Ga naar inhoud

Bios update voor jetway J-7XAN


Aanbevolen berichten

Tijdje geleden hetzelfde gehad en ook op het forum gezet. Heb de laatste tekst, waarin ik MIJN oplossing beschrijf voor je gekopieerd: "Lieve, lieve mensen, heel erg bedankt....maar....Het is me eindelijk gelukt.Ik heb de oplossing gevonden via een engelstalig forum op wimsbios.com . Voor degenen die een soortgelijk probleem mochten krijgen: Ik moest het gewenste bios-file een andere naam geven (in mijn geval heette dat: 6vx7_4x.f38 en ik moest het de naam geven : amiboot.rom) en op een lege discette plaatsen. Niks geen flash-programma's of zo. Ook geen bootable discette. Gewoon kaal amiboot.rom Zogezegd, zogedaan. Computer uit. discette erin. Schietgebedje. Computer aan...En...ah...discette wordt aangesproken...Duurt een vijftal minuten. Aktiviteit stopt...Computer uit en weer aan...Joehoe...Nieuwe bios start als een speer en problemen voorbij... In feite was het zo simpel, dat ik achteraf niet snap, waarom dit niet algemeen bekend is.. Er blijkt nl een sector in de bios-chip ingebakken te zitten, die niet door verkeerd flashen aan te spreken is en in geval van een kappotte bios automatisch naar een discette zoekt met 'amibios.rom'. (en bij Award naar awardbios.rom)Ik hoop dat anderen van deze oplossing ook profijt zullen krijgen.. Affijn: bedankt voor de welgemeende hulp, Groetjes Ik hoop dat het bij jou ook lukt op deze manier....Laat het me weten... "
Link naar reactie
[quote:b6595fb582="mauritz"]moet ik de bios nou awardbios.rom of awardboot.rom noemen ?[/quote:b6595fb582] awardbios.rom , zoals hierboven vermeld. bij mij werkte het. Wel geduld hebben een minuutje. Mijn discette ging spontaan aan de gang. het beeld op zwart....Je hebt toch wel de goeie bios??? Groet
Link naar reactie
Het werkt weer, ik heb de baterij er uit gehaald en met een jumper om de zitten ressetten. Daarna weer aangezet en hopa hij deed het en de bios update die ik had uitgevoerd waarop de PC overleed staat er gewoon op en het geheel draait perfect. Echter is het aanvangs probleem niet verholpen. Met win 2000 start de machine na afsluiten vanzelf weer op. Heb alle instellingen nagelopen, ook in de bios APM aangezet maar het mag allemaal niet helpen. Dus ik denk dat ik win 98 SE er maar weer op ga zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...