Ga naar inhoud

welke is beter, p4 of AMD.? en wat raden jullie mij aan


Aanbevolen berichten

heb nu een p3 600 mhz,maar wil overgaan naar een p4 of een AMD :roll: en ook een TFT 18" digitaal in met een betere grafiche kaart weet alleen niet wat ik moet kopen .! ben wel langs geweest voor een nieuwe systeem, ik werd er niet wijzer van :( ik wil voor de komende jaren/jaar geen omkijken meer hebben dus wil ik nu het beste systeem wat te koop is gewoon kopen en wat raden jullie mij aan ik wil dus een pc,samen laten stellen moederboord,grafiche kaart,TFT scherm min 18" ,harde schijven min 2X 80 gig, en intern geheugen ik dacht meer aan 1024 mb,en een dvd brander ik wil veel met geluid bewerkprogramma`s werken en miltiplayers spel spelen zoals nightfire james bond,en meer groetjes,piedro en bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Ik zie dat geld geen probleem is en als je gewoon het beste van het beste wilt: Asus A7N8X Deluxe AMD Athlon XP 2800+ 2x 512MB Corsair PC2700 2x 80GB Western Digital Caviar (met twee SATA --> ATA coverters zodat ze in een RAID kunnen) Leadtek Geforce FX of Hercules Radeon 9700 Pro als je diehard gamed anders een Matrox Pharelia. Creative Audigy 2 Logitech Z-660 Chieftec DX-01-WD Sitecom PCI Fast Ethernetcard Samsung of Iyama 19 inch TFT screen DVD brander van Plextor bijvoorbeeld
Link naar reactie
Die configuratie van Marcel klinkt erg leuk, hadden we allemaal maar zoveel geld ;) Verder: je kan niet zeggen welke van de twee beter is. En ik raad je de zoekfunctie aan ;) Veel plezier met bouwen! Die SATA converter kan je (onder andere) hier vinden: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=121384
Link naar reactie
2800+ is niet erg goed leverbaar. 2700+ is iets minder snel, maar dat verschil zul je nauwelijks merken. Het snelste wat er nu beschikbaar is, is de P4 3.06 Ghz HT (hyper Threading), maar die is ook erg duur en of die goed beschikbaar is zou ik niet weten. Als je nog een paar maanden kunt wachten zou je voor de GeForce FX van Gainward kunnen gaan. (als geld niet belangrijk is) Erg prijzig, maar volgens de geruchten produceert ie maar 7 dB. Anders een Radeon 9700, erg goede kaart. Qua prestaties verschillen ze elkaar niet erg veel.
Link naar reactie
[quote:e2d7c2a14f="Hu'uruun"]Euhm, ik wil niet onaardig zijn, maar was het Nforce bord niet de snelste? Waarom een Asus?[/quote:e2d7c2a14f] Was Chillah me toch net voor :P Die config van Marcel is echt geweldig. Als budget geen probleem op levert zou ik ipv de Geforce FX voor de Radeon 9700Pro gaan. Deze schijnt in met FSAA sterker te zijn (na de reviews). Voor de rest een prima systeem. Als je echt voor geluid wilt moet je trouwens wel een Altec Lansing set hebben. Deze hebben echt een masterlijke bass. (heb die set van DELL gehoord, oei, dat is gwoon nie leuk meer 8) )
Link naar reactie
# Ik vind persoonlijk AMD op dit moment iets sterker ivm de prijzen. # De Asus vanwege het uitgebreide Deluxe model met de vele features wat belangrijk is voor een futureproof PC. # De nForce2 is een nVidia chipset net als bijvoorbeeld de KT400 een Via chipset is, deze worden vervolgens gekocht door mobo fabrikanten en die gebruiken de chipset dan op hun bord. # De GeforceFX brengt idd niet helemaal wat er (iig wat ik) er van verwacht werd (had). Bovendien is ie nog duurder ook dan de Radeon 9700. Ik vind wel een voordeel van de GeforceFX, eigenlijk van nVidia de perfecte drivers en extra tools (natuurlijk doel ik op de Linux en FreeBSD drivers).
Link naar reactie
