Ga naar inhoud

CPU Temperatuur: wat is normaal?


Aanbevolen berichten

Ik heb nou zoveel verschillende dingen hierover gelezen en gehoord dat ik het nu wel eens zeker wil weten van de heren experts: wat is een normale temperatuur voor mijn CPU? Ik heb nu sinds een week of twee mijn nieuwe compu, bestaande uit een Intel P4 2.4 Ghz 512 Kb/533FSB/Box, 845PE chipset op een MSI i845PE Max2 (MS-6704) mobo met 512 mb DDR Dimm @333Mhz/PC2700 geheugen. D.m.v. het programma PCAlert4 blijkt de gemiddelde bedrijfstemperatuur te liggen op ongeveer 45 tot 46 graden celsius. Moet ie wat meer moeite doen, loopt de temperatuur op tot 51,52,53 graden Celsius. Van enige instabiliteit heb ik nog niets gemerkt. Zijn dit nou normale temperaturen, of is er reden om eens terug te gaan naar de compu-boer? Ik moet er bij zeggen, als ik niets had gelezen op dit forum over temperaturen, en PCAlert 4 niet had geinstalleerd. ik heerlijk onwetend en zorgeloos was geweest op dit punt. Kunnen jullie mij geruststellen, of heb ik een potentieel toekomstig probleem?
Link naar reactie
[quote:67217e8455="Maribex"]Ik heb nou zoveel verschillende dingen hierover gelezen en gehoord dat ik het nu wel eens zeker wil weten van de heren experts: wat is een normale temperatuur voor mijn CPU? Ik heb nu sinds een week of twee mijn nieuwe compu, bestaande uit een Intel P4 2.4 Ghz 512 Kb/533FSB/Box, 845PE chipset op een MSI i845PE Max2 (MS-6704) mobo met 512 mb DDR Dimm @333Mhz/PC2700 geheugen. D.m.v. het programma PCAlert4 blijkt de gemiddelde bedrijfstemperatuur te liggen op ongeveer 45 tot 46 graden celsius. Moet ie wat meer moeite doen, loopt de temperatuur op tot 51,52,53 graden Celsius. Van enige instabiliteit heb ik nog niets gemerkt. Zijn dit nou normale temperaturen, of is er reden om eens terug te gaan naar de compu-boer? [/quote:67217e8455] Ik heb dezelfde processor, maar dan op een Asus P4B533-E, ook 512Mb RAM, 3 HD's, Aopen kast H600A. Mijn temps zijn wel wat lager: 33 idle en 44 stressed. Die van jou zijn niet alarmerend, maar moeten zeker lager kunnen met wat meer airflow in je kast,
Link naar reactie
[quote:b7864660ba="[-P.C.F.-]eddie"]ik heb een nforse 1 met 1700xp die onder stres op 90< draait dit is niet normaal en ik heb een nforse 2 2400xp die op 44grade leef met wat je hebt niet wat andre hebben h[/quote:b7864660ba] Eddie, kom op man, neem IETS meer tijd om je berichten te tikken, zodat ze met minder vouten ;) gepost worden. Je manier van schrijven is erg irritant om te lezen. Verder heb je wel gelijk, dat je moet leven met wat je hebt, en niet jalours moet zijn op anderen. Maar vergeet niet dat het belangrijk is dat je cpu niet heter dan 65 - 60 graden wordt! Die 90 graden moet je zeker omlaag kunnen brengen met een casefannetje, of twee.
Link naar reactie
[quote:18aac648a8="[-P.C.F.-]eddie"]ik heb een nforse 1 met 1700xp die onder stres op 90< draait dit is niet normaal en ik heb een nforse 2 2400xp die op 44grade leef met wat je hebt niet wat andre hebben h[/quote:18aac648a8] 90 C?! Dat is het max. Waarschijnlijk zit de heatsink er dan niet recht op.
Link naar reactie
[quote:e650b4747a]Het is een P4 dus die schiet op 70 graden in zijn thermische beveiliging en zal dus zoiezo niet doorfikken[/quote:e650b4747a] 't is geen pentium 4 't is een athlon 1700+ , die slaanniet automatisch op idle eens ze boven de 70graden komen, wat je wel kan instellen is dat je moederbord er gewoon mee stopt eens boven een bepaalde temperatuur (kan je zelf instellen) zit hem ergens in het bios, maar waar weet ik niet meer precies, bij mij staat dat op 75graden, niet dat hij zo hoog komt (athlon XP1900+ stressed - 50 graden) maar moest mijn koeling eens naar de knoppen gaan of zo.
Link naar reactie
[quote:5eb1c185ab="Maribex"]Dank voor jullie reacties. Ik heb PCAlert4 er nu maar afgepleurd, en ga zorgeloos verder! Mocht er iets gebeuren: met de garantie zit het wel safe. :wink: Groeten, Martin[/quote:5eb1c185ab] precies. Maak je vooral niet te veel zorgen. Zolang je maar normaal kunt werken. Voor de temeraturen moet je gewoon in je Bios kijken, dat is nog altijd het best. Die tem van jou is stressed. Als ie idle was, dan zou ik me wel zorgen maken!
Link naar reactie
[quote:0fd8e06e9f="rombaft"][quote:0fd8e06e9f]Het is een P4 dus die schiet op 70 graden in zijn thermische beveiliging en zal dus zoiezo niet doorfikken[/quote:0fd8e06e9f] 't is geen pentium 4 't is een athlon 1700+ , die slaanniet automatisch op idle eens ze boven de 70graden komen, wat je wel kan instellen is dat je moederbord er gewoon mee stopt eens boven een bepaalde temperatuur (kan je zelf instellen) zit hem ergens in het bios, maar waar weet ik niet meer precies, bij mij staat dat op 75graden, niet dat hij zo hoog komt (athlon XP1900+ stressed - 50 graden) maar moest mijn koeling eens naar de knoppen gaan of zo.[/quote:0fd8e06e9f] [edit] communicatie foutje [/edit]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...