Ga naar inhoud

hd en bios


Aanbevolen berichten

Ach, de meest bekende oplossingen zijn algemeen bekend :o : je schijf in mootjes hakken (eh ... partitioneren dus), of een Disk Overlay programma gebruiken. Op de site van de harde schijf zijn daarvoor tooltjes te vinden. Bij Maxtor is dat bijv. MaxBlast. De tweede oplossing is misschien niet ideaal, maar wel een oplossing.
Link naar reactie
[quote:95fdcd0e51="20010196dacier"]ohja, en vooral, HOE WERKT HET ??[/quote:95fdcd0e51] Die software gebruikt de harde schijf in een speciaal formaat zodat de volledige grootte kan worden benut. De Bios herkend de schijf nog steeds onjuist, maar Windows herkent de schijf correct. Er is wel een nadeel: een overlay programma nestelt zich op de harde schijf en vormt een buffer. Dat betekent dat als je van een gewone Win98 opstartdiskette opstart, niet altijd toegang kan krijgen tot de harde schijf. Als je opstart van die harde schijf, dan wordt eerst dat programma opgestart zodat de harde schijf informatie op de juiste manier gelezen kan worden. Een opstartdiskette moet ook dat speciale programma opstarten. Dat gebeurt dus niet automatisch. Overigens schijnt Maxblast alleen op de eerste harde schijf te werken.
Link naar reactie
Ja, maar nu met je wel oppassen. PM heeft het niet zo op "Disk overlay software". Dus daarmee moet je je harde schijf NIET mee partitioneren. Maar dat kan ook met MaxBlast, dus PM is daarvoor niet nodig. Overigens is MaxBlast ook te gebruiken op een tweede harde schijf. Meer info: http://maxtor.co.jp/technology/q&a/30008.html MaxBlast: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast_plus_ii.htm
Link naar reactie
als ik het goed begrijp kan ik ook partitioneren met maxblast he. maar wat moet ik dan nu doen, ik doe mijn nieuwe schijf in de pc, en dan? dan moet ik eigenlijk maxblast instaleren, maar dat moet ik downe en dat kan natuurlijk aleen met een werkende schijf.. probleem, of kan ik ook maxblast nu downloaden, op een diskette zetten en dan als ik mij hd vervangen heb daarna nog maxblast(van diskette af) kopieren. ps. hoe wil ik maxblast kopieren op mijn schijf als deze niet eens word gedetecteerd/gelezen .......????????? alain
Link naar reactie
Je moet Maxblast downloaden van de site. Er op dubbelklikken. Er word je gevraagd om een lege diskette. Met die diskette start je op en volg je de instructies op. MaxBlast zal de nieuwe schijf detecteren en je vragen om te formatteren, etc. In mijn eerdere link staan de installatie-instructies duidelijk beschreven. Ik zou zeggen, lees dat verhaal en dan kan er maar weinig misgaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...