Ga naar inhoud

IRQ


Aanbevolen berichten

IRQ's sharen is heel normaal en bijna noodzakelijk te noemen. Zolang de 2 apparaten gewoon werken en er geen conflicten tussen beide op treden is er niks aan de hand en kun je het lekker zo laten. Ik weet niet wat voor PC je hebt, maar door APIC aan te zetten kun je het aantal IRQ's verdubbelen naar 32, wat ervoor zorgt dat je minder of geen IRQ's hoeft te sharen. Dit kan echter alleen met modernere PC's. Als je meer over het hele IRQ verhaal wilt weten moet je de C't nummer 12 2002 maar eens lezen, daar staat een heel uitgebreid (en technisch redelijk pittig) artikel.
Link naar reactie
[quote:8a6528ae0b="The Avenger"]Onder WinXP lukt het niet. Ik kan het vinkje bij automatische instellingen onder bronnen niet wegklikken. Is er nog een andere manier onder WinXP om dit te veranderen??? Of hoe kan ik die instellingen onder bronnen veranderen???[/quote:8a6528ae0b]Zo kun je iig ervoor zorgen dat XP andere instellingen voor je neerzet: [url=http://dmzweb4.europe.creative.com/htmlhelp/audio/sblive/irqbioschange12.htm]url[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...