Ga naar inhoud

Athlon XP200+ en temperatuur


Aanbevolen berichten

Wat voor moederbord heb je? En waarmee meet je de waarden bios/software? Had namelijk zelf het probleem dat mijn Asus mobo hele hoge waardes aangaf (55-60). Terwijl softwarematig een stuk gezonder aangaf (40-45). Na een bios update staan die temps nog maar zo'n 5 graden hoger dan de softwarematige temps. (het woord softwarematig klopt hier niet helemaal in dit zinsverband :lol: )
Link naar reactie
mmmm dan zal die van coolermaster ook niet echt top zijn denk ik het is een sillent cp5 ..... voor op de amd ik heb een 2000+ normaal niet ge oc-ed en de temp zag ik oplopen naar 65c vond ik een beetje veel worden. de case was 30c dit is zeker niet normaal? is de kooler dan wel goed gemonteerd of is het gewoon geen super ding? mijn voeding is denk ik ook niet een van de beste want ik heb tijdens burnk7 de volgende waardes: +5 is bij mij 4,60 +12 is bij mij 13.03 -12 is bij mij -12.53 +3,3 is bij mij 3.22 5v SB is bij mij 4.92
Link naar reactie
[quote:89323f9dc4="hans loois"]Ik gebruik een MSI K7T266 pro-RU moederboard. Ik heb de kast op een beurs op de kop getikt, er is geen plaats voor extra koeling, kortom ik denk dat ik naar ee andere kast ga kijken! Hans.[/quote:89323f9dc4] Je kunt altijd een casekoeler in je sidepanel plaatsen door daar een extra gat in te maken thv je cpukoeler of elders. :wink:
Link naar reactie
kunnen jullie mij helpen met deze vraag [quote:35b72e26bf="wilco_oranje"]mmmm dan zal die van coolermaster ook niet echt top zijn denk ik het is een sillent cp5 ..... voor op de amd ik heb een 2000+ normaal niet ge oc-ed en de temp zag ik oplopen naar 65c vond ik een beetje veel worden. de case was 30c dit is zeker niet normaal? is de kooler dan wel goed gemonteerd of is het gewoon geen super ding? mijn voeding is denk ik ook niet een van de beste want ik heb tijdens burnk7 de volgende waardes: +5 is bij mij 4,60 +12 is bij mij 13.03 -12 is bij mij -12.53 +3,3 is bij mij 3.22 5v SB is bij mij 4.92[/quote:35b72e26bf] dit is na een half uur burnk7
Link naar reactie
[quote:98d97acd25="Marcel de Reus"]De normale temp met een boxed koeler is idd zo rond de 65 graden. Dat is wel redelijk hoog, daarom adviseert AMD ook om bij gebruik van de boxed koeler minimaal 2 casefans te plaatsen.[/quote:98d97acd25] Ik hielp je hier al ;) Die temps zijn nog gewoon in orde hoor en die koelermastre is gewoon niet geweldig.
Link naar reactie
[quote:9456392e5d="lingbeek"]Ik gebruik hier een AMD XP 2100+ en daarbij komt de CPU-temperatuur niet boven de 40 graden uit. Ik gebruik ook de originele AMD-koeler die ik niet eens op maximaal vermogen laat draaien. Wel zit er een case-fan net naast de CPU. :roll:[/quote:9456392e5d] Dan heb je een nieuwere Athlon XP met een Tbred core, deze zijn op 0,13 micron gebakken en worden veel minder warm.
Link naar reactie
Okee, nieuwe behuizing ,twee extra fans bijgeplaatst, temp tussen 50 en 60 graden. Als ik eventueel nog een andere processor koeler zou willen plaatsen iemand een tip?(Zalman? of zijn er vergelijkbare die wat goedkoper zijn?). En dan nog wat; bij mijn moederboard wordt een programma geleverd dat onder windows de temperatuur volgt(PC alert). In het BIOS zelf is deze ook uit te lezen. In het BIOS ligt de temperatuur echter 5 a 6 graden lager. Aan welke temperatuur moet ik de meeste waarde hechten? Hans.
Link naar reactie
[quote:fe053fbb92="hans loois"]Maar ook als hij een uur gedraaid heeft, ik de PC afsluit onmiddellijk weer opstart en in het Bios kijk dan ligt hij in het Bios 5 tot 6 graden lager! Wordt in het Bios op een andere plek gemeten dan in Windows, of toch gewoon dezelfde voeler. Hans.[/quote:fe053fbb92] Dezelfde sensor, bij het rebooten koelt hij gewoon toch net ff af.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...