Ga naar inhoud

Nieuwe kast kopen, tips?


Aanbevolen berichten

hoi iedereen, ik heb een AMD athlon 1200 mhz, 2 harddisks (40 en 80 gig) die erg warm wordt, vooral 's zomers!! dan kan ik hem beter uitlaten. nu wil ik binnenkort een nieuwe videokaart en daarna een nieuwe cpu en zal hij nog wel warmer worden. DUSSS, ik ben op zoek naar een nieuwe kast 8) ik heb nu zo'n laser MINI tower waar maar 2 cdroms enzo inkunnen, en wil dus een MIDI tower met 4 sleuven en waar lekkere koeling in kan. ten eerste: kan ik gewoon mijn voeding en moederbord e.d. zo overzetten of gaat dat niet passen? ten tweede: hebben jullie verdere tips? ALVAST HARTELIJK BEDANKT!! Groeten Rene :wink:
Link naar reactie
[quote:b54dc45442="Renevdo"]hoi iedereen, ik heb een AMD athlon 1200 mhz, 2 harddisks (40 en 80 gig) die erg warm wordt, vooral 's zomers!! dan kan ik hem beter uitlaten. nu wil ik binnenkort een nieuwe videokaart en daarna een nieuwe cpu en zal hij nog wel warmer worden. DUSSS, ik ben op zoek naar een nieuwe kast 8) ik heb nu zo'n laser MINI tower waar maar 2 cdroms enzo inkunnen, en wil dus een MIDI tower met 4 sleuven en waar lekkere koeling in kan. ten eerste: kan ik gewoon mijn voeding en moederbord e.d. zo overzetten of gaat dat niet passen? ten tweede: hebben jullie verdere tips? [/quote:b54dc45442] in alle kasten die je tegenwoordig koopt passen alle maten moederborden... er zitten speciale knopjes bij die je op de achterplaat vast maakt... ik zou persoonlijk eens kijken naar een bigtowermodel van Antech of Chieftec. heb zelf ook zo'n bigtower, alles lekker ruim, ruimte voor 4 casefans, ik heb een model waar ook nog een fan aan de zijkant zit, dus in totaal kunnen er 5 casefans in.. je hebt ze ook in 2 uitvoeringen, met voeding, en zonder... zou persoonlijk gewoon die met voeding nemen, zit meestal 360 Watt in, en dat is voldoende om alles goed van stroom te voorzien... tenzij je denkt dat je oude voeding het nog wel aan kan natuurlijk, hoeveel Watt is die?
Link naar reactie
ik heb maar 52 cm tegaan (Staat in een kast), en dat is gelijk het maximale! hoe kun je zien hoeveel watt erin zit? ik kan het niet in de papieren terugvinden en op de voeding zelf zie ik zosnel ook niets. ik vind de chieftec dragon series DX-01SLD een heel mooi kastje, al is die 522 milimeter. het zou misschien net kunnen als ik de kast nog ietsje ophoog. of zouden de pootjes ervanonder kunnen? :roll:
Link naar reactie
Heb zelf een Lian Li en ben er erg over te spreken :D Veel ruimte en een oerdegelijke kast met veel handigheidjes. Zoals het moederbord zit op een soort slede,die kun je er zo uitschuiven.Er zitten thumb srews in ipv gewone schroeven. Aparte slede voor hdd,met plaats voor 5 hd's. Ben er uitermate tevreden mee! ook de afwerking is perfect.
Link naar reactie
wat ik warm vind: als hij in de zomer om de paar minuten vast loopt en dus heel onstabiel wordt. en als ik de kast open maak (zonder ook maar te gamen ofzo) zijn de hdds zeer warm! in de zomer lopen de temperaturen op tot 70 en warmer! als dan de computer ook 'snachts nog eens draait vrees ik dat de levensduur niet echt lang zal worden :cry: ik denk dat ik maar eens voor de chieftec ga kijken, maar eerst nog eens ff naar een computerwinkel in de buurt. zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij het overzetten? en.. hoe kan ik het aantal watt's van mijn voeding terugvinden? groeten Rene
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...