Ga naar inhoud

Computer start niet


Aanbevolen berichten

Normaal is het zo dat als ik spanning op het stopcontact waaraan de computer gekoppeld is, de computer gelijk aangaat. Dit doet hij niet altijd meer (ik heb niet bijgehouden of hij het altijd niet doet). De computer lijkt keurig stroom te krijgen: allebei de lampjes (power en hd) gaan branden. Het probleem is dat het daarbij blijft. Na enkele seconde verandert het lampje van de monitor van geel naar oranje, wat betekend dat hij geen signaal krijgt. Voor zover ik kan nagaan draaien alle ventilatoren. Het probleem is op de lossen door de spanning er weer af te halen, en even later weer op te zetten. Ook maakt het niet uit welk besturingssysteem heeft afgesloten: zowel na het afsluiten van Linux, als na het afsluiten van Windows ontstaan dit probleem. Volgens mij is het probleem ooit ontstaan toen Windows crashde. Windows (2000) deed niets meer, ook geen Ctrl+Alt+Del. Nadat ik toen de computer uitgezet had, kreeg ik hem niet meer aan (zelfde als bovenstaande probleem). Pas na een kwartier wachten kon ik de computer weer opstarten. Hierdoor denk ik dat er een temperatuurzekering omgeslagen moet zijn (ik weet niet of zo'n ding erin zit). Later gebeurde dat nog een keer. Sindsdien is het lastig de computer aan te zetten. Je hoeft wel niet altijd een kwartier te wachten, maar makkelijk is anders. Ik het een VIA Apolla KT133 chitset, met een AMD 1 GHz processor. Ook heb ik een USB-adsl-modem. Op het moment dat Windows crashde zat er een MD (Medion) 5044 TV-kaart in (en werd gebruikt). Op dit moment zit er een andere kaart in. Wie weet hoe ik het probleem kan verhelpen? Bij voorbaad dank.
Link naar reactie
[quote:646a1b7a4e="M Kelder"]Normaal is het zo dat als ik spanning op het stopcontact waaraan de computer gekoppeld is, de computer gelijk aangaat. Dit doet hij niet altijd meer (ik heb niet bijgehouden of hij het altijd niet doet). De computer lijkt keurig stroom te krijgen: allebei de lampjes (power en hd) gaan branden. Het probleem is dat het daarbij blijft. Na enkele seconde verandert het lampje van de monitor van geel naar oranje, wat betekend dat hij geen signaal krijgt. Voor zover ik kan nagaan draaien alle ventilatoren. Het probleem is op de lossen door de spanning er weer af te halen, en even later weer op te zetten. Ook maakt het niet uit welk besturingssysteem heeft afgesloten: zowel na het afsluiten van Linux, als na het afsluiten van Windows ontstaan dit probleem. Volgens mij is het probleem ooit ontstaan toen Windows crashde. Windows (2000) deed niets meer, ook geen Ctrl+Alt+Del. Nadat ik toen de computer uitgezet had, kreeg ik hem niet meer aan (zelfde als bovenstaande probleem). Pas na een kwartier wachten kon ik de computer weer opstarten. Hierdoor denk ik dat er een temperatuurzekering omgeslagen moet zijn (ik weet niet of zo'n ding erin zit). Later gebeurde dat nog een keer. Sindsdien is het lastig de computer aan te zetten. Je hoeft wel niet altijd een kwartier te wachten, maar makkelijk is anders. Ik het een VIA Apolla KT133 [b:646a1b7a4e]chit[/b:646a1b7a4e]set, met een AMD 1 GHz processor. Ook heb ik een USB-adsl-modem. Op het moment dat Windows crashde zat er een MD (Medion) 5044 TV-kaart in (en werd gebruikt). Op dit moment zit er een andere kaart in. Wie weet hoe ik het probleem kan verhelpen? Bij voorbaad dank.[/quote:646a1b7a4e] dit zegt al genoeg :wink:
Link naar reactie
[quote:ba5ea21c70="scarry harry"]Krijgt je pc daar geen opdonder van, steeds stekker erin eneruit knallen ? Als je de pc normaal afsluit behoudt je toch nog een beetje restspanning ? Heb ik een keer gelezen dan :-?[/quote:ba5ea21c70] Op een ATX bord staat [b:ba5ea21c70]altijd[/b:ba5ea21c70] spanning. Je aan/uit schakelaar geeft nl een signaal naar je mobo, die op zijn beurt de voeding schakelt. Ik denk aan een mobo probleem.
Link naar reactie
[quote:8cf98f5489="spiderned"][quote:8cf98f5489="scarry harry"]Krijgt je pc daar geen opdonder van, steeds stekker erin eneruit knallen ? Als je de pc normaal afsluit behoudt je toch nog een beetje restspanning ? Heb ik een keer gelezen dan :-?[/quote:8cf98f5489] Op een ATX bord staat [b:8cf98f5489]altijd[/b:8cf98f5489] spanning. Je aan/uit schakelaar geeft nl een signaal naar je mobo, die op zijn beurt de voeding schakelt. Ik denk aan een mobo probleem.[/quote:8cf98f5489]Dat is precies de rede waarom ik, nadat de computer uitgeschakeld is, de spanning er ook afhaal. Bovendien kan ik dan met een druk op de knop ook de spanning van alle randapparatuur afhalen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...