Ga naar inhoud

HELP! Mededeling na formatten:......Systeem compleet %&#


Aanbevolen berichten

PLZ Neem even de moeite dit te lezen: Onlangs ging ik mijn laptop met XP-pre-installatie formatten omdat hij, als je afsluit, wel 2 minuten bleef staan in de stand "Windows is shutting down". Dit duidde op een error op de HD dacht ik. Geformat, vervolgens land/taal/naam etc ingevuld en dan start XP op. Toen het bureaublad in beeld kwam, kwam er vervolgens de boodschap "Windows has recovered from a serious error". Pardon, maar ik had em net geformat en verder niks?!?! Vervolgens opnieuw geformat, maar de mededeling kwam terug. Mededeling genegeerd, alles geinstalleerd, progjes geinstalleerd, geupdate bij MS, Norton AV,SW en FW erop, en toen..... ....begon mijn HD-defragmenter Diskeeper bijna continue te ratelen, crashte het systeem 2 keer bij gebruik van de Mediaplayer en bleef mijn HD zelf ook nog es om het minste minuten ratelen. Toshiba-Helpdesk gebeld, deze meneer zei dat ik mijn partitie moest wissen (?!?!?) "Ja meneer, gewoon de PC opstarten met de CDR Productherstel, optie 9, (empty disc) dan wist u de HD voor de PC, u maakt hem dus niet alleen leeg zoals bij formatten, hij zal niet eens zichtbaar zijn. Daarna weer opstarten met CDR Productherstel en hij maakt zelf een nieuwe schijf aan". Maar...er bestaat helemaal geen optie 9! Er is ook geen command empty disc te vinden. Wat is er in ^%$$#$^% aan de hand hier? :cry: :cry: Moet mijn laptop naar het servicecentrum? :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
..."[b:40be844d47]Partitie wissen kan ook gewoon met fdisk met een MSDOS opstartflop of cfdisk met een Linux bootflop. [/b:40be844d47] ...Hoe maak je zo'n opstartflop? Hoe start je em dan op? Ik weet er niks van.... Die man van de helpdesk zei dat ik het ook zonder opstartflop kon, maar met de productherstel-CD.... :roll:
Link naar reactie
Tja die herstelCD's zijn voor iedereen anders en helpdesk is meestal prut, hier moet je wezen ;) Wat voor OS staat er op de PC waarom je dit typed? Als het Windows is zou ik eerlijk gezegd geeneens meer weten hoe het moet :oops: Ik begin echt te ontwennen :P // Als je de Windows XP install CD hebt (wat ik aan neem) kun je het ook daarmee doen. Erin douwen en er vanaf booten en vervolgens kiezen voor installatie herstellen. Je komt op een promt en dat kun je als het goed is gewoon met [code:1:376b3feda6]fdisk[/code:1:376b3feda6] in fdisk komen.
Link naar reactie
Ik heb Windows XP PRE-INSTALL dus geen originele disc erbij. Dat gebeurt veel met laptops, alles staat al geinstalleerd. Erin douwen en ervanaf booten...ja, dan kom ik weer gewoon op mijn huidige installatie terecht! Ik heb keuzes: Safe mode Safemode+prompt Safemode+ nog iets OOOOOO....hoe kan dit??!?!? :cry: :cry:
Link naar reactie
[b:50990fa88f]Nee hoor. Ik doe dit: Ik doe de Productherstel-CD erin, doe de laptop aan, druk onderwijl op de C-toets, dan krijg ik een keus: XP installeren in 1 van de drie talen, ik druk op keuze Engels, en dan gaat ie installeren en gaat al het geprogrammeerde eraf.[/b:50990fa88f] Na een kwartiertje start het installeer-menu op, moet ik landenkeuze/taal/toetsenbordkeuze ingeven en begint ie met XP op te starten. EN DAN....komt het bureaublad en die error, dat het systeem is gerecovered van een ernstige error. Aangezien het een laptop met XP-pre-install is zit de software verpakt in die Productherstel-schijf (?)[b:50990fa88f][/b:50990fa88f]
Link naar reactie
