Ga naar inhoud

geheugen hoe het beste te plaatsen?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb in mijn oude computer 320 MB sd ram geheugen zitten. één module van 256 MB en eentje van 64 MB. maar hoe kan ik deze nu nou het beste plaatsen. nu heb ik de 64 MB module in het eerste slot zitten en die 256 MB daar naast. gaat de computer misschien nog sneller werken als ik de 256 MB in het eerste slot zet en de 64 MB in die daarnaast? alvast bedankt. Greetzzz.
Link naar reactie
# Ik welke bank je ze stopt maakt niet uit. # 1 of 2 modules maakt ook niet uit, alleen als je gaat overklokke wil dat vaak beter lukken met 1 module. # Meer geheugen is in dit geval zeker sneller, omdta je door meer geheugen de hoeveelheid data die naar de swap geschreven moet worden kleiner word en aangezien geheugen veel sneller te beschrijven is dan de langzame swapfile of partitie levert dat behoorlijk veel winst op.
Link naar reactie
[quote:ebbe5bf9e2="Coolio"]maar hoe meer geheugen hoe sneller is het tog?[/quote:ebbe5bf9e2]Dat hangt ook af van het besturingssysteem. Van Windows 98SE en eerder is bekend dat ze vaak niet goed werken met meer dan 512 MB RAM. In bepaalde gevallen waar het wel werkt is het echter trager dan voorheen.
Link naar reactie
[quote:9fb2984b17="no_name"]Bij voorkeur de grootste Ram-module in het eerste slot. Anders om doet ie het ook wel, maar soms geeft dat problemen of prestatie verlies.[/quote:9fb2984b17] dat maakt toch niks uit.... zodra de 1e bank vol is loopt ie automatisch over naar de 2e bank... daarnaast lopen ze beide op de zelfde speed, dus weet niet waar jij dan prestatie verlies kan constateren???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...