Ga naar inhoud

Bios update voor jetway J-7XAN


Aanbevolen berichten

Goeiendag, mischien dat iemand mij kan helpen aan een bios update voor moederbord van het merk Jetway serienummer J-7XAN. Heb me helemaal rot gezocht maar is nergens te vinden. De pagina's van de fabrikant Jetway zijn al eeuwen onbereikbaar en op E-mail reageren ze daar in taiwan blijkbaar niet. De huidige bios versie waarmee ik nu afsluit problemen heb met windows 2000 is v.4.51PG 07/14/98 en het board is i440LX-ALI513X. Wanneer ik normaal afsluit met windows 2000, start de computer hardnekkig weer op. Ik moet hem dus met de stekker uit zetten, maar ik heb weinig zin om iedere keer onder het bureau te kruipen mits mijn vrouw met een kort rokje aan tafel zit. Alvast vriendelijk bedankt.
Link naar reactie
:lol: :lol: :lol: heb zelf ook een Jetway bord (ander type) en kan idd sinds enkele dagen niet op hun site komen, was anders geen probleem, heb recent nog een recente bios voor mijn eigen mobo gedownload. even geduld denk ik wees voorzichtig met "alternatieve producten" anders: http://www.wimsbios.com/ helaas staat er niet tussen
Link naar reactie
vraag is nu echter ook, ligt het probleem wel in je bios??? wordt heel vaak gezegd, en ik doe het nogmaals, Flash alleen als het echt NODIG is... het is niet zo moeilijk, echter als je niet goed weet wat je doet kun je het hele moederbord om zeep helpen. heb je evt al eens geprobeerd windows opnieuw te installeren?? sinds wanneer heb je het probleem? nadat je andere hardware of software heb geinstalleerd?
Link naar reactie
Nou, het probleem heb ik sinds ik windows 2000 geinstalleerd heb. Met 98 SE had ik dit probleem niet. Heb op het net wat rond geneusd en had wat topics gelezen over meerdere met dit probleem en er waren twee opties. de ene was de powerDownAfterShutdown value in het register te veranderen van standaard 0 naar 1, maar dit mocht niet helpen. Tweede optie was een bios update omdat naar alle waarschijnlijkheid de shutdown routine in de bios niet met win.2000 overweg kan daar deze te oud is.
Link naar reactie
[quote:47ae8a5230="Ochem@n"]waarschijnlijk kan (FLASH) DOS-progje niet naar HDD schrijven vanwege bestandssysteem van WIN 2000 (NTFS??) probeer het in dit geval van diskette diskette als opstartschijfje fotmatteren en flashprog en biosrom erop enne de links werken weer :wink:[/quote:47ae8a5230] huh??? flash jij dan op je HD???? hoe doe je dat dan na een volledige format dan??? bios weer opnieuw flashen.... gewoon proggie op bootable floppy drukken, samen met flashtool en bios.rom.. ( [url=www.bootdisk.com]bootdisk[/url] ) hier kun je een bootable flop maken... ennuh niet zomaar uitzetten tijdens de flash he... anders is er grote kans dat je mobo naar de kl*ten is... en doet ie het niet, dan maar win98 nemen... is niet anders... of een ander mobo nemen....
Link naar reactie
[quote:02264b5d57="turbulence"][quote:02264b5d57="Ochem@n"]waarschijnlijk kan (FLASH) DOS-progje niet naar HDD schrijven vanwege bestandssysteem van WIN 2000 (NTFS??) probeer het in dit geval van diskette diskette als opstartschijfje fotmatteren en flashprog en biosrom erop enne de links werken weer :wink:[/quote:02264b5d57] huh??? flash jij dan op je HD???? hoe doe je dat dan na een volledige format dan??? bios weer opnieuw flashen.... gewoon proggie op bootable floppy drukken, samen met flashtool en bios.rom.. ( [url=www.bootdisk.com]bootdisk[/url] ) hier kun je een bootable flop maken... ennuh niet zomaar uitzetten tijdens de flash he... anders is er grote kans dat je mobo naar de kl*ten is... en doet ie het niet, dan maar win98 nemen... is niet anders... of een ander mobo nemen....[/quote:02264b5d57] ben geen floppy-fan maarre kan niets anders meer verzinnen sinds NTFS kopieerde rommetje altijd naar een bekende directory en startte vervolgens op in DOS-Safemode verder via commandline niks formatteren hoor :lol: op hdd zonder besturingssysteem kun je idd niet anders maar deze situatie heb ik nog niet gehad, waren altijd werkende systemen
Link naar reactie
Het hoeft al niet meer. Computer is overleden snik,snik, na bios update start hij helemaal niet meer op. Heb gelezen dat je de oude bios weer terug kunt zetten, maar dan moet je iets met autoexec.bat en het flashprogje en de oude bios bin op een diskette zetten. Maar dan moet je wel weten hoe je een autoexec.bat moet maken en daar snap ik dus geen bal van.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...