Ga naar inhoud

CL2 Geheugen??


Aanbevolen berichten

Ik zit ook nog met een vraagje over CAS2. Nu lees ik hier vaak dat als je gaat overklokken dat CAS2 wel erg prettig is. Zelf doe ik niet aan overklokken. Maar ik sta wel voor de keuze nu ik een nieuw mobo+proc+geheugen aan wil gaan schaffen. Ik ben van plan nu een Epox 8RDA+ met Athlon XP 2000/2200+ te kopen. Qua geheugen kan ik voorlopig wel af met 256 MB. Zoals gezegd ga ik niet overklokken, maar evt. wil ik op dit mobo in de toekomst wel een Barton zetten (nu te duur), dus lijkt het me handig om nu alvast PC-2700 geheugen te nemen. Als ik niet wil gaan overklokken, wat is dan de beste keus? Hoef ik in dit geval geen CAS2 te nemen?
Link naar reactie
Wat voor geheugen je ook neemt, ik zou zeggen neem altijd CAS2. Dit heeft verder niets met overklokken te maken, maar je geheugen heeft gewoon strakkere timings, wat wil zeggen dat het sneller reageert. Uiteindelijk wordt je system dus sneller als je alles in het bios goed instelt. Voor uitgebreide info verwijs ik je door naar de Faq (jeweetwel, dat ding dat niemand leest. :P )
Link naar reactie
egslim heeft het laatst getest en het levert 5% preformence winst op als je een module koopt die aggresieve settings aankan. Dat is niet erg schokkend dus niet perse nodig. CAS2 is voor OC'en niet bijzonder nuttig, maar vaak zijn de CAS2 modules van goede merken als Corsair en Samsung die ver willen OC'en vandaar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...