Ga naar inhoud

Prestaties P3/450/512 contra P3/600/256


Aanbevolen berichten

[quote:e3105fe752="Captain_Kansloos"]Ik denk de 600Mhz variant. Meer geheugen is wellicht altijd beter, maar 256MB is "genoeg" voor een doorsnee XP bak. Ik denk dat je dan meer voordeel haalt uit de snellere processor (denk aan MP3 encoderen, spellen spelen, DivX/DVD kijken...)[/quote:e3105fe752] Denk ik idd ook, maar ik zou er toch nog 256 mb bij prikken. Mijn ervaring is dat een XP (pro) bak pas echt lekker loopt met 512 Mb.
Link naar reactie
Afgezien van een eventuele FSB van 133 MHz is de 600 veel sneller dan de 450. De cache is weliswaar de helft maar loopt wel mee in de kloksnelheid van de cpu. Bij de 450 is dat op halve cpu snelheid en dat is meer bepalend dan de hoeveelheid cache (in dit geval). Daarnaast heb je gewoon meer MHz en is de 600 beter overklokbaar.
Link naar reactie
[quote:fd8bfdb1d7="Eddy van Wuyckhuyse"]Afgezien van een eventuele FSB van 133 MHz is de 600 veel sneller dan de 450. De cache is weliswaar de helft maar loopt wel mee in de kloksnelheid van de cpu. Bij de 450 is dat op halve cpu snelheid en dat is meer bepalend dan de hoeveelheid cache (in dit geval). Daarnaast heb je gewoon meer MHz en is de 600 beter overklokbaar.[/quote:fd8bfdb1d7] Bedankt voor de info. Het is mij helemaal duidelijk. Die 650Mhz(133fsb) gaat er vanavond nog in!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...