Ga naar inhoud

jullie mening over dit systeem??


Aanbevolen berichten

[quote:64d1cbe735]rombaft schreef: ...bv een athlon xp 2600+ in combinatie met een nforce mobo , die laat die intel zo achter zich... Dit is helemaal niet waar!!! Een 2800+ is ongeveer met een 2,8Ghz P4 te vergelijken ja [/quote:64d1cbe735] nee toch niet, de mensen zeggen altijd een 2000+ is gelijk een 2.0ghz pentium 4, eem 2600+ is gelijkaan een 2.6ghz pentium 4 enz, kijk eens goed er staat een plus teken achter, dit staat er niet voor niets. Als ik met mijn athlon xp1900+ een benchmark laat draaien via sisoft sandra kom ik in de buurt van de 2.2ghz intel pentium 4 en laat ik de 2.0ghz een stuk achter en dat met een via chipset die niet zo snel is als de nforce chipset.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:e59b8463a2="Gilliano"]ik hoor dus dat niet echt zo goed is. ik weet niet zo veel van pc's maar ik wil er wel zware spellen op spelen wat kan ik dan het beste nemen? en merk je het verschil nou echt tussen een 2,4 ghz of 2,8?[/quote:e59b8463a2] als je spellen speelt zul je het verschil misschien iets merken als je een super videokaart hebt. Maar als je een GF4 mx neemt dan maakt het geen bal uit. Dat geld wat je extra betaalt voor de 400Mhz extra kun je veeeel beter in die videokaart steken.
Link naar reactie
Er zijn hier veel mensen die helemaal gek zijn van ATI. Ze zullen je vast aanraden een 9500 of 9700 te kopen. Op zich niet zo gek als je nagaat dat je daar alles mee draait, en nog zeer snel ook. Als ik een nieuwe kaart mocht uitkiezen zou ik een GF Ti 4600, of een Ati 9700. Oke, er is wat verschil, maar beide kaarten kunnen nog even mee.
Link naar reactie
Als je lekker wilt gamen is een grafische kaart wel belangrijk. Naast processor en ram het belangrijkst. Je merkt het verschil tussen een GeForce 4 Ti 4200 en een MX meer, dan dat je het verschil tussen een 2,8 en 2,4 Ghz merkt. Neem in ieder geval een GeForce 4 Ti 4200 of een Ati Radeon 9500 Pro. (vergelijkbaar met een 4200) Zoek op internet of vraag bij kennisen naar een goede zaak in de buurt, waar je er evt. mee terug kunt. Als het goed is hoeft het niet, maar toch. Het is wel prettig om niet naar Limburg te moeten als er iets kapot gaat. :P (Misschien nog een opmerking voor de anderen. Niet meteen gaan roepen dat ie met die en die fsb meer performance kan halen of dat iets beter is bij overklokken. Iemand moet echt willen overklokken anders heb je er geen ruk aan. :wink: )
Link naar reactie
[quote:e4ffb3ba3d="Robertstam"] Neem in ieder geval een GeForce 4 Ti 4200 of een Ati Radeon 9500 Pro. [b:e4ffb3ba3d](vergelijkbaar met een 4200)[/b:e4ffb3ba3d] [/quote:e4ffb3ba3d] Een 9500 Pro is duurder dan de Ti4200, maar is ook niet vergelijkbaar met een Ti4200. Met FSAA en Aniso aan scoort ie gelijk aan een Ti4600. Je kan beter zeggen dat de 9500 Pro tussen de Ti4400 en de Ti4600 in ligt en hem soms overtreft. Met andere woorden: de Radeon 9500 Pro is een topkaart (met ondersteuning voor DirectX9!!) en heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding dan de gehele Geforce4 serie op het moment.
Link naar reactie
[quote:c8515be309="Ruudfeen"][quote:c8515be309="Black Shadow"][quote:c8515be309="rombaft"]...bv een athlon xp 2600+ in combinatie met een nforce mobo , die laat die intel zo achter zich...[/quote:c8515be309] Dit is helemaal niet waar!!! Een 2800+ is ongeveer met een 2,8Ghz P4 te vergelijken ja ;)[/quote:c8515be309] Als je je fsb op 166 zet, dan trek je er al een stuk meer prestaties uit!!![/quote:c8515be309] Waar slaat dit op man? :-? ALs je een AMD gaat overklokken moet je dat ook bij een Intel doen, anders kun je NIET eerlijk vergelijken :evil: Niet dat ik voor intel ben ofzo :)
