt PC 800 niet goed met FSB 533 ?[/quote:e74c23d3db] http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/dram/rambus_dram/rambus_dram.htm http://www.samsungelectronics.com/semiconductors/dram/rambus_dram/rdram(nov_19_02)application_note.pdf "If RIMM*s of differing speeds are installed, then all memory will run at the speed of the slowest RIMM. " http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/cs-003586-prd36.htm
Link naar reactie
[quote:19caf56991]"Changing the module clock speed from 800 MHz to 1066 MHz allows for a 33% boost in memory performance. "[/quote:19caf56991] De geheugenklok is inderdaad 33% hoger, maar dat betekent bepaald niet dat de prestaties van normale software ook met 33% toenemen. Reken op iets van tussen de 5 en 10%.
Link naar reactie
[quote:3318d740cd="gerben"]Dat is natuurlijk koffiedikkijken. Het kan ook best zijn, dat men de productie van RDRAM omlaagschroeft, en dat de vraag toch wat minder daalt dan men denkt. En dan kan het net zo goed stervensduur worden. Bovendien wordt er gigantisch gespeculeerd met geheugen, er is dus vrijwel onmogelijk er iets zinnigs over te zeggen. Overigens, de PS2 gebruikt Rambus geheugen, en die loopt als een trein. De chippies zullen dus nog wel even gemaakt blijven worden.[/quote:3318d740cd] # Meestal hebben winkels een voorraad en daar moeten ze gewoon van af en aangezien die dingen voor de huidige prijs niet meer aan de straatstenen kwijt te raken zijn (mensen zijn vaak nog niet toe aan een upgrade en Intel zet ze ook buitenspel) zullen ze wel moeten dalen. Bovendien zijn er al andere 16bits Rambus modules, ik dacht PC4200 dat ze heten die de oude moeten gaan vervangen. Dit alles leid gewoon tot een flinke prijsdaling (en over ~een half jaar tot een stijging omdat mensen dan willen upgraden en het niet meer te krijgen is). # De PS2 loopt als een trein omdat de spellen gewoon daarop afgesteld zijn, het is verder gewoon een verouderde langzame machine.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...