Ga naar inhoud

A7N8X en A7N8X Deluxe?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Het is nou eenmaal erg lomp dat mobo fabrikanten alleen maar een versie volledig op hun site zetten en verder zetten ze er iets bij van optional. Wekt erg veel verwarring. Ze kunnen beter een site voor de standaardversie en een voor de deluxe maken. Hebben ze zelf alleen maar voordeel bij lijkt me. Maar ja, niet iedereen is zo slim om dat te bedenken. :wink: //edit Ik zag dat er nu ook een Soltek NForce 2 moederbord is, namelijk Soltek SL75FRN-L. Heeft iemand daar al een review van gezien? Zo te zien wel zonder Soundstorm, dus da's weer bagger.
Link naar reactie
En als de moederbord-fabrikanten er geen zooitje van maken, dan doen de winkeliers het wel. Gezien het kleine maar o zo belangrijke verschil lijkt het me toch handig dat ze alles fatsoenlijk op hun sites zetten *zucht* :( // turbulence : ik had verwacht dat ie na de 'non-plus' versie zou staan ... Alles bij elkaar is ie dus maar 20 Euro goedkoper (volgens die lijst). Da's niet echt veel ... ik denk dat ik het voor mijn upgrade toch maar bij het Asus-bordje ga houden.
Link naar reactie
En als je goed kijkt op de Epox site, staat er wel degelijk dat er soundstorm op zit. Kijk maar naar de chipset, dat is de MCP-T, oftewel soundstorm ;) Maar ik kan best begrijpen dat er hier mensen zijn die niet weten dat dat sounstorm is... en btw, op de Engelse site van Epox staan ook meer bios-update's dan op de nl :-? Vandaar dat ik altijd naar [url=http://www.epox.org]deze[/url] site kijk. Ik zou dus ook voor die Epox gaan, oftewel de Epox EP-8RDA+ :) Gr, RuuD
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Dus alleen de de +versies van de A7N8X en de EP-8RDA hebben "Soundstorm"?? Zou dit dan zoveel uitmaken met het gewone 5.1 geluid?!? Zijn er mensen die ervaring mee hebben met het geluid van deze 2? Ik zit namelijk zelf ook sterk te denken aan 1 van deze borden, dan wel de +, dan wel de gewone versie. Ik vraag me alleen af of het het geld wel waard is dat "Soundstorm", heb toch geen dolby speakers bij m´n pc, dus heb het eigenlijk ook niet nodig!
Link naar reactie
uhmmm.... beetje late reactie he :wink: maar goed, Soundstorm heeft idd de 5.1 dolby functionaliteit.... verder ondersteund ie EAX, wat volgens mij de 'gewone' AC97 chip niet heeft.. ik had eerst een audigy erin, maar die heb ik eruit gehaald omdat het geluid van de onboard echt super was.... je hoeft het niet voor 5.1 te doen, maar voor EAX bijvoorbeeld wel, bij tweakers is de soundchip naast een audigy2 gezet, en hij deed niet veel meer onder aan de soundblaster
Link naar reactie
[quote:fb2525094d="turbulence"]uhmmm.... beetje late reactie he :wink: [/quote:fb2525094d] [color=black:fb2525094d] tenminste iemand die de zoekfuctie gebruikt :D Als spatlip geen dolby opstelling bij z'n pc heeft vraag ik me af of het dat geld wel waard is. Als je een fijnproever bent kwa geluid is soundstorm erg goed. 't is eigenlijk maar net wat voor eissen je aan je geluid stelt.[/color:fb2525094d]
Link naar reactie
Hij geeft al aan dat hij geen spectaculaire speakerset heeft, dan voldoet een AC97 chip eigenlijk ook prima. Echter is het prijsverschil tussen de versies niet groot en je zal maar net een game kopen met veel geluidseffecten en die mooi willen horen met 5.1 + EAX. Dan baal je dat je die ~20 euro extra niet hebt uitgegeven.
Link naar reactie
iedereen heeft het nu over de specificaties, maar hoe doet de epox het nou in de praktijk???? is hij stabiel hoe is het met de service en garantie???? ik hoef niet te zeggen waar ik voor zou kiezen :lol: maar ben toch wel benieuwd hoe en wat. SATA schrijven zijn toch al op de markt ?? 120GB heb ik bij my*om al zeker gezien. iig ik ben erg tevreden met mijn boardje en ja ASUS heeft een naam hoog te houden dus ik verw8 zeker geen problemen met mijn boardje de aankomende tsja.. tot ik weer een nieuwe heb :wink: maar goed als Epox idd stabiel is, goede garantie en vergelijkbaar is aan de Asus ?? eej dan zou ik hem zeker nemen. Greetzz uit D'ter
Link naar reactie
# EAX is een aparte geluidstechniek. Die beter en vooral realistischer geluid mogelijk maakt dacht ik. Je hebt EAX, EAX 2.0 en EAX Advanced HD en de Soundstorm chip ondersteund EAX en EAX 2.0. EAX wordt veel in games gebruikt. # Epox levert prima kwaliteit. De borden zijn snel en stabiel en de service is net zo slecht als die van alle andere ;)
Link naar reactie
[quote:93cfde66c1="Marcel de Reus"] en de service is net zo slecht als die van alle andere ;)[/quote:93cfde66c1] :lol: mooi niet dus... Epox wil je bord zelfs wel omruilen als ie te hoog ge OC'ed is... heb gevallen gelezen van mensen die een Vcore van 2 V hadden en een zware OC hadden ingesteld, en op hele hoge voltages wil de bioschip wel eens doorbakken :-? niks aan de hand, gewoon RMA'en, en gewoon een nieuw bord ontvangen... epox heeft zn OC naam hoog te houden...
Link naar reactie
# Idd RMA'en, daar zeg je het al. Daar doelde ik ook op, als je beroep moet doen op de garantie van een bord dan kun je net zo goed gelijk een nieuwe halen, want dan ben je hem zo 3-6 weken kwijt, en dat wordt lastig OC'en dan ;) # Ik ken iemand die zijn Vcore altijd op 2.2V draaide en zijn Vmem op 3V, dat is echt extreem hoog, maar zijn Epox 8K3A+ bleef er prima onder. Die iemand is..... ben ik zelf :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...