Ga naar inhoud

Systeem samenstellen???


Aanbevolen berichten

Ik heb net een systeem samengesteld bij Alternate en ik wilde weten wat jullie hier van vinden, mijn budget ligt rond de 1000 euro: AMD Athlon Xp 2400+ EPoX EP-8K9A2 KT400 512mb DDR PC333 Chieftec Scorpio TX10WD Papst Case Fan 92x92x25 Hercules 3D Prophet 9700 Seagate Barracuda 80 GB Lite-On DVD 16x48x Totaal: 1170 euro Wat zal ik hieraan nog veranderen???
Link naar reactie
[quote:e3d192b212="Ctweaker"]Ik heb net een systeem samengesteld bij Alternate en ik wilde weten wat jullie hier van vinden, mijn budget ligt rond de 1000 euro: AMD Athlon Xp 2400+ EPoX EP-8K9A2 KT400 512mb DDR PC333 Chieftec Scorpio TX10WD Papst Case Fan 92x92x25 Hercules 3D Prophet 9700 Seagate Barracuda 80 GB Lite-On DVD 16x48x Totaal: 1170 euro Wat zal ik hieraan nog veranderen???[/quote:e3d192b212] zeer goeie keuze.... zou echter je mobo veranderen naar een Nforce2 bordje... deze is 10 euro goedkoper, en sneller als de KT400 epox... daarnaast heb je daar betere opties opzitten imho, onboard LAN, onboard sound (echt goed geluid) geen audigy meer nodig ennuh, die 92 mm Casefan, waar wil je die plaatsen?? passen 80x80 fans alleen in.... :wink: en het gekozen geheugen, wat voor merk is dat??? verder niet teveel meer aan veranderen.. CD fikker misschien nog???
Link naar reactie
Sluit me aan bij de rest, neem de Epox 8RDA+ en 2x Samsung, Corsair 256MB PC2700. Je zou eventueel ipv die Seagate een Western Digital Caviar kunnen kopen, die is met zijn 8mb cache erg snel. # 1170 euro?? :( Ik word zo droevig van de PC-prijzen. 8 maanden terug betaalde ik voor een aardig minder systeem (Epox 8K3A+, Leadtek GF4 ti4400, PC2700 Samsung, 40GB Maxtor, AXP 200+) nog 1900 euro exclusief monitor. Het gaat zo hard.
Link naar reactie
[quote:261c6ca282="Marcel de Reus"]# 1170 euro?? :( Ik word zo droevig van de PC-prijzen. 8 maanden terug betaalde ik voor een aardig minder systeem (Epox 8K3A+, Leadtek GF4 ti4400, PC2700 Samsung, 40GB Maxtor, AXP 200+) nog 1900 euro exclusief monitor. Het gaat zo hard.[/quote:261c6ca282] Ja ik E1800 voor bijna hetzelfde, maar dan een Leadtek ti4600, 80GB Maxtor EN een 19" flatscreen Iiyama scherm :D Dat was ongeveer een maand of anderhlaf later dan jou.. Op de beurs van 28 juni 2002 in A'dam :D
Link naar reactie
[quote:34284bf8a2="Marcel de Reus"]:o 1800 euro incl. dat scherm??? damn, mijne was in totaal iets van 2400 euro als je mijn nieuwe Philips 109S erbij rekend en de weer vervangen koeling :( Ik heb hem BTW begin mei gebouwd, jij?[/quote:34284bf8a2] Dat stond er 28 juni (of 29, zou ook kunnen). Ik heb ook wat dingen vervangen: ABit mobo voor Epox, 2000+ voor 2400+, Zalmann koeler voor Alpha blok. Maar ik heb dat "setje" ook gelijk weer door verkocht, dus dat heeft me niet zoveel gekost. Bij die 1800 euro zit namelijk mijn muis/ keyboard/ enz. :) Ik heb nu mijn Epox bord omgewisseld voor een ABit KT-400, en die Epox plank is ook al (zo goed als) verkocht. Dus dat gaat wel lekker allemaal :) Ik heb alleen een 5.1 geluidskaart en een inspire 5.1 setje gekocht. En een tv kaart en een nieuwe voeding. Behalve m'n oude voeding heb ik alles ook alweer doorverkocht :D
Link naar reactie
Lekker, ik typ met een P3 toetsenbord uit 1998 oid en een Compaq 486 muis. Ik koop nog een keer de laatste AXP die uit is gekomen, ik wil echter eind maart eerste een Dell Inspiron laptop kopen met ene Radeon 9000 of GF FX en een P4-M 2.0ghz oid en een WLAN aanleggen hier thuis dus dat kost veel $$$$
Link naar reactie
[quote:6260f0c93a="Marcel de Reus"]Lekker, ik typ met een P3 toetsenbord uit 1998 oid en een Compaq 486 muis. Ik koop nog een keer de laatste AXP die uit is gekomen, ik wil echter eind maart eerste een Dell Inspiron laptop kopen met ene Radeon 9000 of GF FX en een P4-M 2.0ghz oid en een WLAN aanleggen hier thuis dus dat kost veel $$$$[/quote:6260f0c93a] Lappies moet je door of samen met je ouders kopen joh ;) Heb ik ook gedaan. Een WLAN? Ga je buiten in een tentje met die laptop liggen ofzo? Als je er geen ECHT goede reden voor hebt zou ik het gewoon lekker met kabels houden, bij ons ligt er ook flink wat metertjes UTP en COAX door het huis :)
