Ga naar inhoud

vastlopers


Aanbevolen berichten

Mijn PC loopt regelmatig vast minimaal 1 x per dag en meestal zelfs vaker. nou heb ik hier al gelezen dat het aan voeding / warmte enz. kan liggen, maar mn pc wordt niet overdreven warm en met een andere voeding gebeurd hetzelfde. MB: Aopen AK33 Proc: AMD Athlon 800Mhz HD: WD 30GB 5200RPM 3 x 128 mb geheugen Diamond a55 videokaart 250 watt voeding Windows XP PRO Sinds ik windows XP heb geinstalleerd is het allemaal wel stukken minder geworden, maar nog steeds loopt mn comp. regelmatig vast. Wat kan hiervan de oorzaak zijn??
Link naar reactie
Er zijn meerdere mogelijkheden: - conflicten tussen de verschillende geheugen-modules - conflicterende software - conflicterende hardware (IRQ adressen die niet goed gedeeld worden). - niet goed functionerende software - geen geaard stopkontakt - Instabiele stroomvoorziening / spanningspieken (aanslaan koelkast, beginnen met electrisch lassen, enz.) - spybots (controleer eens alles met het programma Spybots, Je kunt het vinden mbv Google). - virus(sen). Een goede virusscanner is geen overbodige luxe. Dit lijstje is vast nog niet compleet.
Link naar reactie
Ik kan dat progje Spybots niet vinden, alleen iets wat met LEGO te maken heeft. Wat doet dat progje precies? Software conflicten kunnen het niet zijn want met een kale XP en office doet ie het ook. Hardware conflicten lijkt me ook sterk want als ik alles loskoppel op de videokaart en toetsenbord na dan loopt ie ook vast. Kan het iets te mkn hebben met de aarde van een stopcontact? Hoe kan je dit dan oplossen? En dat van conflikten tussen geheugen modules? Ik had er eerst 128 mb inzitten en toen heb ik bij de heropening van Mycom Eindhoven er 2 x 128 bijgekocht voor 25 gulden p/st. kan het daar iets mee te maken heben dat deze modules minder van kwaliteit zijn ofzo?? bvd rob
Link naar reactie
Spybots: te vinden op: [url]http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download[/url] Dat bijgeplaatste geheugen, heeft dat soms een andere kloksnelheid? Bijv. PC 133 naast PC 100? Dat wil nog wel eens mis gaan. Ook enkelzijdig en dubbel zijdig gepllatse chips op het printplaatje wil nog wel eens botsen.
Link naar reactie
ja, bijgeplaats geheugen is 2x 128mb PC133 en oude was PC100. Bij Mycom zeiden ze toen dat dit 100% zeker goed moest gaan?? niet dus? Enne die 250 watt voeding kan dat te weinig zijn? Wat moet ik dan kopen 300 / 350 watt? En wat voor merk is dan aan te raden. Nou is het volgens mij een Aopen met dus ook een Aopen voeding bvd Rob
Link naar reactie
[quote:d8158bd0f1] Enne die 250 watt voeding kan dat te weinig zijn? Wat moet ik dan kopen 300 / 350 watt? En wat voor merk is dan aan te raden. Nou is het volgens mij een Aopen met dus ook een Aopen voeding [/quote:d8158bd0f1] Het vermogen alléén zegt niet genoeg. Kijk eens op de [url=http://www.ocworkbench.com/articles/psu/psup2.htm]PSU FAQ[/url]
Link naar reactie
Ik heb nu zon beetje al jullie oplossingen geprobeerd. Ik heb om te beginnen de PC aan een geaard stopcontact gehangen. Ik heb de pc 100 geheugenmodule dr uit gehaald. Ik heb dr een 300 wat voeding (geleend) ingehangen Spybots gedraaid. agp op 1x gezet ipv 4x maar hij blijft vastlopen. Kan het soms iets te maken hebben met de configurarie vd PC, combinatie mb en videokaart of hd enz. Ik hoop dat jullie nog wat ideetjes hebben, want het is gewoon zwaar iritant dat je muis opeens weer vaststaat en je dus alleen nog maar kunt resetten. bvd Rob
Link naar reactie
[quote:14c3770e46]de muis staat vast? Probeer het stekkertje van je muis er eens io te halen en dan weer erin te doen. Mijn toetsenbord zit ook regelmatig vast. Hoe dat komt? Goedkoop safeway/sweex dingetje?[/quote:14c3770e46] Nee, daar ligt het niet aan, mn systeem bevriest gewoon als het ware. Hij zit dan echt vast, muis en toetsenbord werken dan beide niet meer. Er is geen schijfactiviteit meer, er is helemaal niks meer op zon moment. Maar je mag PS2 er toch niet zomaar uittrekken en weer inpluggen net als USB? ofwel? Rob
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...