Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste mijn nieuwe PC koelen!?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben hier nieuw op het forum en heb een vraag! ik heb dus een pentium 4 2.53 Ghz en een ATi Radeon 9700 Pro 128 mb Hoe kan ik deze beide nou het beste koelen, ik hoor van veel kanten dat Zalman erg goed is zoja welke zou mogelijk voor mijn processor en grafische kaart goed zijn? (ik wil gewone koeling, geen waterkoeling!) En is het erg ingewikkeld om dit in te bouwen op de processor en/of grafische kaart! (tevens een korte andere vraag, sinds kort ziet mijn pc de dvd en cd-rw niet meer, hoe kan ik dit oplossen zonder windows 2000 opnieuw te installeren? (stuurprogramma's bijwerken etc. heb ik al geprobeerd)) Ik hoop dat iemand me kan helpen :lol: Alvast hartelijk bedank
Link naar reactie
je kan op je GPU een zalmann zetten.. [url=http://www.zalman.co.kr/usa/product/zm80a-hp.htm]deze[/url] die zet ik zometeen ook even op mn TI-4200, is wel een mooi dingetje, en ik geloof dat RED dragon hem ook op zijn Radeon 9700 heeft zitten... voor CPU koeling zou ik ook eens kijken bij Zalmann: [url=http://www.zalman.co.kr/usa/product/cnps6500b-cu.htm]deze[/url] de VGA koeler is passief, dus die hoor je helemaal niet, en de CPU koeling maakt minimaal 20DBa, en das niet veel geluid hoor... wat ik persoonlijk ook een mooie en goeie cooler vindt is deze: [url=http://www.zalman.co.kr/usa/product/cnps5700d.htm]cnps5700[/url] kijk maar eens in de [url=www.tweakers.net/pricewatch]pricewatch[/url] wat ze kosten, misschien vindt je het te duur.... maar dit zijn IMHO wel een van de betere en in ieder geval stille coolers
Link naar reactie
pfffff... wat een gedoe joh... die Zalmann plaatsen heb ik net gedaan, maar is wel een klote werkje hoor.... is wel een gedonder, eerst moet je voorzichtig je ouwe fan er afslopen (hmm voorzichtig en slopen :wink: ) dan moet je de frontplaat erop zetten met 2 schroefjes door de mounting holes heen, je draait em dan om, zet de backplate erop, die draai je vast met 2 boutjes, dan pak je de heatpipe, je smeert eerst de voorplaat in met geleidingsprut, dan plaats je die erop, draait em om, smeert de achterkant ook in (let op dat ie wel goed zit) had hem namelijk eerst verkeerd om, en toen kon ik nog een keer.. dan smeer je de grote platen ook in met thermal pasta, schroefjes vastdraaien, en klaar.. almet al 1/2 uurtje tijd..... en ja, het is natuurlijk een duur geintje als je de core van je GPU sloopt, ben je weer paar honderd euro kwijt, want garantie heb je dan niet meer.... dus denk er eerst wel even overna voordat je het doet.... zou zonde zijn als je hem kapot maakt.. :cry: // Wilco: ik klok de kaart extreem ver over, en de standaard cooler kan het gewoon niet doen... ik heb nu in iedergeval 1 bottleneck verwijderd (warmte) hoop dat ik nu nog wat verder kan klokken.. //Boerke: ja, je bent volgens mij wel een PCI slot kwijt, maar ik zet toch nooit wat in de 1e PCI, want die wil vaak wel eens conflicteren met de AGP
Link naar reactie
:lol: mooi dan dat ie er bij jou op zit, ik heb al goed nagedacht en ik wil het nog steeds of ik het kan is een tweede haha maarja dat zien we wel! (ff goed instructies bekijken bij zalman.uk.kr 8) Maar hartelijk bedankt alvast!!! :P Maare met overklokken etc ben ik nooit bezig geweest, zijn er handige sites/ handleidingen over processors/grafische kaarten "stabiel" overklokken? alvast bedankt
Link naar reactie
let wel op met die zware koelers, het gebeurt soms wel dat die koeler zo zwaar is dat hij gewoon de cpu uit zijn sokkel trekt, plaats ook twee casefans (eentje in en eentje uit, die uit gewoon proberen zo goed als het kan in serie te zetten met de fan van je voeding, bv naast of onder je voeding plaatsen of zo, zodanig dat je tegenwerkingen krijgt in de luchtstroom).
Link naar reactie
[quote:a5b0873149="rombaft"]let wel op met die zware koelers, het gebeurt soms wel dat die koeler zo zwaar is dat hij gewoon de cpu uit zijn sokkel trekt, [/quote:a5b0873149] ja joh, trekken ze de CPU ook al mee??? daar heb ik nog nooit van gehoord iig :wink: wat wel kan voorkomen is dat als je veel met de kast loopt te sjouwen er een kans is dat de cooler er af donderd... zolang je geen gekke dingen doet met je kast, en je laat hem aardig op zn plek staan is er niks mis.. ik heb ook zovaak de kast op zn kant, of zit er weer in om te roppen, maar ik heb nog nooit gehad dat de cooler er af donderde, dan moet je het volgens mij wel erg bont maken :lol:
Link naar reactie
De meeste Zalmans werken dmv schroefgaten. dus dat je socket er dan vanaf valt is niet waar. Kijk met schroefgaten wel uit dat je de afstandsbusjes goed aandraait. anders kun je weer opnieuw beginnen als je de koeler wilt vast maken en je erachter komt dat er één los zit. Ook de washers moeten ertussen, al heb ik ze vergeten (dom)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...