Link naar reactie
Ik wil juist dat die laptop helemaal van MIJ is. Deze comp heb ik voor 80% betaald en ik ben nog de baas niet :( WLAN wil ik graag omadt het met kabels zo'n gezeur is met die laptop. Ik wil overal gewoon kunnen internetten en in de zomer in de tuin ja :) Bovendien wil ik op school (legaal danwelniet illegaal) een Wireless acces point neerzetten zodat ik over de hele school internet heb.
Link naar reactie
[quote:57f2e8090d="Marcel de Reus"]Ik wil juist dat die laptop helemaal van MIJ is. Deze comp heb ik voor 80% betaald en ik ben nog de baas niet :( WLAN wil ik graag omadt het met kabels zo'n gezeur is met die laptop. Ik wil overal gewoon kunnen internetten en in de zomer in de tuin ja :) Bovendien wil ik op school (legaal danwelniet illegaal) een Wireless acces point neerzetten zodat ik over de hele school internet heb.[/quote:57f2e8090d] Ik ken het probleem, de PC waar ik nu op zit is nagenoeg helemaal van mij, behalve de scanner en de printer heb ik ALLES betaald, maar omdat ik alles heb geupgrade is hij nog van m'n ouders want die hebben em oorspronkelijk gekocht. Ben binnen nu en een paar dagen wel van het hele probleem af want heb nieuwe PC besteld van m'n eigen geld, die komt dus mooi op m'n kamer te staan, alleen wil Eynstein niet opschieten met de levering. Hier komt overgins ook een WLAN te liggen vanwege het probleem met kabels.
Link naar reactie
Ik heb ook al heel wat aan mijn pc geknusteld. Mijn Pc was €700 Ik heb al gekocht. -Chieftec DA €109 -Casefans -mobo -ccfl -ander keybord in totaal heb ik al meer dan 1000 besteed aan allemaa andere dingen waar je pc nou niet echt sneller van wordt. Als je geen gezeik wilt hebben en gewoon een normale gebruiker bent kan je toch maar het beste naar de AH gaan en daar voor 1200 een super snelle bak kopen. ze verkopen daaro Siemens.
Link naar reactie
Als je geen gezeik wil dan moet je of een Dell kopen, bij de Aldi een Medion halen of gewoon zelf een goede PC bouwen ;) Ik heb nog geen prob gehad hoor, behalve dat ik er door andere familie leden wordt afgeschopt. Ik heb idd de oude PC van mijn ouders verkocht, maar dat was niet uit financiële overwegingen maar omdat mijn ouders geen 2 PC's wilden :-?
Link naar reactie
[quote:c3f3ff01d6="Marcel de Reus"]: als je mijn nieuwe Philips 109S [/quote:c3f3ff01d6] Deze vraag hoort helemaal niet bij deze toppic, daarvoor excuus. Ik denk er zelf over om een Philips 109S40 te kopen (zijn leuk geprijst tegenwoordig € 260,- :D), maar ik weet niet hoe de beeldkwaliteit ervan is. Wat zijn jouw ervaringen ermee, bv scherpte, metname in de hoeken en kleuren etc. ?? Bij voorbaat dank, groetjes RicardoS
Link naar reactie
Ach ontopic waren we hier toch niet meer ;) Ik heb de Philips 109S20 (S40 bestond nog niet) en hij bevalt prima. Mijne was toen nog 350 euro, voor 240 euro is het helemaal een leuke. Hij is goed scherm ed, hij support alleen maar 72hz op 1600x1200 en dat is wel jammer. Ook heeft hij een bolscherm wat in het begin ff wennen is, omdat de kleuren iets lichter over komen. Ik ben er iig tevreden mee, al moet ik zeggen dat ik de volgende keer liever in 1 keer wat meer uitgeef voor een platte 19inch, liefts LCD natuurlijk, met wat hogere frequenties.
Link naar reactie
Even nog over dat geheugen. Daar zit ik zelf ook over te twijfelen. Zoals je misschien in mijn andere topic al gelezen had was ik van plan een nForce board aan te schaffen. Nu wil ik daar 2 x 256 DDR PC2700 bij kopen, maar dat Corsair is zowat het enige dat CL2 draait, maar kost per reep 110 euro! Die Samsung repen zijn dik 40 euro goedkoper en had vaak gehoord dat die nogal taai zijn. Is het mogelijk die Samsung op CL2 te draaien?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...