Ga naar inhoud

help groot probleem


Aanbevolen berichten

ik heb sinds een tijdje veel last van crashes. dit wordt steeds erger. heb er geen last van bij Win98 maar wel bij XP, ook schone installatie... heb inmiddels mn voeding (250watt) tijdelijk vervangen met 300watt voeding van mn vader. heeft niet geholpen :( ik heb een Shuttle AK 32 moederbord met Athlon XP 1700+ en GeForce4 mx440. Volgens de verkoper van mn moederbord zou het nog steeds aan mn voeding kunnenn liggen. ikzelf denk dat het aan mn Moederbord ligt, omdat de usb-brackets ook niet meer werken. De stroom +5V is nu ongeveer +4,8V. Ik ben best bereid een nieuw moederbord te kopen, maar wil dan wel ckerz weten dat het zin heeft en het daar aan ligt. In de winkel kunnen ze mij niet helpen omdat ik geen garantie heb, alleen fabrieksgarantie omdat ik m zelf ingebouwd heb... ik heb al diverse dingen geprobeerd, harddisk testen, geheugen testen, videokaart in pc van mn vader (werkt prima) Als ik de videokaartt van mn vader in mijn pc zet is er nix aan de hand, maar die heeft een GeForce2 mx400 en die is dan ook veel minder zwaar. Mn pc loopt vooral vast als k m veel belast, bijv. muziek aan, heel hard naar beneden en naar boven scrollen op website etc. ik kan mn pc uiteraard laten testen bij de winkel maar wil niet weten wat ik dan kwijt ben.... :-? wat moet ik doen, ik ben ten einde raad... bij de pc winkel zeggen ze doe er een 400watt voeding in, dat heeft altijd zin, maar ik wil dat het probleem opgeslost is en niet dat mn voeding onnodig sterker is.
Link naar reactie
en hoe zit het met je processor dan? heb je die al eens ergens anders ingetest? en als je nog fabrieksgarantie hebt, kun je hem aanmelden voor RMA en de fabrikant ernaar laten kijken.... nadeel is dan, als er niks is zijn meestal de kosten voor jou... :( hoe zit het eigenlijk met je temperaturen? wordt het niet te warm oid, dat kan ook heel vaak de reden zijn van spontane crashes... 300 Watt moet ook voldoende zijn. daar kan het niet aanliggen in mijn ogen.. alles verder ook al eens geherinstalleerd, hele HD geformateerd, alles eraf gooien, en windows weer eens opnieuw installeren... heb je het bios ook al eens geflashed met de nieuwste versie? of ondersteund ie vanaf het begin af al een XP1700??
Link naar reactie
hier wat antwoorden op de vragen Vcore staat goed volgens mij processor nog niet in ander systeem getest (is dit belangrijk/zinvol? hoe groot is de kans dat het daar aan ligt?) temperaturen zijn perfect (na paar uur 50graden cpu, 30 graden kast) harde schijf is alleen de XP partitie geformatteerd moederbord bios niet geflasht, heeft voorheen altijd perfect gewerkt met athlon xp1700+ nog vragen?
Link naar reactie
[quote:fdf4892faa="In_The_Aire"]hier wat antwoorden op de vragen Vcore staat goed volgens mij processor nog niet in ander systeem getest (is dit belangrijk/zinvol? hoe groot is de kans dat het daar aan ligt?) temperaturen zijn perfect (na paar uur 50graden cpu, 30 graden kast) harde schijf is alleen de XP partitie geformatteerd moederbord bios niet geflasht, heeft voorheen altijd perfect gewerkt met athlon xp1700+ nog vragen?[/quote:fdf4892faa] meestal als de CPU kapot is doet ie niks meer, maar soms doet ie het nog wel gewoon, echter allerlei fouten, crashes e.d. formatteer dan eens alles, maar dan ook alles, ja, je bent dan wel alles kwijt, maar misschien zit er daar een fout.... maar goed je wilt het probleem opgelost hebben, anders fik je de belangrijkste dingen even op een CD.... aangezien je ongeveer alles al eens geprobeerd heb, kan ik zo 123 ook niet iets verzinnen waar het aankan liggen (buiten je mobo dan) sinds wanneer heb je eigenlijk deze crashes? na plaatsing van andere hardware? of installeren van software?
