Ga naar inhoud

A7N8x mobo met AMD 2400+: start niet


Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn Athlon XP 2400+, met Asus A7n8x deluxe moederbord, 512DDR geheugen, chieftec bigtower gekocht. Ik heb em zelf in elkaar gezet. Het in elkaar zetten ging nog wel maar vervolgens wilde ik em starten. Alle fans gaan draaien, lampjes gaan aan die aan horen. Maar dan het probleem, ik krijg nog geen beeld, en na +- 5 seconden gaat het hele systeem uit. Ik heb em nu ook, zonder processor laten draaien en dan gebeurt hetzelfde maar dan blijft de pc aan. Het lijkt er dus op dat er één of andere beveiliging de pc afsluit. Weet iemand een oplossing of wat er mankeert, of ben ik iets vergeten? Alvast bedankt :cry: :cry: :cry: specs: zie boven. (minder van belang: GF 440 mx gpu)
Link naar reactie
Ik kwam nog geeneens in de bios, zag namelijk geen beeld. Maar ik heb nu mijn 700 geprobeerd.... en ja die werkt. Dus ik ga uit van een brakke CPU. Zal em maandag eens terugbrengen naar Norrod. (misschien iets te snel gepost :lol: ) Toch bedankt, nu heb ik nog een vraag. ehm ga eerst zelf eerst proberen. :lol: 'K ben weer een beetje vrolijk.
Link naar reactie
een koperen plaatje dat op je cpu gelegd word en daardan je koeler op. is voor verbeterde hiite afgave voor prcocessor. Maar soms leverd dat niet het juiste contactvlak ( te dik ? ) waardoor de koeler zeer slecht contact maakt met opppervlak van je core van procs. http://shop.freezinghardware.nl/index-zoeken.asp :wink:
Link naar reactie
Hey, Ik zou toch nog ff de Jumpersetting controleren voor die 2400+ [b:7d94333192]FSB / Volt / (Athlon Palomino Thourogbred)[/b:7d94333192] Bios Reset kan ook helpen Kan ook een Fan beveiliging zijn?? heb ik laatst zelf meegemaakt Als de Fan van de CPU op de verkeerde aansluiting zit dan gaat de PC ff aan en dan gelijk weer uit, Suc6
Link naar reactie
Ik ga toch nog eens kijken of de 2400+ zich heeft bedacht :) . heb nu vanalles veranderd enzo, wie weet.... Eigenlijk is het ook wel leuk zo'n 700 in een superdeluxe mobo. Ik heb de hoogste score met 3dmark als ik zoek naar GF4 mx440 en met 700 procs :D //JC ik heb geloof ik geen jumpers voor wat voor processor erin gaat. FSB heb ik gechecked, Voltage heb ik er ook geeneen voor geloof ik :-?
Link naar reactie
[quote:681723c82a="JC"]Hey, Ik zou toch nog ff de Jumpersetting controleren voor die 2400+ [b:681723c82a]FSB / Volt / (Athlon Palomino Thourogbred)[/b:681723c82a] Bios Reset kan ook helpen Kan ook een Fan beveiliging zijn?? heb ik laatst zelf meegemaakt Als de Fan van de CPU op de verkeerde aansluiting zit dan gaat de PC ff aan en dan gelijk weer uit, Suc6[/quote:681723c82a] Hebben de moederborden van tegenwoordig nog jumpers dan? Ik heb op m'n laatste 3 mobo's geen jumper meer gezien eigenlijk...
Link naar reactie
[quote:d46d88d356="InZane"] Hebben de moederborden van tegenwoordig nog jumpers dan? Ik heb op m'n laatste 3 mobo's geen jumper meer gezien eigenlijk...[/quote:d46d88d356] Er zitten nog genoeg jumpers op het mobo, en het mobo wat ik heb is toch echt wel een modern modelletje :D . Voor de FSB (200/266) en de Cmos reset, zo zijn er nog wel een paar. btw, naar Norrod geweest, kon em zonder problemen laten omruilen. Ze hadden em alleen vandaag nog niet op vooraad :evil: , ik vraag me af wat ze wel op voorraad hebben :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...