Ga naar inhoud

[WC] Vervolg :)


Aanbevolen berichten

Hey, voor iedereen die mijn waterkoel "project" een tijdje geleden gevolgd heeft, is hier een vervolg :D De waterkoeling was namelijk nog niet helemaal af, alles stond nog buiten de kast, was open en ik had geen reservoir, hier gaat nu verandering in komen :D Ik heb een blauwe Chieftec Bigtower gekocht, met zijraam, verder besteld: - Reservoir, Tank-O-Matic - 2 Rounded IDE kabels, met neon strings, leek me wel leuk ;) en heb ik eindelijk ruimte in mijn kast, serial ATA duurt nog wel een tijdje denk ik.. - Shine water toevoeging - UV lamp om het water met de Shine toevoeging op te laten lichten. Ik heb het net besteld, en hoop dat het zaterdag aankomt, als ik alles heb ingebouwd zal ik nieuwe (coole ;)) picjes posten :D.
Link naar reactie
// Chili Dit is ook [b:083973fc2b]koeling[/b:083973fc2b] :D // Turbulence Ik probeer natuurlijk het meeste eruit te halen, maar ook voor de stilte :) Ik ben erachter gekomen dat het overclocken van de proc. niet echt heel veel zin heeft als ik geen DDR geheugen krijg, heb nu 512 PC133 :( en na al deze aankopen niet echt geld meer voor een nieuw mobo + geheugen ;) Misschien zijn de results wel beter, wie weet, maar nu wil ik vooral een beetje casemodden. Die UV lamp en rounded IDE kabels met ingebouwde Neon Strings heb ik niet voor niets ;)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Eventjes een update: Ik heb de bestelling binnen gekregen met: - 1x Tank o Matic Reservoir - 2x Rounded IDE Cable + Neon string (zit in de cable :D) - 1x UV lamp - 1x UV watertoevoeging -> Shine up met UV licht - 1x Fancontroller Dit weekend ga ik het reservoir en de Lamp etc. installeren en dan picjes maken :D Ik heb de fancontroller al geïnstalleerd, een Thermaltake voor 4 fans. Werkt heel goed, heb nu alle fans op Min. staan en veeel minder geluid :D Stay tuned ;)
Link naar reactie
[quote:a73fe50db2="rombaft"]ik wacht op de plaatjes, zeker posten. Ik vind zo'n waterkoeling prachtig maar ben toch nog zo gek niet op het idee van water in mijn pc.[/quote:a73fe50db2] Heeft het de toekomst? Ik denk dat holle heatsink met chemische zooi eerder de toekomst hebben. Een soort stikstof die je dmv een spuitbus in een heatsink kan spuiten dus. Bestaat niet voor zover ik weet, net zelf bedacht. (ik vraag er morgen patent op) Het gaat Heatoxide heten. Maar nee, water in de pc dat durf ik ook niet. Stel je voor, even een draadje mooi wegstoppen. pats!, leiding van pomp naar slang knalt eraf. Liter water loopt leeg in je pc. Dat hoeft niet alleen te gebeuren als je eraan zit. Als je je pc een kleine dou geeft kan ie ook al knappen. Krijg je kortsluiting, en al je componenten naar de maan. Als je ongeluk hebt ook je kamer, en wie weet wel je huis.
Link naar reactie
Nee, gedestilleerd water geleidt in principe niet door de afwezigheid van geleidende mineralen. Over die heatsink: als ik je goed begrijp bestaat het al, heb zelf een heatsink op verdamperprincipe: een vloeistof met lage verdampings temp. in een pijpje van/naar heatsink, vl. verdampt, kost dus energie-> energie die het aan de omgeving onttrekt. energie is warmte, dus koelt. Gas koelt af, wordt weer vloeistof en wordt dus weer naar de heatsink geleid. circel compleet. Als dat het is wat je bedoelde dan,tenminste, salv. Verder lijkt me zo'n watercooling fantastisch voor de heb, maar voor die prijs kun je beter een koelkast opm je pc heen bowen, wordt gelijk alles gekoeld. (idee?) en wat levert het op? Met een B-tje casemodding kan het wel fant. plaatjes opleveren, B-tje fluoriserende kleurvloeistof in tankje, blacklight erbij, ofzo.... Helemaal Sci-Fi. :D Succes, Hercul3s.
Link naar reactie
Ik heb nog geen picjes ;(, maar, ik heb groene waterteovoeging die oplicht met een UV lamp, en ik heb nu de waterkoeling aan de praat :D. Ik was in de kamer aan het werk, eindelijk, niks lekte meer etc. Eventjes alle lampen uit, hoe mooi ;) Picjes komen hoop ik morgen. Voor iemand die heel toevallig in Leeuwarden woont -> Ik ga maandag avond naar de afdelingsavond van HCC Afdeling Fryslan in Leeuwarden met mijn kast. // No-name In principe niet vaak, als je de goeie slangen, goeie anti corrosie en anti alg middelen gebruikt. Nu met een reservoir ben ik ook van het bijvullen verlost. Als je dezelfde vraag over een paar maanden stelt kan ik misschien beter antwoord geven. // Salv [quote:cfc0d72036]Maar nee, water in de pc dat durf ik ook niet. Stel je voor, even een draadje mooi wegstoppen. pats!, leiding van pomp naar slang knalt eraf. Liter water loopt leeg in je pc. Dat hoeft niet alleen te gebeuren als je eraan zit. Als je je pc een kleine dou geeft kan ie ook al knappen. Krijg je kortsluiting, en al je componenten naar de maan. Als je ongeluk hebt ook je kamer, en wie weet wel je huis.[/quote:cfc0d72036] Sorry hoor, maar ik vind echt dat je erg overdrijft. De slangen zitten namelijk heel goed vast, daar denk je wel om bij het vastmaken. En als je waterkoeling bij de test (systeem uit, alle kabels eruit) lekt, geen probleem, even droogmaken, voor de zekerheid uurtje wachten en klaar. Bij mij is het 1x gebeurd dat er water op een onderdeel is gelekt -> dit was op de geluidskaart, mijn pc stond helemaal uit, er lag een klein plasje water op de geluidskaart. Ik heb even een handdoek gepakt, er af gedept en pc geboot, alles werkte normaal. // Rombaft [quote:cfc0d72036]nee idd gedestilleerd water geleid misschien niet maar veroorzaakt wel corrosie, plus dat ik toch mijn twijfels heb over dat niet geleiden, het is nog steeds niet pure H2O. [/quote:cfc0d72036] In praktijk zul je nooit pure H2O krijgen, omdat zodra je het aan de buitenlucht vrijstelt het zal reageren met stoffen uit de "niet uit puur O2 bestaande lucht".
Link naar reactie
het kan echter natuurlijk altijd verkeerd gaan he... heb zoveel pics gezien van lui van wie de pomp is gaan lekken, of bij wie de aansluitingen niet goed zat.. ook komt het nog wel eens voor dat bij goedkope pompsystemen de pomp er soms mee ophoudt (houdt je CPU niet zo van) en dan heb je de poppen ook aan het dansen.. zit er zelf ook serieus over na te denken, een beetje stilte en toch ook nog een vet kunnen overclocken.... maar dan doe ik direct wel de real deal..... - Eheim pompje - Black Ice Radiator maar verdorie wat is dat spul nog duur man..... als ik nou echt een extreme was dan ging ik voor een promethia, maar dat wordt me helemaal te gek...... post me eens wat screens met temps gemaakt in bijv. Motherboard monitor... wil toch eens zien wat voor temps je haalt...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...