Link naar reactie
crashes zijn al tijdje bezig het begon met het stilvallen van het beeld, dan viel het beeld uit en vervolgens weer aan. nu staat t beeld stil en na korte rijd reset ie automatisch. nog iets, misschien iets mee te maken..: k heb 2 extra usb poorten d.m.v. bracket die direct op mobo is aangesloten, deze doen t ook niet meer. t vage is dat ze t wel doen met mn mp3player (deze gebruikt niet de stroom van usb poort maar uit batterijen...) xal ff kijkuh of k kan formatteren, doe ik dan volgende week ofzo backuppen doe ik via netwerk maar goed dan moet win98, linux en winxp eraf... :( heb geen bijzondere software geinstalleerd, ook geen hardware heb wel tijd geleden videokaart vervangen (eerst GeForce2 mx400) en geheugen (eerst PC133 nu PC2100 DDR, speciaal mobo) heb trouwens bios al een keer gereset
Link naar reactie
waarom ik zelf nogal sterk aan het mobo denk, is het feit dat de onboard usb controller niet goed werkt (alleen op mp3player die dus niet de voeding van de usb poort gebruikt) ik heb dus het gevoel dat de stroomtoevoer van het moederbord ofzo niet klopt... overigens lijkt het probleem zich minder voor te doen als de snelheid van de AGP bus op 2x ingesteld staat ipv 4x (in Bios)...
Link naar reactie
Je zegt dus dat er niks aan de hand is wanneer je een GF2 erin zet. Het zou kunnen dat je GF te warm wordt. (bekend) dan lijken de temps in je Bios wel goed maar bakt je GF ondertussen. (meestal geen hardware monitoring) Nieuw moederbord heeft niet zoveel zin denk ik. ik heb pas een nieuw mobo gekocht en had toen nog steeds problemen. Nu ik een hele simpele truuk heb toegepast draait GTA weer uren zonder dat ik last heb van beeld op zwart. Ik zou je ff vertellen hoe: http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi Er staat hier een tekening hoe je een casefan op je GF an richten. Als je een papst of een Zalman gebruikt hoor je er niks van. Een grote ventilator zou denk ik minder goed werken omdat die niet tussen je AGP en de onderkant van je kast kan komen.
Link naar reactie
Ik heb een zelfde soort probleem... Mijn pc hangt ook altijd bij het spelen van spellen. Inmiddels zijn mijn moederbord (ECS k7s5a), processor (AMD xp2000) en videokaart(nividia geforce 4) vervangen! Verder heb ik echt alles geprobeerd: hd geformateerd, Bios geflashd, temperatuur gecontroleerd (was ok!), ander geheugen erin gehad, windows ge-update, nieuwe voeding erin gekregen. Maar hij blijft crashen!.....behalve als ik de FSB verander naar 100mhz!!! Maar dan is de snelheid van de CPU ook een stuk lager! Ik ben echt ten einde raad!!!
Link naar reactie
Moederbord ECS K7S5, vastlopers bij spellen op 133/133, stabiel op 100/100: bekend probleem! Het hele verhaal staat uitvoering beschreven: [url=http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm5.showMessage?topicID=261.topic]The importance of proper chipset cooling on the K7S5A[/url] Lees dit draadje eens: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=83040 daarin heb ik ook het nodige hierover gepost.
Link naar reactie
Hoi!! Ik heb mijn computer 5 keer weg gehad en alles is dus vervangen..... Vanmiddag seconden lijm en wat cool pasta gekocht en ik was in een half uurtje klaar! De problemen zijn nu opgelost........... Ik ga nu een lekker pissig mailtje naar het PC bedrijf sturen........... :evil: :oops: :cry: Die horen dit toch te weten!!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...