Ga naar inhoud

Overklokken voor newby's


Aanbevolen berichten

Na 3 jaar ben ik er achter dat ik ee moederbord heb, dat uitstekend geschikt is voor overclocken, te weten een Elitegroup P6BXT-A. Proc is een P3-550. Zat ik vandaag weer eens in mijn bios te snuffelen, zie ik weer de cpu-multiplier op 3.5 staan. Betekent dit dat ik misschien al heel lang een beetje op P2-capciteit aan het draaien ben? :-? Ik heb hem nu maar op 4.0 gezet, fsb staat overigens op 100, dat klopt iig. Die FSB kan ook omhoog, maar wat zijn de risico's naast instabiliteit? Ik weet dat ik de warmte in de gaten moeten houden, maar verder? Ik kan overigens ook nog spelen met het cpu-voltage, maar dat ga ik later wel eens uitzoeken. Maar als iemand antwoord kan geven op mijn eerste (ontzettende noob) vraag?
Link naar reactie
Hey nu kan ik jou eens helpen ipv opgedraaid :) # Een P3-550 is niet heel aantrekkelijk op te OC'en, omdat je er niet onzettend veel extra uit zult krijgen vrees ik. (max ~630 oid) # De MP is gelocked, dat betekend dat de CPU niet luister naar welke multiplier het BIOS doorgeeft dus dat maakt niet uit. Dat is zo sinds de P2-350mhz. # De FSB kun je idd verhogen, dat kan instabiliteit veroorzaken bij: moederbord, proc, PCI en AGP kaarten. # Verhoog de FSB in stapjes van 1mhz, de temp hoef je je niet druk om te maken. Pas als je het cpu-voltage (we noemen dat Vcore) op gaat schroeven moet je goed op de temps gaan letten. Dat kan bijvoorbeeld met CPUcool, www.podien.de Met CPUburn kun je de proc lekker stressen.
Link naar reactie
In de faq staat niet met zoveel woorden dat ik zo stom ben om mijn P3-550 op 350 mhz te laten lopen, maar gezien de eerste twee reactie zal dat wel zo zijn :oops: Misschien ten overvloede: internal corespeed CPU stond op 350. Dan klopt bovenstaande conclusie toch? Ik heb hem nu maar op 5,5x gezet en de FSB staat op 100 mhz. De rest ga ik nog wel eens uitzoeken.
Link naar reactie
[quote:f0bb660247="water"]In de faq staat niet met zoveel woorden dat ik zo stom ben om mijn P3-550 op 350 mhz te laten lopen, maar gezien de eerste twee reactie zal dat wel zo zijn :oops: Misschien ten overvloede: internal corespeed CPU stond op 350. Dan klopt bovenstaande conclusie toch? Ik heb hem nu maar op 5,5x gezet en de FSB staat op 100 mhz. De rest ga ik nog wel eens uitzoeken.[/quote:f0bb660247] Lees mijn post!!! Ik zit niets voor niets me zo uit te sloven ;) [quote:f0bb660247]# De MP is gelocked, dat betekend dat de CPU niet luister naar welke multiplier het BIOS doorgeeft dus dat maakt niet uit. Dat is zo sinds de P2-350mhz. [/quote:f0bb660247] Of je hem nu op 3.5x zet of op 5.5x dat maakt dus niets uit, wat het BIOS verder zegt doet er ook niets toe.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...