Ga naar inhoud

langzame computer, een neiuwe, maar dan.....


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik zal me eerste even voorstellen. Mijn naam is Niels, ik kom uit Nieuw vennep en ik ben een groot Computer games en 3D animatie fan. :D Ik bezit meerdere computers, maar deze zijn volgens de huidige norm.... hoe zal ik het eens neerzetten... zeeer out of date. de kleinste PC is een INtel MMX 255 Mhz, dan komt de computer waar ik een vraag over heb, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen... die computer is een Asus P5A met een AMD 2K6 455 processor en 450 MB aan boord... tja... das inderdaad weinig voor de huidige computer tijd. de laatste is een Laptop van Sony met een AMD 1400+, en daar is ook het een en ander mee aan de hand. Maar goed... het gaat dus over die 2e PC. Een tijd geleden zorgde de Biosware voor grote problemen, zoals misschien wel bekend dat de AGP niet werd ondersteund. Er zit een andere Bios in maar deze zorgd ervoor dat het opstarten MINUTEN duurt. :( Eigenlijk is het om te huilen :cry: Ik zit erover na te denken om dit moederbord maar weg te doen en een nieuwe te kopen... tenzij, hoop ik, een van jullie een oplossing hebt. Ik weet dat het aanschaffen van een Nieuw Moederbord ook weer gelijk een processor en geheugen erbij vraagd. :( Ook is me eens verteld dat je bij aanschaf van een nieuw moederbord meteen ook je OS opnieuw moet installeren. Daar kijk ik dus een beetje tegen op, omdat ik dus mogelijk veel software kwijt ga raken. :cry: Sorry dat ik niet echt met een vrolijker bericht hier op het forum binnenkom. :roll: Alvast bedankt voor alle informatie die jullie mogelijk hebben. Niels.
Link naar reactie
Het ligt eraan wat voor OS je hebt, Windows kan daar idd niet zo goed tegen Linux echter heeft er geen bezwaar tegen. Er zijn natuurlijk wat dingen die je kunt proberen: # Load failsafe-defaults en ga alle opties met de hand langs. # Activeer Quick-POST. # Zet geheugen tellen ed uit. # Zorg ervoor dat je HD's en CD's niet op Cable Select staan, maar dat je ze gewoon zelf op master of slave zet.
Link naar reactie
[quote:47ff5343c9="Marcel de Reus"]Het ligt eraan wat voor OS je hebt, Windows kan daar idd niet zo goed tegen Linux echter heeft er geen bezwaar tegen. [/quote:47ff5343c9] Ik heb al 2 keer mijn moederbord vervangen, en zowel windows 98 SE als Windows XP (prof) pikte het gewoon.. :) Mijn Linux distro heeft nog geen moederbord change voor z'n kiezen gekregen, maar dat zal 'ie inderdaad wel kunnen hebben :D
Link naar reactie
[quote:62e29d2f01="S0epkip"][quote:62e29d2f01="Marcel de Reus"]Het ligt eraan wat voor OS je hebt, Windows kan daar idd niet zo goed tegen Linux echter heeft er geen bezwaar tegen. [/quote:62e29d2f01] Ik heb al 2 keer mijn moederbord vervangen, en zowel windows 98 SE als Windows XP (prof) pikte het gewoon.. :) [/quote:62e29d2f01] Ja? :-? Meestal gaan de Windows installs daar behoorlijk van over hun nek :D Alle borden waren dan zeker van dezelfde chipset? Dan gaat jet natuurlijk wel, maar het is niet erg gangbaar om je bord voor een net zo oud bord te wisselen.
Link naar reactie
ik weet niet wat je wil. maar het asus p5a/p5a-b mobo heeft twee stroom aansluitingen een at en een atx. dus je moet wel een atx kast hebben als je wil upgrade naar een ander mobo en cpu ik denk dat je geheugen ook niet meer van deze tijd is pc100? als je toch wil upgrade naar een ander mobo/cpu/neem dan dit mobo http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269
Link naar reactie
[quote:4307fd5f0f="Marcel de Reus"][quote:4307fd5f0f="S0epkip"][quote:4307fd5f0f="Marcel de Reus"]Het ligt eraan wat voor OS je hebt, Windows kan daar idd niet zo goed tegen Linux echter heeft er geen bezwaar tegen. [/quote:4307fd5f0f] Ik heb al 2 keer mijn moederbord vervangen, en zowel windows 98 SE als Windows XP (prof) pikte het gewoon.. :) [/quote:4307fd5f0f] Ja? :-? Meestal gaan de Windows installs daar behoorlijk van over hun nek :D Alle borden waren dan zeker van dezelfde chipset? Dan gaat jet natuurlijk wel, maar het is niet erg gangbaar om je bord voor een net zo oud bord te wisselen.[/quote:4307fd5f0f] 1 keer KT333 --> KT333 en 1 keer KT333 --> KT400 :lol:
Link naar reactie
Allemaal dank je wel voor de info. Ik zal zowiezo eens goed door m'n systeem neuzen wat ik uit en aan kan zetten.... als ik weet waar ik moet zoeken. Eigenlijk ben ik ook op zoek naar iets veel krachtigers. Ik doe namelijk... een poging in de 3D animatie. Daarvoor heb je dus wel wat nodig en aan Apple :-? heb ik niet zo veel interesse. Het liefst blijf ik onder Windows opereren. Eenmaal gewend aan een OS kan je toch maar beter bij die blijven... Toch? :roll:
Link naar reactie
Ik draai zelf Linux en gamen gaat heel aardig en wordt steeds beter, dmv WineX draaien er erg veel games en er komen steeds meer games met Linux support uit. Linux kan ook op een PPC draaien en MacOSX is ook UNIX based dus met wat aanpassingen zou WineX daar misschien ook wel op draaien. Onder een OS blijven omdat je het gewend bent is onzin, zeker als het Windows is :wink:
Link naar reactie
Oh games... games zijn zowat m'n leven. Ik wil het liefst maar 1 ding en datis de Computer games industry in gaan. Nu zullen er waarschijnlijk een heleboel Forum gebruikers hun handen naar het voorhoofd brengen en zeggen oh jeetje... weer eentje die een poging doet om ergens te komen waar hij van z'n lang zal hij leven niet zal komen. geloof mij, ik heb deze gedachten al heel erg vaak gehad, maar de drang, de wil, de kracht zit in mij en ik wil het gewoon... spelletjes maken.... nou beter gezegd, entertainment maken voor gebruikers van computers. Zeg nu eens zelf... "Wat is nou een computer spel?" een computer spel zie ik dus als een uitje naar een andere wereld. Een wereld die de realiteit achter zich laat en ons de mogelijkheid geeft in een fantasie wereld te stappen. We kunnen plots met Straaljagers vliegen, F1 campioen worden, zwaard vechten, avonturen beleven of werelden bezoeken die we normaal nooit zouden durven dromen. dat is nou wat ik zo graag wil, m'n fantasie gebruiken en er echt iets waanzinnigs van maken. Vandaar dus dat ik hopelijk de Staats loterij eens win, dan kan ik misschien wel een cilicom graphics computer aanschaffen.... LOL.
