Ga naar inhoud

floppy-drive fout 40


Aanbevolen berichten

gelijk met het opstarten als mijn computer alle onderdelen controleert, dan geeft aan bij floppy-drive fout 40. Hij staat goed vermeld in de bios en ook in windows xp. De dingen die ik zelf al gedaan heb om mijn floppydrive werkent te krijgen zijn: 1. kabel van het moederbord naar de drive verwisseld voor een nieuwe 2. andere werkende drive geleend, werkte ook niet in mijn comp. 3. voor de rest weet ik het niet meer HELP. Ik heb een pentium 3 700, met windows xp. 512 mb sdram.
Link naar reactie
[quote:a3f22a67ca="de meubelmaker"]1. kabel van het moederbord naar de drive verwisseld voor een nieuwe 2. andere werkende drive geleend, werkte ook niet in mijn comp.[/quote:a3f22a67ca] De computer start uiteindelijk wel op? Controleer nogmaals of de kabels wel goed vast zitten. Verder zit er aan de floppykabel 3 connectoren en een draai in de kabel. Het ene uiteinde (zonder draai) is bedoeld voor het moederbord. Het andere uiteinde, bevat een draai in de kabel tussen de middelste conector en zichzelf. Dat uiteinde moet dus naar de floppydrive ... Controleer ook de voedingsspanning aansluiting. Soms zit die er toch niet goed in.
Link naar reactie
Als je de kabel volgens het voorgaande bericht hebt vastgemaakt, dus zonder slag aan de kant van het moederbord en de andere kant met slag aan het diskettestation en je hebt het voedingskabeltje goed aangedrukt en het probleem bestaat nog steeds: kunnen er volgens mij maar twee dingen aan de hand zijn. 1. de platte lintkabel zit andersom op het station aangesloten, dit zie je trouwens ook al bij het opstarten, want dan blijft het lampje op het diskettestation branden. als dat zo is, draai hem om. 2. Station is kapot
Link naar reactie
Even een update, nieuwe floppydrive ingebouwd, en ik kan mijn diskettes weer lezen. Helaas als ik een opstartdiskette van 98se erin stop, dan krijg ik met opstarten een zwart scherm, en links bovenin een knipperend streepje. Een half uur gewacht maar nog steeds een streepje, en ik zie geen activiteit (groen lampje) meer bij het station. Als ik de bootdiskette opstart met verkenner of met uitvoeren, dan zeg hij: deze diskette is niet geformateerd wilt u dit eerst uitvoeren. Druk ik op nee dan is gewoon ineens verkenner weg. De bootdiskette werkt wel op andere computers. Gewone diskettes met word doc. of foto's geef hij wel gewoon weer. Maar ja het gaat mij juist om het feit dat ik fdisk niet in kan om het mbr te wissen.
Link naar reactie
[quote:e9d1db90e0="de meubelmaker"] Helaas als ik een opstartdiskette van 98se erin stop, dan krijg ik met opstarten een zwart scherm, en links bovenin een knipperend streepje.[/quote:e9d1db90e0]Vreemd, lijkt toch iets mis te zijn me de controller of de Bios. [quote:e9d1db90e0="de meubelmaker"]Als ik de bootdiskette opstart met verkenner of met uitvoeren, dan zeg hij: deze diskette is niet geformateerd wilt u dit eerst uitvoeren.[/quote:e9d1db90e0]Hier zou ik ook nog aan een virus kunnen denken. Ik neem aan dat je nu gewoon Windows hebt opgestart. [quote:e9d1db90e0="de meubelmaker"]De bootdiskette werkt wel op andere computers. Gewone diskettes met word doc. of foto's geef hij wel gewoon weer.[/quote:e9d1db90e0] Dit is voor mij nieuw, ik kan je niet helpen. Misschien dat er iets mis is met de MBR op de harde schijf. Alleen dacht ik dat die MBR niet nodig is om op te starten van de diskette.
Link naar reactie
Ik heb van iemand van de zaak gehoord(hij zet computers in elkaar voor zijn werk), dat als je je kabels van je floppydrive verkeerd heb zitten, en je probeert op te starten met een opstartdiskette, dus met je kabels verkeerd om,dan kan je volgens hem je opstartdiskette weggooien, die beschadigt dan en zal niet meer werken als je je kabels weer goed gedaan heb. Klopt dit, is dat het probleem dat ik daarom niet kan booten van mijn floppy ???
Link naar reactie
Nieuwe bootdisk gemaakt op een andere computer (op de zaak), en alles deed het gewoon, fdisk, booten van floppy noem maar op. Dat was ook nieuw voor mij, ik had nog nooit gehoord van het feit dat je je bootflop gelijk kon weggooien als je kabel verkeerd om zat en je probeer dan te booten. Allemaal hardstikke bedankt voor jullie advies, gelukkig draait alles nou.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...