Ga naar inhoud

K7S5A + LAN Socket A goed overklokbaar?


Aanbevolen berichten

hmm, ECS is niet echt een OC merk... reken niet op extreem hoge FSB speeds.. leg er dan 30/40 euro bij en koop een Epox 8k3a ofzo.... dan zit je echter ook weer met een mem probleem, die PCchips eet gewoon SDram, en bijv de Epox lust alleen maar DDR... maar ja, tot hoever wil je gaan OCen dan?? wil je alleen een ander mobo kopen om te OC'en??? dan moet je dus ook kijken naar ander mem, betere cooling etc.....
Link naar reactie
nou ik wil gewoon een beter mobo en wel een beetje overklokken maar niet ultra extreem erg want dan gaat het me weer zoveel geld kosten aan al die andere dingen die ik dan moet hebben :lol: en de totale snelheid van de pc hangt toch ook van het moederbord af? dus ik wil alles effe een beetje sneller hebben :D en dit moederbord ondersteund vast ook wel wat meer video-kaarten en dat is voor mij ook een belangrijke factor
Link naar reactie
Je moet iig eerst een Cheepo BIOS flashen anders valt er geheel niets te overklokken. Heb je nu SDRAM? Dan zou ik hem toch maar kopen en dan maar niet veel OC'en, het is namelijk een erg mooi bord met de mogelijkheid later toch naar DDR te gaan. Als je nu DDR hebt dan kun je idd beter een Epox 8K3A+ nemen, die heb ik ook en dat is echt en OC beest.
Link naar reactie
holaatjes ik heb de k7s5a zonder lan en bij mij wil die best ik heb hem helaas nog met sd ram lopen. Ik heb een duron 600 processor die inmiddels op 750 stabiel loopt en volgens mij kan ik hem nog harder laten lopen mits ik een vrij brak geheugen bankje eruit haal. Een maat van mij heeft hem zonder dat bamkje stabiel gekregen op 900 ... zegt tie ...
Link naar reactie
[quote:18b82785d2="computer_nerdo"]ik wil misschien dit bovenstaande moederbord aanschaffen mar is deze een beetje te overklokken?[/quote:18b82785d2] Standaard is dit bord niet overklokbaar wegens geen instellingen hiervoor in het bios. Een enthousiaste gebruiker (El Cheepo) heeft echter verscheidene biossen ontwikkelt die heel wat mogelijkheden geven om allerlei zaken sneller te laten draaien. Via http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?ubb=forum;f=35 kan je heel wat info en bios vinden. Eddy
Link naar reactie
Ja maar dat is een Duron 100mhz FSB met PC133 zeker? Dan wil het natuurlijk wel. 6x100=600mhz 6x133=800mhz Dat heeft niks met het mobo te maken, maar gewoon de proc die het ff moet kunnen hebben. Ik bedoel dat het bord niet ver boven de 133mhz uit zal komen door de slechte PLL en dat het Vcore bijvoorbeeld niet in te stellen is. Zonder Cheepo BIOS kun je ook de FSB niet met stapjes van 1mhz OC'en wat verdomd vervelend is.
Link naar reactie
Ja maar dat is een Duron 100mhz FSB met PC133 zeker? Dan wil het natuurlijk wel. 6x100=600mhz 6x133=800mhz Dat heeft niks met het mobo te maken, maar gewoon de proc die het ff moet kunnen hebben. Ik bedoel dat het bord niet ver boven de 133mhz uit zal komen door de slechte PLL en dat het Vcore bijvoorbeeld niet in te stellen is. Zonder Cheepo BIOS kun je ook de FSB niet met stapjes van 1mhz OC'en wat verdomd vervelend is.
Link naar reactie
Als jij de pcchips nix vindt dan ga je toch zeker geen ECS kopen? Alleen lui die er echt verstand van hebben en met een soldeerbout kunnen omgaan halen daar wat uit. Kun je idd beter een epox kopen, oc'en daarmee is een eitje. Dat pcchips bord heeft idd weinig features, ik hem in mijn andere pc zitten en draait zo stabiel als een huis.
Link naar reactie
[quote:2b47b7445d="computer_nerdo"]mij gaat het er nou juist om dat ze goedkoop zijn en toch goed werken zoals deze pcchips is wel goedkoop maar dan heb je ook niks[/quote:2b47b7445d] Het ECS moederbord is niet bedoeld om te worden overgeklokt. De cheepo Bios maakt dus wel het een-ander mogelijk. Ik heb er geen ervaring mee. Wat betreft goed werken: bij mij wordt om een of andere reden zo gemiddeld eens in de 2 weken de CMOS data gewist. Tot nog toe 4-maal in 9 weken (ik houd de data nu bij). Dat is geen super groot probleem, maar betekent wel dat er met mijn K7S5A-systeem toch iets niet okay is.
Link naar reactie
[quote:7b1c960982="computer_nerdo"]hmmmm dus toch nog maar een tijdje doorsparen? zullen jullie begin juni wel weer wat van mij horen over een nieuw moederbord dat ik tegen die tijd kan betalen :wink:[/quote:7b1c960982] Doorsparen??? Koop desnoods de Epox 8K3A met de KT333CE die is limited en is al voor ~90 euro te krijgen. Dat scheelt ~25 euro, das x weken zakgeld, even bedelen of een paar auto's wassen. Ik bedoel niet iedereen verdient natuurlijk geld enz, maar die 25 euro moet toch wel eerder dan in 5 maanden te overbruggen zijn? :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...