Ga naar inhoud

Van alles en nog wat


Aanbevolen berichten

Ik heb een oud en simpel computertje van een kennis gekregen : Ik wilde 'm in de eerste instantie aan een goeie vriend verkopen, maar d'r zijn wat dingen mis mee. o PI 154 Mhz o 96 MB Edo o 2 mb videokaart o 3,42 GB HD o geluidskaartje o netwerkkaartje o ....... Allemaal heel leuk en aardig, maar als ik de computer 's nachts uitzet en als ik 's ochtends weer aan de gang wil, gaat bij de eerste keer het beeldscherm niet aan. Als ik de computer twee of drie keer reset, gaat 't beeld wel weer netjes aan en en huppelt ie tot aan 't opstartscherm van Windows 98 waar ie dan muur en muurvast slaat. De resetknop werkt niet en alleen door de computer uit te drukken en dan weer aan te zetten. (dit hele proces drie of vier keer doen voordat je een keer normaal je gang kan gaan met die computer) Als ik toch uiteindelijk Windows weet te bereiken stuit ik op het volgende probleem : Als ik dubbelklik op Deze Computer opent zich een blank scherm waar bovenin alleen Deze Computer staat, na iets van 5 minuten kom je dan eindelijk in dat scherm waarin de schijven staan. Je snapt 't al, verkennen lukt dus helemaal niet. Ik ben er radeloos over, Heeft één van jullie enig idee wat ik hier mee aan moet ? Alvast bedankt ...
Link naar reactie
/Marcel de Reus Ik denk niet dat het een software probleem is ;) Haal alle onnodige dingen er eens uit: HD,CD-ROM, geluidskaart, etc. Het zou ook aan de CMOS-batterij kunnen liggen. In dit geval moet zou je hem moeten vervangen. Je kan ook een proberen zonder batterij op te starten... Je zou de videokaart eens kunnen vervangen... ...en ga zo maar ff door...
Link naar reactie
[quote:97f3e3652b="Jesper_14"]Ik wilde 'm in de eerste instantie aan een goeie vriend verkopen, maar d'r zijn wat dingen mis mee. [/quote:97f3e3652b] Gelijk doorverkopen dat ding :lol: :lol: :lol: Als laatste zou ik Windows opnieuw installeren, maar eerst ff wat hardware eruit gooien. //Black Shadow; de HD eruit gooien lijk me niet slim, daar staat toch je besturingssysteem op. En als de pc al niet opstart bij het aanzetten, kan het natuurlijk nooit aan de "vervuiling" of windows op je schijf liggen Dus opstarten met: HD, videokaart en geheugen en kijken wat hij doet. Volgens mij is er dan nog geen verbetering, omdat ik denk dat het aan je mobo ligt. Al die fouten op een rij kan het alleen nog maar daar aan liggen, maarja, je weet het nooit.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...