Ga naar inhoud

nieuw geheugen Corsair


Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment nog een armoedige 256MB geheugen. Om dit uit te breiden naar 512 of 756 heb ik geheugen op het oog van Corsair. Deze keer wil ik goed geheugen kopen en enigzins voorbereidt zijn voor de toekomst. De genomineerden zijn: De nieuwe Corsair TWINX 3200 modules, de Corsair 3200 Low Latency modules of de 3500 Cas 2 modules. Ik wil het dual channel board kopen van Asus om het in te zetten. Mijn vraag is of je Dual Channel ook kunt gebruiken als je 1 512MB module plaatst. Of moet je dan 2 keer 256MB nemen! Als er mensen zijn die ervaring hebben met dual channel en met corsair dan hoor ik het graag
Link naar reactie
[quote:b9d4cc4baf="Ruud de Wit"]Nee, dual channel werkt alleen als je 2 modules gebruikt op een mobo dat dual channel support (b.v. de nforce2)[/quote:b9d4cc4baf] Bij de nForce2 werkt dual channel ook met 3 modules BTW. # De beste zijn gewoon de PC3500 CL2 modules, maar dit is alleen nuttig als je wilt OC'en, anders zijn de PC3200 low latency latten de beste keus.
Link naar reactie
Waarom 3500 ? Heb je een processor die een FSB heeft van 233 ?? Een AMD tot 2600+ heeft 133. Als je een Mobo hebt waarbij je de FSB apart in kunt stellen t.o.v. de Memory bus zou je de memory bus hoger kunenen zetten. In de praktijk levert dat echter synchronisatieproblemen op. Een aangepaste 2400+ kun je op 166 FSB krijgen. De nieuwe Barton serie van AMD (vanaf 2600+) heeft een FSB van 166, en met goede koeling krijg je die max. op 190 - 200 FSB. Theoretisch zal 3500 'beter' zijn, maar waarom (nog duurder) 3500 nemen, als de 3200CL2 serie van corsair ruim voldoende is en zelfs bij 200 Mhz nog prima functioneerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...