Ga naar inhoud

Vcore té hoog!


Aanbevolen berichten

[quote:dc865195f7="Salv"]Ik heb dus een Asus A7v8x Nu heb ik in de Bios de Vcore ingesteld op Auto. De vcore ligt rond de 1.96-2 Ik denk dat dat niet echt gezond is. Hoe krijg ik hem nu omlaag? 1.76 is iets gezonder, daar heeft ie trouwens nog wel op gelopen. k ga de Bios even resetten.[/quote:dc865195f7] hehe, geeft ie op auto bijna 2V op je cpu... das niet normaal..... normaal is default rond de 1,6 ofzo d8 ik..... hoe je hem omlaag krijgt? zal wel wat in je bios staan toch, power settings oid... cpu settings.. maar dat kun je zelf ook wel vinden toch??? gooi er zelf nu altijd rond de 1,9 over dit omdat ie anders niet boot.... gezond is het niet, cpu levensduur zal iets korter worden.....
Link naar reactie
[quote:14718b5405="Marcel de Reus"][quote:14718b5405="turbulence"]2 Volt??? :o hmm, lekker is dat... en andere onafhankelijke proggies dan???[/quote:14718b5405] Die zullen ongetwijfeld hetzelfde aflezen ;)[/quote:14718b5405] jah, daar d8 ik dus later ook ineens aan.. die nemen natuurlijk ook gewoon de bios waardes uit... maar goed, 2V is wel een behoorlijke afwijking.... meestal is de foutmarge een paar tiende % van het voltage....
Link naar reactie
Hij komt uit augustus 2002 volgensmij...Maar hij doet hetnog steeds hoor dus niks aan de hand. Nare luchtjes ruik je wel eens vaker in een pc. Neem bijvoorbeeld die doos van die voeding (Q-tec) steek je kop in de doos en haal 5 keer adem. dan ben je stoned van die lucht. Ook mijn rounded IDE's ruiken naar chemicaliën
Link naar reactie
Dat moet dan wel hé. Van CPU's weet ik eerlijk gezegd weinig. In de Bios stond ie eerst dus op 1.96, asus probe zei 2. Soms zei ie ook een getal boven de twee, met een paar decimalen dus (2,016) Maar inmiddels staat ie al weer een stukje lager zoals ik al zei. ik heb nog steeds niet langer dan 5 uur achter die pc gezeten. Er moet namelijk nog wat gebeuren in verband met de geluidsreductie. Ik heb de merkcomputer gewend waar ik nu achter zit. die is zo verrekte stil (P3 800) Maar ja, zo krijg ik mijn Pc nooit. Ik heb inmiddels een Zalman 5100CU bestelds. Op de laagste stand produceerd dat ding 20Db. En 20Db is zeker mooi, op 3000 toeren dus dat zal wel genoeg zijn om een ongeklokte xp2000+ draaiende te houden. eigenlijk moeten we van die actieve luchtkoeling af. Maarja, waterkoeling met één scheurtje erin betekent een huisbrand. ik ben benieuwd ofdat bedrijven zoals Zalman in de toekomst betere passieve koelingen kunnen maken. Natuurlijk moeten de chipmakers dan wel kleinere chips maken, dat zorgt dan weer voor minder warmte.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...