Ga naar inhoud

Mijn computer upgraden. Wie kan mij adviseren?


Aanbevolen berichten

[quote:fe1a34e434="gerben"]Je zou ook eens naar een Nforce2 moederbord met geintegreerde graphics kunnen kijken (AMD). Of een 845GE, vergelijkbaar, maar dan op basis van een P4. Beide borden hebben als voordeel, dat er veel geintegreerd is. Snelle graphics heb je niet nodig, en dan voldoet onboard prima.[/quote:fe1a34e434] Nadeel is dat de bordjes erg duur zijn en de huidige grafische kaart waarschijnlijk gewoon nog voldoet. Dan kun je dus beter een bordje zonder GPU onboard nemen en de huidige blijven gebruiken.
Link naar reactie
[quote:e9973a5a12="Marcel de Reus"][quote:e9973a5a12="gerben"]Je zou ook eens naar een Nforce2 moederbord met geintegreerde graphics kunnen kijken (AMD). Of een 845GE, vergelijkbaar, maar dan op basis van een P4. Beide borden hebben als voordeel, dat er veel geintegreerd is. Snelle graphics heb je niet nodig, en dan voldoet onboard prima.[/quote:e9973a5a12] Nadeel is dat de bordjes erg duur zijn en de huidige grafische kaart waarschijnlijk gewoon nog voldoet. Dan kun je dus beter een bordje zonder GPU onboard nemen en de huidige blijven gebruiken.[/quote:e9973a5a12] mmm.. Nforce 2 met grafische kaart aan boord duur? voor 110 Euro heb je er al een: http://www.tweakers.net/pricewatch/45093 dat is erg goedkoop vind ik. voor iemand die geen games speelt een top moederbord. je hebt en een snel moederbord en een geforce 4 MX onboard (afgeslankte versie maar wel prima) om nog maar niet te spreken over de onboard soundkaart van de Nforce 2
Link naar reactie
@Harry Doornbos, Misschien kan je wat meer info geven. Er is al gevraagd naar je budget, maar het is ook interessant om te weten wat je met je PC wil doen. Als je niet de nieuwste spellen wil spelen voldoen onboard graphics wellicht, maar dan kan je net zo goed je huidge videokaart blijven gebruiken. Aan de andere kant als je je PC alleen gebruikt voor internet en tekstverwerken hoef je imho niet up te graden. Je vroeg naar processoren: AMD en Intel zijn zo'n beetje de enige merken, ze zijn allebei goed. AMD is iets goedkoper en biedt daardoor meer waar voor je geld. Vandaar dat veel zelfbouwers/upgraders voor AMD kiezen. Er zijn vaak aantrekkelijke aanbiedingen van mobo, cpu en koeler ineen. Bij Funprice bijvoorbeeld wordt dat gratis gemonteerd terwijl je wacht. Bedenk dat de nieuwe processoren en videokaarten meer stroom vragen dan je huidige systeem, waarschijnlijk heb je ook een nieuwe voeding nodig.
Link naar reactie
Als je goedkoop wilt upgraden, ga dan eens je BIOS flashen met de laatste upgrade. Jij ziet dan welke hogere processor jouw moederbord maximaal aankan. Misschien wel tot 500 MhZ ongeveer. In dat geval koop je voor weinig geld een Pentium II 500 processor, vervang je daarmee de oude processor, misschien wat geheugenuitbreiding, Windows XP erbij en je kunt weer enige tijd vooruit.
Link naar reactie
[quote:8a27586cf7="TommyWho"]@Harry Doornbos, Misschien kan je wat meer info geven. Er is al gevraagd naar je budget, maar het is ook interessant om te weten wat je met je PC wil doen. Als je niet de nieuwste spellen wil spelen voldoen onboard graphics wellicht, maar dan kan je net zo goed je huidge videokaart blijven gebruiken. Aan de andere kant als je je PC alleen gebruikt voor internet en tekstverwerken hoef je imho niet up te graden. Je vroeg naar processoren: AMD en Intel zijn zo'n beetje de enige merken, ze zijn allebei goed. AMD is iets goedkoper en biedt daardoor meer waar voor je geld. Vandaar dat veel zelfbouwers/upgraders voor AMD kiezen. Er zijn vaak aantrekkelijke aanbiedingen van mobo, cpu en koeler ineen. Bij Funprice bijvoorbeeld wordt dat gratis gemonteerd terwijl je wacht. Bedenk dat de nieuwe processoren en videokaarten meer stroom vragen dan je huidige systeem, waarschijnlijk heb je ook een nieuwe voeding nodig.[/quote:8a27586cf7] Momenteel heb ik : Mainboard PII 440BX INTel Pentrium II 350 MMX 198 Mb Dimm PC100 en PC133 Harddisk 1x 6,5 Gb UDMA en en van 10 Gb 16Mb Diamond Viper 550 AGP Miditower ATX 17" SVGA monitor Philips 107V Philips PCA 362 ReWriter, gebruik voor backup Ik denk dat ik nog voldoende bruikbare onderdelen heb, vandaar updaten Het systeem wordt wat traag, en ik denk aan 4 a 500 Euro uittegeven, maar als het goedkoper kan mag ook. [/quote]
Link naar reactie
Ik heb eind vorig jaar geupdate. Ik had een PIII in een Aopen BX440 bord, die wilde ik vervangen. Mijn DVD speler, CD brander en videokaart konden nog wel even mee. Mijn budget was 400 tot 500 euro. Ik heb het volgende gekocht: ECS K7S5A mobo, daar past zowel SDR als DDR geheugen in. Eind vorig jaar was DDR nog 2x zo duur als SDR. AMD 2000+ XP Coolermaster koelertje één strip 512 MB SDR HD Western Digital 40 GB noname kast met 300 watt voeding floppydriver netwerkkaartje Totaal ongeveer 450 euro, bij verschillende winkels in Apeldoorn gekocht. Het had goedkoper gekund als ik bij verschillende internetwinkels had gekocht. Hoewel ik goede ervaringen daarmee heb, ( o.a Gistron, Informatique en Routershop) wilde ik kunnen terugvallen op kennis van winkeliers. Is overigens niet nodig geweest ;) Mobo, CPU, koeler en geheugen werden in de winkel op de toonbank gemonteerd. De rest deed ik zelf op een avond. Na wat aanloopproblemen met het mobo (stressed niet stabiel) draait het nu als een zonnetje. Wat heb ik geleerd: 1 Het is leuk om te doen, volgende keer weer 2 Misschien had ik beter een goede voeding kunnen kopen. Beetje raar eigenlijk, het systeem draait goed maar omdat ik het systeem zelf in elkaar heb gezet ga ik ineens monitoren. Dat deed ik vroeger nooit. En nu weet ik dus dat bepaalde rails van mijn voeding wat aan de magere kant zijn. Maar nogmaals ik merk daar niets van. 3 Het smaakt naar meer, ik wil nu een Radeon 9500 pro. Oh ja, ik had nog een tnt2 kaartje en een cd speler, die heb ik weer in mijn oude systeem gebouwd. Dus heb ik nog een werkende PIII, mag ik van de kosten aftrekken vind ik :) Nu ik toch aan het woord ben, die WD 40 schijf kwam als beste uit de test in ComputerTotaal van november. Toen ik hem gekocht has las ik een test in de ComputerTotaal van eind 2001, toen was dat schijfje nog matig. Wat zullen ze hard gewerkt hebben bij WD om het voor elkaar te krijgen :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...