Ga naar inhoud

wat is de beste en meeste geluidloze fan?


Aanbevolen berichten

naar mijn weten is de Papst Case 8412NGL .... een van de stilste die er is... hij heeft een geluidsnivo van 12 DBa, en das best stil.... voor een stille cpu fan combi moet je eens bij Zalmann langs gaan.. er is ook een nieuwe Zalmann uit: Features en specificaties Features: - Produceert geen lawaai of trilling in silent mode - Het gebruik van puur koper en/of aluminium verzekert uitstekende warmteafgifte - Geschikt voor Intel Pentium 4 Socket478 en AMD Ahtlon 64 Socket754 - 92mm fan binnenin de FHS maximaliseert de luchtstroom en vergemakkelijkt installatie - Regelbare fan speed met bijgeleverde controller (Fan Mate 1) [img:c71addbb43]http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_877.jpg[/img:c71addbb43] [img:c71addbb43]http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_870.jpg[/img:c71addbb43] best wreed dingetje iig... en echt stil... 20 DBa in silent mode, en 25 DBa in normal mode.. die komt er zeker weten bij mij binnenkort eens in
Link naar reactie
[quote:3e92b47bb8="turbulence"] er is ook een nieuwe Zalman uit: Features en specificaties Features: - Produceert geen lawaai of trilling in silent mode - Het gebruik van puur koper en/of aluminium verzekert uitstekende warmteafgifte - Geschikt voor Intel Pentium 4 Socket478 en [b:3e92b47bb8]AMD Ahtlon 64 Socket754[/b:3e92b47bb8] - 92mm fan binnenin de FHS maximaliseert de luchtstroom en vergemakkelijkt installatie - Regelbare fan speed met bijgeleverde controller (Fan Mate 1) die komt er zeker weten bij mij binnenkort eens in[/quote:3e92b47bb8] Jammer, maar die past dus niet op je AthlonXP. deze past alleen op de Intel Pentium 4 Socket478 en AMD Ahtlon 64 Socket754. Maar het zijn zeer zeker erg mooie coolers, als ik een Athlon 64 aan zou schaffen dan zou ik ook voor een dergelijke cooler gaan.
Link naar reactie
[quote:07afd707b5="Salv"]Ik heb de Zalman 5100CU Een erg goed koelerte. Stil maar koelt toch goed. Verstelbaar in rpm. Weegt ongeveer 1 kg en kost rond de 30 Euro[/quote:07afd707b5] moet je wel ff aangeven dat het een schroefcooler is he... geloof dat ze straks van die schroefgaten af willen, en weet niet of alle mobo's wel die gaten hebben.. ik heb iig op mn 8RDA+ geen gaten zitten
Link naar reactie
[quote:57dbc5001c="turbulence"][quote:57dbc5001c="Salv"]Ik heb de Zalman 5100CU Een erg goed koelerte. Stil maar koelt toch goed. Verstelbaar in rpm. Weegt ongeveer 1 kg en kost rond de 30 Euro[/quote:57dbc5001c] moet je wel ff aangeven dat het een schroefcooler is he... geloof dat ze straks van die schroefgaten af willen, en weet niet of alle mobo's wel die gaten hebben.. ik heb iig op mn 8RDA+ geen gaten zitten[/quote:57dbc5001c] Ze zijn juist zo handig die schroef gaten voor grote zware coolers. ALpha's zitten ook zo lekker stevig vast met schroeven. van mij mogen ze blijven die schroeven.
Link naar reactie
[quote:66ca171209="turbulence"]:lol: 1 KG!!! dan mag je de koeler wel vastdraaien met dikke bouten ofzo....[/quote:66ca171209] En dat niet alleen.. Stel je voor als die eraf valt ! :o Dan neemt 'ie nog meer als alleen je videokaart mee :-? Ik denk trouwens dat die vier bouten die je erbij krijgt, wel een kilo vast kunnen houde hoor.. Maar of je bordje enz. het zo leuk vind, nee denk het niet :)
Link naar reactie
http://www.activesolutions.nl/nl/dept_539.html Zalman SocketA/FCPGA 5100CU The Zalman's leading silent technology in the "traditional" one-piece design (integrated fan & heatsink) with an improved heatsink for better silence. XP, Thunderbird, Athon, P4-423 48473 Gewicht: 1.00 kg Oke, hij weegt 454 gram, maar op de site van waar ik hem heb gekocht staat 1kg. Lijkt me ook wel een beetje overdreven voor een cooler. Zeker als ie op je socket zit en niet via schroefgaten gaat. Even een keer een douw en jahoor, deuk in je videokaart. of hij neemt je hele socket mee :lol:
Link naar reactie
Ik heb de Thermaltake Volcano 9 Coolmod: 17 dB @ 1300RPM, is dus muisstil, hoor je echt niet. Er hangt een regelbare weerstand aan (zo'n draaiknopje, wittewel) en die kan je regelen tussen de 1300 RPM (= 17 dB) en 4800 RPM (= 48 dB, das ongeveer een stofzuiger) Je kan dus zelf het lawaai regelen Kost € 28 Past op een Socket A En is de mooiste cooler ter wereld (vind ik) [url=http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v9CoolMod.htm]Dit is 'm dus[/url]
Link naar reactie
yep, ik ken hem. een toffe cooler is dat. Ik zag dat de winkel waar ik altijd kom een Zalman had. Nog de juiste (stille) ook. Ik meteen bestellen dus. Maar ik ken die gozer van die winkel onderhand. ik zal het even doorgeven aan hem. 1 kg? hehe :lol: Nou is dat ding wel compact en klein hoor. een ding was ik vergeten. ik had die cooler vast, met pasta op de core en al. Kijk ik op zo'n karton, dat waren de washers. Ja doei, pech voor jou. wat maken die kartonnen ringetjes nou uit?
Link naar reactie
Eigelijk moeten ze ertussen ja, maar dan moet ik dat mobo er weer uithalen. Daar heb ik echt geen zin in. Zolang die afstandbusjes geen contact maken met de electronica die op dat bord zit zal het wel niet zo gevaarlijk zijn. Je hebt wel meer kans op scheuren denk ik. Die kartonnentjes werken toch als een soort van schokdempers.
Link naar reactie
[quote:37eef14203="Salv"]Eigelijk moeten ze ertussen ja, maar dan moet ik dat mobo er weer uithalen. Daar heb ik echt geen zin in. Zolang die afstandbusjes geen contact maken met de electronica die op dat bord zit zal het wel niet zo gevaarlijk zijn. Je hebt wel meer kans op scheuren denk ik. Die kartonnentjes werken toch als een soort van schokdempers.[/quote:37eef14203] Halfuurtje alles in en uit bouwen maximaal. Da's toch snel verdiend want een nieuwe cpumobo combi komt toch al gauw op 100 euro da;s een uurloon van 200 euro. Zovel verdien ik normaal niet. :P
Link naar reactie
Sinds kort heb ik hier een midi-tower (Nexus dubbelwandig) met een Nexus-voeding (super-silent) en een P4(2.4GHz)-koeling van Zalman (CNPS 5700-D) in 'bedrijf'. En ik ben geweldig tevreden over de minimale geluidsproduktie van het geheel. Net een laptop! Om het geluid te minimaliseren heb ik bovendien een fan-loze grafische kaart (Matrox G550) toegepast en ik heb geen case-fan nodig. De temp. van de CPU loopt max. op 55 graden (pieken); gemiddeld is de CPU temp 10 graden boven de kast temp. en dat is puik! Piter
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...