Ga naar inhoud

Throttling van de cpu bij overlast?


Aanbevolen berichten

Ik weet dat als een Intel cpu te warm wordt dat er throttling(gas terug nemen) wordt toegepast om de cpu te beschermen tegen doorbranden. Is dit een geleidelijk proces of is het bij bv 75 graden in 1 keer ho ? maw: begint de cpu al voor de kritische temperatuur terug te regelen? En: is er een proggie welke laat zien of de cpu inderdaad aan het terugregelen is? Ik vraag dit omdat mijn oc p3-1100 @ 1265 niet echt veel sneller is dan op de standaart 1100 mhz. Hij is af en toe zelfs trager.... Ik test met Super-PI, laatste test op 1265 Mhz:de volle 32M in 1h:54m:11s Op 1100 mhz is dat 1h:49m:13s :-? (sneller dus)
Link naar reactie
# De CPU Overheat Protection die jij bedoeld heeft alleen de P4, de P3 kent deze functie niet. # Het begint geleidelijk bij 70 graden en je zou misschien met CPUcool kunnen zien dat het aantal mhz begint te dalen. # Een snellere proc maakt niet zoveel uit voor het opstarten, het gaat om de HD en het geheugen bij het booten. Een P3 1000mhz zal niet langzamer booten dan een P4 2000mhz.
Link naar reactie
Hm, voor zover ik weet hebben alle petiums vanaf III thermische beveiliging. Volgens [url=http://www12.tomshardware.com/images/THG_CPU_Cooling.zip]dit[/url] filmpje van THG is een p3-1000 thermisch beveiligd, ik mag dan aannemen dat de mijne dat ook wel is (p3-1100). Het gaat me ook niet om het booten (zoals je kunt lezen), hij doet het in een benchmark proggie genaamd Super-PI gewoon langzamer als ik 'm oc. Gebruik ik soms het verkeerde proggie om de snelheid te testen?
Link naar reactie
Ja dat is het doorfik filmpje. Ik poste (uiteraard) omdat ik niet precies weet hoe het zit, en om nu mijn koeler eraf te rukken en een mogelijke burnout te riskeren gaat me een beetje te ver. k begrijp van jou dus dat een p3 beveiliging heeft in de zin dat ie de cpu tot halt zet waardoor ie niet kan doorfikken maar dat een p4 een echte regeling heeft om te throttlelen? Bij een p3 zou ie dus nooit langzamer kunnen gaan lopen, hij doet het of hij stopt er mee, een tussen weg is er niet? Blijf over dat ie oc langzamer loopt.... waardoor zou dat kunnen komen? enig idee? iemand anders?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...