nog bedankt voor jullie tijd en jullie reactie`s mensen.ik heb het even zitten lezen en volgens mij ga ik toch voor die systeem wat marcel mij aanbevolen heeft :P ,waarom mijn vraag van AMD of een P4 heeft namelijk te maken dat ik alleen maar met een P gewerkt heb. is dit allemaal waar dat AMD sneller op interner is ? of zal ik wachten tot dat P5 uitkomt.? ik heb eigenlijk al 4 maanden gewacht en is nog niet uit P5, ik zal jullie zeker op de hoogte houden kennen jullie mij het verschil eens uitleggen of dat waar is over het internet met AMD. groetjes,piedro ps.stelf 01 waarom een 22" flatron.?
Link naar reactie
:D [quote:ba74209ad4="Marcel de Reus"]# Ik vind persoonlijk AMD op dit moment iets sterker ivm de prijzen. # De Asus vanwege het uitgebreide Deluxe model met de vele features wat belangrijk is voor een futureproof PC. # De nForce2 is een nVidia chipset net als bijvoorbeeld de KT400 een Via chipset is, deze worden vervolgens gekocht door mobo fabrikanten en die gebruiken de chipset dan op hun bord. # De GeforceFX brengt idd niet helemaal wat er (iig wat ik) er van verwacht werd (had). Bovendien is ie nog duurder ook dan de Radeon 9700. Ik vind wel een voordeel van de GeforceFX, eigenlijk van nVidia de perfecte drivers en extra tools (natuurlijk doel ik op de Linux en FreeBSD drivers).[/quote:ba74209ad4]
Link naar reactie
[quote:5d58f896e8="Robertstam"]2800+ is niet erg goed leverbaar. 2700+ is iets minder snel, maar dat verschil zul je nauwelijks merken. Het snelste wat er nu beschikbaar is, is de P4 3.06 Ghz HT (hyper Threading), maar die is ook erg duur en of die goed beschikbaar is zou ik niet weten.[/quote:5d58f896e8] De P4 3GHz is wel goed leverbaar. Mocht je een P4 willen hebben, dan kun je het beste een moederbord met de E7205 (Granite Bay) chipset nemen. Ik weet het, duur, maar wel met een betere uitrusting dan de andere P4 chipsets (AGP 8X, Dual channel DDR en dergelijken)... Oh ja, misschien knullig, maar het is het beste als de TFT-monitor via de DVI-aansluiting aan de grafische kaart wordt gekoppeld. Je ziet het wel eens dat of de grafische kaart of de TFT-monitor geen DVI heeft en dat is jammer. Verder zijn Samsung en Iiyama inderdaad goede merken. Let wel op de pixels. In dat opzicht is CTX ook wel het vermelden waard, die geven pixelperfect garantie.
Link naar reactie
[quote:1fa3db856f="piedrometin"]nog bedankt voor jullie tijd en jullie reactie`s mensen.ik heb het even zitten lezen en volgens mij ga ik toch voor die systeem wat marcel mij aanbevolen heeft :P ,waarom mijn vraag van AMD of een P4 heeft namelijk te maken dat ik alleen maar met een P gewerkt heb. is dit allemaal waar dat AMD sneller op interner is ? of zal ik wachten tot dat P5 uitkomt.? ik heb eigenlijk al 4 maanden gewacht en is nog niet uit P5, ik zal jullie zeker op de hoogte houden kennen jullie mij het verschil eens uitleggen of dat waar is over het internet met AMD. groetjes,piedro ps.stelf 01 waarom een 22" flatron.?[/quote:1fa3db856f] # AMD en P4 zijn in principe net zo snel. Een 2800+ is even snel als een P4 op 2.8ghz. In sommige optimized apps wint P4 van AXP of andersom. Als geld echt geen rol speelt kun je ook voor de P4 3.06ghz gaan natuurlijk, maar ik denk dat dat gewoon geld wasting is. Voor dat geld heb je bijna een Dual Xeon systeem. # Tuurlijk is een 22inch flatron beter, maar hij gaf zelf al aan in welke richting hij wilde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...