Ga naar inhoud

relatie tussen fsb,cpu en ramgeheugen


Aanbevolen berichten

dump dat Pc 100 gewoon. Je zou altijd zo'n goedkoop ECS geval kunnen nemen. Daar kunnen meerdere soorten geheugen op, waaronder SD (volgensmij) Je zou beter een reepje DDR333 256Mb kunnen halen. Als je toch aan een upgrade denkt, doe niet moeilijk over dat kleine beetje extra. Geheugen is weer duurder aan het worden. Koop dus gewoon zo'n ecs en een xp2100+ ofzo. Een reepje DDR266 of 333 en je bent weer klaar.
Link naar reactie
[quote:d7affc9f03="jzetten"]natuurlijk zal ik tzt nieuw geheugen kopen, nu laat mijn budget dat niet toe. Is het dus mogelijk bv een ecs mobo + xp1800+ te laten draaien met pc100 sdram?[/quote:d7affc9f03] kan wel ja.... ik kan je alleen nu al vertellen dat het heel erg ten koste van de prestaties gaat. maarja, budget is budget. Ik zou voor de zekerheid wel even op ecs site kijken of het echt dat geheugen ondersteunt. //Belg 1024 MB is niet heel erg nuttig hoor, het gaat er vaak niet veel sneller om draaien, soms zelfs langzamer. En niet alle OS zijn niet 100% compatible met zoveel geheugen.
Link naar reactie
[quote:116ecfc74a="rombaft"]euh, waarom wil je dat oude geheugen blijven gebruiken, koop u gewoon ddr ram, 't s echt niet duur meer, en als je een nieuw systeem wil samenstellen met dat geheugen zal je niet veel keus hebben want mobo's met sdrram worden bijna niet meer gemaakt[/quote:116ecfc74a] De meeste mobo's ondersteunen het nog gewoon hoor :-? . En de poster die heeft een behoorlijk beperkt budget. 45 euro is dan best veel hoor :wink:
Link naar reactie
[quote:5ea1995910="Marcel de Reus"]Dat oude ram blijven gebruiken is redelijk nutteloos. Je kunt het zo verkopen voor een tientje en dan DDR kopen, dat is veel efficienter.[/quote:5ea1995910] Volgens mij is dat ECS bordje een goede keuze kun je later altijd nog DDR geheugen inzetten en heb je nu een geringe investering
Link naar reactie
[quote:279aa84a40="boss63"][quote:279aa84a40="Marcel de Reus"]Dat oude ram blijven gebruiken is redelijk nutteloos. Je kunt het zo verkopen voor een tientje en dan DDR kopen, dat is veel efficienter.[/quote:279aa84a40] Volgens mij is dat ECS bordje een goede keuze kun je later altijd nog DDR geheugen inzetten en heb je nu een geringe investering[/quote:279aa84a40] Alleen het punt is dat ie zoiezo de nieuwe Pro editie van dat ECS bord moet nemen en dat hij voor weinig extra een veel beter DDR bord heeft, wat je verder kunt upgraden dan de K7S5A, alleen om dat stickie ram een minder bord nemen lijkt me nogal zonde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...