Link naar reactie
[quote:76bd29c1f7="Black Shadow"][quote:76bd29c1f7="Ruudfeen"][quote:76bd29c1f7="Black Shadow"][quote:76bd29c1f7="rombaft"]...bv een athlon xp 2600+ in combinatie met een nforce mobo , die laat die intel zo achter zich...[/quote:76bd29c1f7] Dit is helemaal niet waar!!! Een 2800+ is ongeveer met een 2,8Ghz P4 te vergelijken ja ;)[/quote:76bd29c1f7] Als je je fsb op 166 zet, dan trek je er al een stuk meer prestaties uit!!![/quote:76bd29c1f7] Waar slaat dit op man? :-? ALs je een AMD gaat overklokken moet je dat ook bij een Intel doen, anders kun je NIET eerlijk vergelijken :evil: Niet dat ik voor intel ben ofzo :)[/quote:76bd29c1f7] Is de pentium 4 ook standaard unlocked dan? Want die fsb kun je zonder problemen op 166 zetten. Als je dan de mp van de processor maar wat terugschroeft en 333mhz geheugen hebt.
Link naar reactie
Op de meeste mobo's (In ieder geval KT400/KT333/NForce2) zijn Thoroughbred XP's gewoon unlocked hoor. De 1700+ t/m 2100+ in ieder geval. Daarboven weet ik niet zeker, maar er zijn vast wel mensen die je dat wel met zekerheid kunnen vertellen. Ik zou zeggen van wel, omdat de TBred B-cores van 1700+ t/m 2100+ ook gewoon unlocked zijn en de XP's daarboven gebruiken ook gewoon diezelfde TBred B-core. Dus het lijkt mij logisch dat die ook gewoon unlocked zijn op de bovenstaande mobo's.
Link naar reactie
Even een paar misverstanden de wereld uit helpen: # De 2600+ loopt al op een FSB van 166mhz en dat is netjes in de rating verwerkt. Er zijn ook 2600+ met FSB van 133mhz maar die zijn en moeilijk te krijgen en het is nutteloos om die te kopen als je een nForce2 bord hebt. # Intel en AMD zijn allebei gewoon MP locked. # AXP's zijn met de KT400 en de nForce2 idd unlocked, dit geld voor alle Tbreds, je moet echter wel een recent BIOS hebben.
Link naar reactie
[quote:80998aee02="ChrisTuner"]Ik heb een MSI KT4 BSR moederbord, dus die zou standaard unlockt moeten zijn. Maar in de bios krijg ik de multiplyer niet hoger dan 15 (waar hij standaard op staat) :-?[/quote:80998aee02] Dan zul je waarschijnlijk een BIOS update moeten doen. MP locked heeft BTW niets te maken met het in het BIOS hoger kunnen zetten van de MP hoor, maar met het feit dat de proc er wel of niet naar luistert.
Link naar reactie
[quote:0f550fc866="ChrisTuner"]Mijn XP 2400+ was jammer genoeg niet unlockt :( . Gelukkig gaan we dat vanavond doen :)[/quote:0f550fc866] je XP 2400 is niet MP gelocked, je mobo kan er echter niet goed mee omgaan.... je kan proberen door idd de boel te gaan opvullen met zilverlijm om hem alsnog te unlocken, maar ik weet niet wat voor effect dat heeft op de CPU.. en even om op marcel zn reply aantehangen, je kan idd beter geen CPU kopen die een FSB heeft van 166 MHZ, omdat die niet best zijn te OC'en... zou zelfs eerder nog gaan voor een goeie XP2000 stepping met TB core..... die ram je icm met een Nforce bordje makkelijk richting de 2,3 GHZ.. ga zelf mn XP2400 ook weer verkopen, omdat er haast geen rek inzit... ga ik mooi voor een XP1800-XP2000 met TB core, en dan ram ik die dik over de 2,4 GHZ.. (iemand een XP2400 kopen btw :lol: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...