als ik me niet vergis heb je niet een originele win xp cd, maar een cd die gewoon een image (van een kant en klare win xp installatie) naar de hard disk kopieert (dit zie je vaak bij A-merk pc's). Je moet dus een opstartdiskette maken, kijk eens op [url]www.bootdisk.com[/url]. Als je de opstartdiskette hebt gemaakt, stop je deze in je laptop en start je met de bootdisk op. Als de pc is opgestart tik je fdisk in en kies je daar de opties waarmee je partities kunt verwijderen. Als je daar mee klaar bent kun je met fdisk nieuwe partities aanmaken. Heb je dat gedaan, start dan je pc opnieuw op (met de opstartdiskette) en dan formatteer je je partitie(s). Als je daarmee klaar bent start je op met de windows xp recovery disk en wordt win xp geïnstalleerd...
Link naar reactie
Ga ik nu proberen. Ik kan ook direct vanaf mijn bureaublad format c:/c doen. En daarna fdisk/mbr (Werd me vanaf een ander board aangeraden) Als ik morgen niet meer online ben, dan weet je wat er is gebeurd... :wink: Als ik vannacht online ben, wil dat zeggen dat de format is gelukt en er geen error-melding kwam en krijg jij een presentje opgestuurd. :P
Link naar reactie
[b:dd6a5d19ef]LUKT NIET![/b:dd6a5d19ef] Ik start keurig op met de bootdisk, moet er vervolgens nog 5 doorhalen, en dan kom ik op een scherm dat me 3 keuzes laat: XP repareren XP installeren scherm/menu verlaten Zelfs door een command als format c:/c in te typen in de runregel op het bureaublad, gebeurt er niks! "CAN NOT LOCK THE DRIVE, STILL IN USE" Nog 2 leuke kanttekeningen: Norton Antivirus is ZO traag dat het een half uur doet om door alles heen te komen. Sinds ik 512md DDR heb deed ik dat altijd in een kwartiertje of minder. Ik kan gewoon mijn eigen systeem niet eens formatteren! [b:dd6a5d19ef]Ik ben het zo zat he, 43 uur ben ik al bezig (wel geslapen hoor) en nog niks kunnen uitrichten. Morgenochtend trek ik die helpdeskmedewerker door de telefoon en anders dump ik mijn kostbare apparaat bij een servicenter want ik ben erachter gekomen dat PC's je ECHT geestelijk kunnen afbreken...[/b:dd6a5d19ef] :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
Ik heb net weer es met de helpdesk gesproken lees dit es: :lol: De eerste medewerker zei dat ik 'Expert Mode' moet gebruiken, daar kom ik in via de Recovery Disk. Klopt, maar als ik de partitiegrootte heb aangepast, kan ik niet op "OK" clicken. Ik zit dan dus vast in het menu. Heb ik weer gebeld. De andere medewerker zegt: "Ik denk niet dat die Expert Mode zal helpen. Heb je er weleens geheugen bijgezet? Ja? Dan zou ik dat dan es eruit halen en weer gaan formatteren. Kan best daaraan liggen." :lol: :lol: "Maar het is origineel Toshiba-geheugen!?" :roll: "Tja, maar toch kan het. Breng em maar eigenlijk meteen naar Toshiba Capelle a/d IJssel". :( Toshiba Capella a/d IJssel zei dat ik de laptop langs kan brengen, in dat geval, (ipv opsturen) duurt de reparatie 3-5 werkdagen. :x Ik zit aan die laptop, ivm mijn werk, geplakt, dus dat gaat wat moois opleveren...niks anders op denk ik.... :cry:
Link naar reactie
Vanuit een prompt format c: gaat niet werken. O.a de swapfile is immers nog steeds in gebruik. En als je het vanaf een opstartflop doet, en je HD is NTFS geformatteerd, zal de C: disk de ramdisk zijn van de win98 opstart flop. Back to the basics: Start de machine met een opstartflop (met cd driver) op (gemaakt op een win98 systeem) start FDISK en verwijder de partitie(s) maak een nieuwe primary partitie aan en aktieveer deze restart en formatteer deze partitie kopieer de i386 directory van de XP installatie CD naar deze partitie (incl subdirs) ga naar deze dir en start WINNT
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...