Ga naar inhoud

Goed moederbord


Aanbevolen berichten

Wie kan mij advies geven over de aanschaf van een goed en betrouwbaar moederbord voor een nieuw computersysteem. Ik heb iets gehoord over de volgende moederborden: Asus P4B533-E 1394 Intel P4, MSI 845PE MAX2-BFIR Intel P4. Ook heb ik iets gelezen over Asus P4PE moederbord. Deze zou ook geschikt zijn voor de nieuwste hyper threading processor. Wie kan mij helpen? Wie heeft er ervaringen. Of moet ik misschien voor een ander goedkoper moederbord kiezen?
Link naar reactie
De nieuwste Intel processors hebben nu ook Hyper Threading. De 3.06 GHZ heeft dit bijvoorbeeld. Die processor is alleen zachtgezegd een beetje prijzig. Je moet ook weten of je RDRam wilt, of "gewoon" DDR geheugen. Zeg even wat je budget is, wat je met je systeem doet en wat je verder voor hardware hebt/wilt kopen.
Link naar reactie
Ik sta open voor elk advies. Ik hoop in elk geval weer een drie of viertal jaren verder te kunnen. Ik werk veel met Coreldraw en wil mij meer gaan toeleggen op video en fotobewerking. Ook wil ik graag een videokaart welke perfect is afgestemd op het moederbord. En ik denk qua geheugen aan ddr ram of is dat misschien een verkeerde keuze. Ik heb een budget van ongeveer €2000 . Ik hoef geen monitor meer.
Link naar reactie
[quote:f775423c9a="jelkootje"]P4 heeft minder koeling nodig en lijkt mij voor grafische toepassingen betrouwbaarder.[/quote:f775423c9a] De Athlon XP TBred's van AMD worden even warm als de P4. Ik begrijp niet helemaal het verband tussen de koeling en betrouwbaarheid. Het enige verschil dat ik weet is dat AMD goedkoper is, dat verschil is iets kleiner geworden maar toch zijn het vaak nog wel tientallen euro's. Zal eens een leuk systeempje samenstellen: Athlon XP 2400+ ?230 Chieftec bigtower ?99 Asus a7n8x deluxe ?179 (erg goed bord!!!) ??? HD 200GB 7200rpm 8MBcache ?355 (genoeg lijkt me :lol: ) Asus V9280 S8x Ti4200 128Mb ?275 DDRAM 512Mb 333mhz ?109 voor ?1247 bij norrod, moet je zelf nog muis enzo uitkiezen. Afstemming lijkt me perfect tussen mobo en grafische kaart, beide van Asus en beide nvidia als chipset :) . Succes
Link naar reactie
nou het verschil in warmteproductie tussen de P4 en de Athlon XP is nogal klein hoor, daar hoef je het niet voor te doen. Maar zeker met videobewerking komt de P4 beter voor de dag dan de XP (benchmarks). En grafisch werk ook wel dacht ik. Wat bedoel je met betrouwbaarheid (stabiliteit?)? Ze zijn beiden stabiel hoor, alleen is de P4 op die gebieden net even ietsje sneller. Dan moet je alleen even kijken of die extra snelheid het geld waard is...
Link naar reactie
CorelDraw ken ik niet, maar als het gaat om Photoshop benchmarks dan zijn P4 en Athlon goed in evenwicht voor dezelfde rating. Te stellen dat een bepaalde CPU beter presteert in een breed vlak als beeldbewerking lijkt me per definitie erg riskant. Verder heeft P4 3,06GHz met HT een maximaal vermogen van ongeveer 100W, Athlon 2800+ zit laag in de 70W. Het verschil is dat bij P4 standaard een veel groter koelblok wordt geleverd. Athlon mag ook warmer worden dan P4.
Link naar reactie
Het mobo wat genoemd is [quote:b8434eab82]Athlon XP 2400+ ?230 Chieftec bigtower ?99 Asus a7n8x deluxe ?179 (erg goed bord!!!) ??? HD 200GB 7200rpm 8MBcache ?355 (genoeg lijkt me ) Asus V9280 S8x Ti4200 128Mb ?275 DDRAM 512Mb 333mhz ?109 [/quote:b8434eab82] Ondersteund all RAID. Ik heb het bordje zelf icm een Axp 2400 en het bevalt super goed :D Succes met je aanschaf! Joost
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...