Ga naar inhoud

crash door voeding?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een groot probleem. :roll: Als ik aan het werk was en bv. MediaPlayer stond aan, dan liep na wat intensiever gebruik het beeld vast, ging vervolgens het beeld even uit en werkte alles weer. Eerst dacht ik dat het een softwarematig probleem was, tot na dat ik WinXP opnieuw geïnstalleerd had. Want het probleem deed zich weer voor, maar nu loopt het hele systeem regelmatig vast. Ik las is de FAQ dat het aan de voeding kan liggen: PC Health Status +3,3V = +3,26V +5V = +4,81V, -5V = -4,99 +12V = +12,09V -12V = -11,87V Shuttle Mainboard AK32 AMD Athlon XP 1700+ 256MB DDR PC2100 Leadtek WinFast 170T DDR / nVIDIA GeForce4 mx440 Ik heb een 250watt voeding en er ook nog een Cold Cathode buisje op aangesloten. Nu is mijn vraag; is het zeker dat het aan de voeding ligt? Ik wil dit zeker weten aangezien ik anders kosten/tijd verdoe. Mijn vader heeft een pc met minder 'toeters en bellen' (athlon 1200, geforce2 mx400) en een 300watt voeding. Misschien dat ik de voedingen om kan ruilen. Mijn vader wil dit alleen als zeker is dat het helpt en geen nadelige gevolgen heeft voor zijn PC. Ik denk dat het kan, aangezien mijn pc altijd prima gelopen heeft op de 250watt voeding... Een kennis zei dat het ook aan de temperatuur kan liggen, maar die lijken perfect (case 30 graden, cpu 51 graden na paar uur gebruik) Pleazz help me...
Link naar reactie
[quote:7f732d0ddf="In_The_Aire"]is in ieder geval gekomen nadat ik een betere videokaart een DDR geheugen erin had gezet[/quote:7f732d0ddf] Dat kan inderdaad. Ik heb zelf een MX460 kaartje. Deze bleek in combinatie met een voeding van 250W niet in staat 3DMark te draaien. Een netvoeding van 300W gaf geen problemen.
Link naar reactie
250 Watt is niet erg veel... tegenwoordig is 300/350 wel een minimum... echter is een 5V idle op 4,81 erg laag, stress de boel maar eens goed met burnk7 bijvoorbeeld, en houdt die 5V eens in de gaten... bij mij was dit ook het geval met een cheapo 300 Watt voeding, ging na full load met cpuburn naar de 4,5 geloof ik... daarnaast neemt een XP1700 rondt de 50 Watt... en dan moet de rest ook nog power hebben.... zou eens kijken naar een goeie 300 of 350 watt voeding....
Link naar reactie
ik heb de 300watt voeding nu in mn systeem zitten... heeft dus nix geholpen... :roll: weet echt niet meer wat ik moet doen :cry: heb dus voeding verangen harde schijf op fouten getest werkgeheugen op fouten getest nog suggesties? k ga mn geluidskaart dr ff uithalen denk ik, want de meeste crashes gebeuren als t geluid aan staat.... pc start bijna niet meer op in Xp.. net vastgelopen al bij het opstarten van XP. win98 nergens last van voor zover ik weet (gebruik ik bijna nooit) maar waar kan ik zon crash test proggie downloaden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...