Ga naar inhoud

Twee harddisken boven elkaar...


Aanbevolen berichten

[quote:846db73a82="stelf01"]Mischien een bruikbare tip.Door 1 HD op de bodem van de kast teleggen ., krijgt de andere HD meer ruimte en koeling.De HD op de bodem van de kast zit vast op een aluminium U profiel, en ligt op verend materiaal.Geheel zit vast aan boven liggend profiel.Geen case fan nodig.[/quote:846db73a82] Leuk idee maar hoe? Wat is de beste manier om aan zo'n U profieltje te komen en deze vast te zetten?
Link naar reactie
Waar U profiel vandaan ?Ooit eens zo'n HD koeler gekocht.Moest je hem er in schuiven , en dan zat er een ventilator voorop.Een klere herrie had dat ding .Daarvan heb ik het Uprofiel gebruikt.Gaatjes voor HD kwamen natuurlijk met iedere HD overeen , en inderdaad de Mecano doos had nog wel wat profieltjes over.Even bijde kanten verbinden naar de HD die boven in het rack hangt , en alles zit vast.
Link naar reactie
Ik heb zelf 3 hdd's waarvan 2x 40gb Maxtor in Stripping Raid, deze 2 zitten precies boven elkaar, ik heb echter een Pabst Casefan die frisse lucht tussen beide heen blaast, werkt perfect, Je moet echter wel een kast hebben waar het mogelijk is om een case fan achter je hardisk bay te plaatsen, ik heb een CHieftec kast waar dat mee kan.
Link naar reactie
Ik heb mijn 2 HD's op de plek van mijn 3,5 bay hangen. Ze werden zo heer dat je ze met je hand niet meer kon aanraken. Toen maar frontje open gelaten en er een regelbare fan op gezet. Blaast koude lucht over en tussen de HD's en in het verlengde zit weer mijn CPU. Gevolg: HD's voelen koud aan, kast temp is hetzelfde als de kamer temp en de CPU temp is rond de 30 - 35 graden (stressed) en dan is de fan op halve snelheid bezig. (het is wel een PII 400. :( ) Groetjes, Christian.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...