Ga naar inhoud

[b]HELP MIJN PC LOOPT STEEDS VAST!!!!![/b]


Aanbevolen berichten

Hoe is het afgelopen virgil? ik heb gisteren mijn PC een paar uurtjes aan laten staan ter ere van mijn nieuwe TFT. Toen even Splintercell spelen> :cry: Yep, 1x helpt bij mij dus ook niet. Zware spellen crashen nog steeds. Het kan de videokaart zijn of het geheugen. Geen hitte, geen gebogen pinnen op de CPU. Nieuw mobo, nieuwe voeding. Kan dus alleen de videokaart of het geheugen zijn. Ik heb die memtest86 weleens gedaan. Alleen vond ik het na 3 uurtjes wel welletjes. Hoelang moet dat programma draaien? Er zijn ook vele testopties, wat moet ik kiezen? Gewoon standaard en dan uit laten draaien?
Link naar reactie
ik heb de test gedaan met het geheugen wat ik als eerste had gekocht en met het geheugen wat ik pas geleden heb gekocht tegelijk krijg ik al 12 errors binnen 2 minuten heb toen het eerste reepje apart getest daar kreeg ik na een uur of zoiets 9 errors. als laatste heb ik het nieuwe reepje los getest en na 4 en een half uur nog geen fout!! ben net met het eerste reepje naar de winkel gegaan en ik kon hem probleem loos omruilen!! :lol: Heb gisteren ff gespeeld met alleen het nieuwe geheugen en dat deed hij goed geen problemen ook tijdens het online spelen! heb nu dus twee goede reepjes en ik hoop dat het probleem nu opgelost is wel lijkt het me verstandig om eerst ff te formateren?? of is dat niet nodig?? [b:3834eb10ec][u:3834eb10ec]Bedankt voor de hulp en de moeite[/u:3834eb10ec][/b:3834eb10ec] :D (heb gewoon de standaard memtest 86 uitgevoerd waar die automatisch mee begint)
Link naar reactie
nee je hoeft met geheugen niet te formatteren. Met videokaarten kan het nog weleens nodig zijn. Ander mobo is bijna altijd formatteren en cpu, extra PCI kaartje: niet nodig. Maar ik ga ook maar eens testen op geheugenfouten. Ik gisteren een zwaar spel spelen (splintercel demo) toen hoorde ik opeens de voedingsfan harder gaan draaien. ik loop 10 seconden: valt m'n scherm op zwart, geluid blijft in een loop. Maar ik ga een fan op m'n videokaart richten en m'n geheugen testen. Hopen dat er nu echt iets aan dat gezeur gaat gebeuren.
Link naar reactie
een programma installeren zal niet gaan met slecht geheugen. Maar met slecht geheugen loopt je Pc sowieso al niet zo lekker. Hij kan na een uur gek gaan doen of na 2 minuten. [i:9c0cb8710e]Quote:[/i:9c0cb8710e] [i:9c0cb8710e]is het dan niet zo dat het geheugen fout wordt weggeschreben bij een kapot intern en dat windows daarom niet goed loopt? [/i:9c0cb8710e] Kan je dat iets beter formuleren a.u.b? Voor zover als ik het kan vertalen [i:9c0cb8710e]Is het dan niet zo dat geheugen fout wordt weggeschreven bij een kapot geheugen/geheugenbankje, en dan Windows daarom niet goed loopt?[/i:9c0cb8710e]
Link naar reactie
sorry was druk en had haast vandaar de kromme woordspeling... ik bedoel dus dat windows nooit goed heeft gedraaid omdat het intern geheugen niet goed heeft gewerkt en dat het daarom beter is dat ik mijn pc formateer en windows er nu opnieuw op zet in de hoop dat het nu wel goed zal lopen, ik kreeg namelijk met alles wat ik probeerde te installeren een fout melding, komt dat dan door het interen geheugen wat niet goed was? want die verwerkt alle informatie toch die er binnenkomt?? ik weet niet hoe ik dit duidelijk moet uitleggen maar ik heb het geprobeerd ik formateer morgen mijn pc wel en zie dan wel of het beter gaat in elk geval bedankt.. ps windows start nu toch al super langzaam op
Link naar reactie
Waar het ook alweer over ging: [quote:7f25595b4b="VirgiL"] Ik heb een amd athlon xp2000+ best nieuw nog maar hij loopt geregeld vast of start zomaar opnieuw op ik wordt er gek van ik heb hem al vier keer in 2 dagen moeten formateren in de hoop dat hij het beter zou doen maar het helpt allemaal niets ik weet een beetje af van computers maar niet genoeg om het te verhelpen ik word gek van dat ding!! pc: athlon xp 2000 + 512 mb ddr pc266 hdd 40gb 7200 rpm geforce 4 mx440 64 mb ddr hij loopt op win 98 wil graag 98 blijven draaien...[/quote:7f25595b4b] Je hebt denk ik geen softwareprobleem. Je moet gewoon eens goed gaan zoeken op sites waar mensen zijn die ook dit probleem hebben. Maar heb je nu nog problemen?
Link naar reactie
in de winkel zeiden ze ook dat windows door dit probleem alles verkeerd heeft wegegeschreven, ik weet het niet maar er staan zoveel bestanden op mijn hd waarvan ik niet eens weet wat het is en of het nodig is.. ook krijg ik steeds het probleem bij scandisk met te lange bestands namen of het gerepareerd moet worden en er staan tig file.. bestanden op mijn pc het lijkt MIJ gewoon beter om de boel ''schoon'' te laten beginnen met een goed werkend geheugen, want hij gaf bij de installatie van win. al problemen... ik nu wel het voordeel dat ik niet meer uit spellen wordt geknikkerd of dat hij vastloopt :lol: waar hij in het begin vast liep wanneer mijn virusscanner begon te lopen hoeft hij daar nu niet meer over na te denken! het zijn nu nag wat kleine dingen en ik formateer hem gewoon dan heb ik zeker weten windows er goed opstaan en ben ik voor zolang van gedonder af..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...