Link naar reactie
tja soepkip, ik vermoed dat je dan toch inderdaad het zelfde merk chipset hebt gehouden (via b.v.) anders gaat windows behoorlijk over zijn nek.... Linux kan daar inderdaad wel redelijk mee overweg.... (Linux he !!!! :-D ) Ik vind dat je toch al een aardige verzameling computers hebt... zolang je daarmee vooruit kunt, laaat je niet gek maken door anderen. Dat gebeurd toch al zoveel.... ook op een 450mhz pc kun je redelijk leuk werken wat 3d graphics betreft. Werk vandaag de dag nog o.a. met een A4000 (wat de meesten hier wel niets meer zal zeggen......) en die kan daar nog steeds behoorlijk mee overweg Dat het allemaal steeds sneller moet is naar mijn mening min of meer een samenzwering tussen hardware en software industrie... De software wordt ernaar geschreven dat ze veel vraagt, wat lang niet altijd nodig is. trouwens wat marcel zegt klopt, ook voor te programmeren heb je geen dikke machine nodig, en voor je b.v. met C++ je machine tot aan zijn grenzen brengt zullen er nog wat dagen het land in gaan..... Zo te lezen ben je nog redelijk jong? laat je niet gek maken. Als het toch wat nieuws moet zijn selecteer de onderdelen zorgvuldig, en laat je goed adviseren (b.v. hier door een aantal "oude rotten") voordat je een boel geld voor niets uitgeeft..... trouwens ook voor sgi machine hoef je niet echt de lotto meer te winnen...
Link naar reactie
[quote:348b994d9d] Oh games... games zijn zowat m'n leven. Ik wil het liefst maar 1 ding en datis de Computer games industry in gaan. Nu zullen er waarschijnlijk een heleboel Forum gebruikers hun handen naar het voorhoofd brengen en zeggen oh jeetje... weer eentje die een poging doet om ergens te komen waar hij van z'n lang zal hij leven niet zal komen. geloof mij, ik heb deze gedachten al heel erg vaak gehad, maar de drang, de wil, de kracht zit in mij en ik wil het gewoon... spelletjes maken.... nou beter gezegd, entertainment maken voor gebruikers van computers. [/quote:348b994d9d] Daar is helemaal niks mis mee! Computerspelletjes geven veel mensen een hoop lol, zowel het spelen als het programmeren ervan. Waarschijnlijk weet je het allemaal al lang, maar toch. Behalve de reeds genoemde "echte" programmeertalen heb je vaak daarvan afgeleide ontwikkelomgevingen die op een bepaald spel, of beter gezegd engine, gericht zijn. Denk aan QuakeC bijvoorbeeld. Bij veel spellen zit tegenwoordig een level editor zoals The Elder Scrolls Construction Set, een game editor die je bij Morrowind krijgt. Met een grote internationale community wordt het maken van spel(uitbreidingen) een sociaal gebeuren. Gewoon doen! En idd laat je niet gek maken door de steeds mooiere hardware. Het programmeren verandert er niet wezenlijk door.
Link naar reactie
[quote:4575b0ef90="TommyWho"]Daar is helemaal niks mis mee! Computerspelletjes geven veel mensen een hoop lol, zowel het spelen als het programmeren ervan. Waarschijnlijk weet je het allemaal al lang, maar toch. Behalve de reeds genoemde "echte" programmeertalen heb je vaak daarvan afgeleide ontwikkelomgevingen die op een bepaald spel, of beter gezegd engine, gericht zijn. Denk aan QuakeC bijvoorbeeld. Bij veel spellen zit tegenwoordig een level editor zoals The Elder Scrolls Construction Set, een game editor die je bij Morrowind krijgt. Met een grote internationale community wordt het maken van spel(uitbreidingen) een sociaal gebeuren. Gewoon doen! En idd laat je niet gek maken door de steeds mooiere hardware. Het programmeren verandert er niet wezenlijk door.[/quote:4575b0ef90] Inderdaad, spelletjes spelen en maken is erg leuk! Ik (en 2 anderen) zijn al een tijdje bezig met games maken onder visual basic. Kijk eens op onze site: www.majorstudios.tk en download een paar demo's :D "Armed Force" en "Lucky Son Of A B*tch" hebben op de cd van de PC-Zone gestaan! :D (Het laatste spel op die van januari).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...